Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@06:23:34 GMT

سهم بخش کشاورزی از دانش‌بنیان ۴ درصد است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۲۵۷۷

سهم بخش کشاورزی از دانش‌بنیان ۴ درصد است

محمدجواد عسگری در حاشیه سفر به منطقه مغان در گفت‌و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی، امنیت غذایی همچنین اشتغالزایی مناسب در این بخش و تولید محصولات متنوع، حوزه کشاورزی از مهمترین بخش‌های توسعه کشور است.

وی نگاه ویژه کمیسیون کشاورزی مجلس را به مؤلفه‌های تحقق شعار سال در بخش «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» یادآور شد و تصریح کرد: نشستی را با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی، نیرو، رئیس سازمان محیط زیست و معاون علمی رئیس جمهور در مجلس برگزار کردیم تا راهکارهای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر سهم بخش کشاورزی از اقتصاد دانش‌بنیان چهار درصد است که انتظار می‌رود در نیمه اول امسال این میزان به ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

عسگری افزود: تمام تلاش ما بر این است تا از همه ظرفیت‌های بخش کشاورزی در تحقق شعار سال استفاده شده و رویکرد مطلوبی را در تقویت جبهه تولید شاهد باشیم.

وی فعالیت‌های بخش کشاورزی را گسترده و متنوع توصیف کرد و ادامه داد: ۳۰ تا ۳۵ درصد اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است و به دلیل ریسک‌پذیر بودن این بخش، مشکلات و نارسایی‌هایی وجود دارد که سعی بر این است در استان‌های مختلف با برنامه‌ریزی دقیق این مشکلات و چالش‌ها به حداقل برسد.

عسگری همراهی خوب مسئولان اجرایی را با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در اصلاح بسیاری از قوانین و مقررات یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم تا با اصلاح قوانین به فعال شدن این بخش متناسب با توسعه کشور در ابعاد اقتصاد دانش‌بنیان کمک کنیم.

وی سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس را به منطقه زرخیز مغان با نتایج مناسب یادآور شد و اضافه کرد: استان اردبیل در بخش کشاورزی، استانی ممتاز و منحصربه فرد و بی‌نظیر است که به دلیل داشتن اقلیم، خاک و تنوع تولید از ظرفیت‌های ممتاز به حساب می‌آید.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم با تلاش مؤثری که در این سفر در شناسایی و احصا مشکلات داشتیم، در سفر بعدی که در سه ماه آینده رخ خواهد داد، بخش عظیمی از این مشکلات و موانع رفع شود.

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به همراه تعدادی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی در ۲ روز اخیر بازدیدهایی را از طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی مغان داشته و در جریان روند این طرح‌های توسعه‌ای قرار گرفتند.

کد خبر 5477714

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی مجلس کشاورزی اقتصاد دانش بنیان طرح اشتغالزایی امنیت غذایی تحقق شعار سال وزیر جهاد کشاورزی سازمان محیط زیست رئیس جمهور منابع طبیعی اشتغال وزارت جهاد کشاورزی راهپیمایی روز قدس بوشهر ماه رمضان 1401 کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا روز قدس خراسان رضوی شب قدر روز جهانی قدس بارش باران قزوین مشهد آب و منابع طبیعی مجلس کمیسیون کشاورزی بخش کشاورزی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سهم صنایع خلاق و دانش‌بنیان‌ها از سبد ایجاد کسب‌وکار‌ها و عدالت شغلی در همه دنیا و ایران به لحاظ گردش مالی و ایجاد و توسعه کسب‌وکار جزو بالاترین سهم محسوب می‌شود.

پیشرفت‌های شگرف علوم و فناوری سخت به شکوفایی اقتصادی جوامع منجرشد و البته همان‌طور که علوم و فناوری‌های سخت به شکل‌گیری و توسعه‌ی خانواده بزرگ صنایع سخت یا کارخانه‌ای منتهی می‌شوند، علوم و فناوری‌های نرم نیز صنایع نرم را شکل می‌بخشند؛ صنایعی که محصولات و خدمات حاصل از آن، افزایش کیفیت زندگی و تسهیل رابطه‌ی با محیط پیرامون کمک می‌کنند.

ارتباط صنایع سخت و صنایع نرم در ایجاد بسترشکوفایی در اقتصاد جوامع کمک می‌کند و این دو موضوع را می‌توان مکملی برای ارتقای دانش و فناوری به همراه توسعه کیفیت زندگی مردم دانست.

اثرگذاری نرم و اقتصاد اجتماعی

در همین زمینه مسعود حسنلو دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ایجاد هماهنگی و پیگیری بین دستگاه‌هایی است که در حوزه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم در حال فعالیت هستند، وظیفه دارد.

وی ادامه داد: این ستاد در حال همکاری با بیش از ۲ هزار شرکت خلاق است که در حوزه دانش بنیان‌ها قرار می‌گیرند و همچنین ۴۰۰ شرکت دانش بنیان خلاق که در حال فعالیت هستند.

حسنلو تاکید کرد: در حوزه اثر گذاری نرم و اقتصاد اجتماعی اصولا تنها این شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق قادر به نقش آفرینی و اثرگذاری هستند. در حوزه بین الملل نیز ما مسئله‌ای که در حوزه ارائه تصویر اقتصادی و اجتماعی از کشور و دیپلماسی عمومی داریم با ابزار صنایع خلاق قابل حل است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم تصریح کرد: اگر بخواهیم تکنولوژی و صنعتی را همراه با بسط فرهنگی به خارج از کشور ارایه و توسعه دهیم، بهترین و سریع‌ترین راه حل بهره گیری از توان همین شرکت‌های خلاق و دانش بنیان است.

دانش بنیان‌ها قابلیت ارائه تکنولوژی پیچیده و نوین را دارند

از سوی دیگر و در همین رابطه، آهنگربیگ معاون ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم نیز در تشریح فعالیت‌های دانش بنیان‌ها در توسعه فناوری نرم فرهنگی به خبرنگار آنا گفت: دانش بنیان‌ها با شیوه‌های مخصوص به خود در حال فعالیت و ارزیابی هستند و بیش از ۸ هزار دانش بنیان وارد توسعه فناوری‌های نرم شده اند.

وی ادامه داد: تا اسفند ماه سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت خلاق نیز به این صنعت پیوسته اند. شرکت‌های خلاق واحد‌هایی هستند که فناور و نوآور و فرهنگی هستند، اما شرکت‌های دانش بنیان با ایجاد فناوری‌های پیچیده و تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته در حال کار هستند و از بسط فرهنگی کمتری برخوردارند.

آهنگر بیگ تصریح کرد: سطح فناوری و پیچیدگی محصولات دانش بنیان‌ها به شدت بالا بوده و از این حیث دارای برتری خاصی برای فعالیت در صنعت فناوری نرم فرهنگی هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید