Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@22:55:20 GMT

شرایط لازم برای درخواست ویزای دبی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۲۶۴۰

شرایط لازم برای درخواست ویزای دبی

در میان شهرهای مختلف عربی، دبی به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر امارات نام برده می‌شود که بسیار زیبا بوده و در میان شهرهای حوزه خلیج فارس زبانزد است. برای سفر به این شهر نیاز به دریافت ویزای دبی است. دبی با نام عروس خلیج فارس شناخته می‌شود و به دلیل داشتن فروشگاه‌های پر زرق و برق در میان ایرانیان پرطرفدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله قصد داریم تا به شرایط لازم برای درخواست ویزای دبی اشاره داشته باشیم. اگر از جمله کسانی هستید که به شهرهای کشور امارات متحده عربی علاقه‌ دارید، بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی کلی با شهر دبی

دبی به‌عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرهای حوزه خلیج فارس شناخته می‌شود که به دلیل داشتن مکان‌های زیبا و فروشگاه‌های بزرگ، از مقصدهای گردشگری ایرانیان به شمار می‌آید. جالب توجه است که بدانید بسیاری از گردشگران ثروتمند خارجی برای سفرهای لوکس خود کشور دبی را انتخاب می‌کنند. تور دبی یک راه‌حل مناسب برای ایرانیان محسوب می‌شود تا بتوانند با دریافت ویزای دبی به این شهر پیشرفته سفر کنند. شهر دبی دارای اماکن تفریحی و دیدنی زیادی است که هر کدام جذابیت منحصر به فردی دارد. این امر باعث شده است تا این شهر با داشتن صنعت پیشرفته بتواند به‌عنوان مرکز گردشگری در جهان شناخته شود. هر ساله تعداد زیادی از افراد با دریافت ویزای دبی به این شهر سفر می‌کنند. اگر بخواهید در مورد انواع ویزای دبی بیشتر بدانید بهتر است در ادامه ما را همراهی کنید.

آشنایی با انواع ویزای کشور امارات متحده عربی

هر شخص، متناسب با نیاز خود می‌تواند یکی از ویزاهای شهر دبی را انتخاب کند. هدف افراد متفاوت است و این امر می‌تواند تعیین‌کننده نوع ویزای انتخابی باشد. ویزای شهر دبی با توجه به مدت زمان سفر متغیر است. از انواع ویزای دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای توریستی ویزای کاری ویزای ترانزیت ویزای تحصیلی ویزای توریستی دبی

زمانی که بخواهید برای لذت‌بردن از زیبایی‌های شهر دبی به این کشور سفر کرده و اوقات فراغت خود را در یک شهر خاطره‌انگیز سپری کنید، بهتر است به دنبال دریافت ویزای توریستی این شهر باشید. طبق آمارهای منتشر شده می‌توان گفت که ویزای توریستی دبی از پرمتقاضی‌ترین انواع ویزاهای این شهر است. برای دریافت ویزای دبی از نوع توریستی باید بر اساس زمانی که قصد اقامت در این شهر را دارید، ویزای مختلف دریافت کنید که شامل موارد زیر است:

1. ویزای توریستی عادی

نوع عادی ویزای توریستی برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کم‌تر از 15 روز در این شهر زیبا اقامت داشته باشند. اگر در تور دبی ثبت‌نام کرده باشید، می‌توانید از این ویزا به‌راحتی استفاده کرده و درخواست خود را جهت دریافت ثبت کنید.

2. ویزای توریستی سرویس دبی

این ویزا برای کسانی مناسب است که قصد اقامت 15 روزه در این شهر را دارند. شرایط و ضوابط دریافت ویزا با توجه به نوع آن متفاوت است و می‌تواند متغیر باشد.

3. ویزای توریستی یک ماهه دبی

با داشتن این نوع ویزا می‌توانید مطابق با نیاز و سلیقه خود از 1 تا 30 روز در شهر دبی اقامت داشته باشید. این نوع ویزای دبی برای کسانی مناسب است که قصد دارند مدت زمان زیادی را در این شهر اقامت داشته باشند.

4. ویزای توریستی سه ماهه

این نوع ویزا همان‌طور که از نام آن پیداست به افراد این اجازه را می‌دهد که بتوانند حداکثر 90 روز در شهر دبی اقامت داشته باشند. اقامت بیش از 90 روز نیاز به تمدید ویزا خواهد داشت که طبق مراحل مشخص شده انجام می‌شود.

ویزای کار دبی

اگر از جمله کسانی هستید که به کسب درآمد در شهرهای صنعتی علاقه دارید و می‌خواهید یک کسب و کار جدید در شهر دبی راه‌اندازی کنید، می‌توانید برای دریافت ویزای کار دبی اقدام کنید. برای ثبت درخواست باید یک رزومه حرفه‌ای از خود ارائه دهید. یک نکته کلیدی در زمینه دریافت این نوع ویزا وجود دارد و آن هم داشتن ویزای اقامت دبی است. در صورتی که ویزای اقامت دبی داشته باشید، می‌توانید نسبت به ثبت درخواست این نوع ویزا اقدام کنید.

ویزای ترانزیت دبی

زمانی که بخواهید به یک مقصد خاص بروید که پرواز مستقیم از مبدا به مقصد وجود نداشته باشد و لازم باشد تا در یک فرودگاه میانی تغییر مسیر دهید، باید از ویزای ترانزیت استفاده کنید. ویزای دبی از نوع ترانزیت دارای قوانین مخصوص به خود است که قبل از درخواست آن باید اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کنید. در کشور امارات متحده عربی، قوانین بدین صورت است که اگر مدت انتظار شما در فرودگاه برای شروع پرواز بعدی کم‌تر از 8 ساعت باشد، نیازی به استفاده از ویزای ترانزیت نخواهید داشت.

ویزای تحصیلی دبی

با توجه به این که شهر دبی از لحاظ تحصیل، پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان برای تکمیل تحصیلات نهایی، شهر دبی را انتخاب می‌کنند. بسیاری از دانشگاه‌های دبی دارای امکانات پیشرفته هستند که با ارائه مدارک بین‌المللی توانسته‌اند محبوبیت زیادی در بین ایرانیان کسب کنند. در زمینه ویزای دبی باید توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی این کشور قابل تمدید نبوده، مگر این که بتوانید یک شغل پیدا کرده و یا در شهر دبی سرمایه‌گذاری کنید. تحصیل در این شهر برای دانشجویان بین‌الملل که دارای زبان انگلیسی هستند بین 3 تا 5 سال طول می‌کشد. برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد نیز باید افراد دارای نمره آیلتس حداقل 6 باشند. مقطع دکتری نیز پیچیدگی‌های بیشتری دارد و برای فارغ‌التحصیلی در این مقطع نیاز به استاد راهنما خواهید داشت.

شرایط اخذ ویزای دبی چگونه است؟

شرایط جالب‌توجهی برای دریافت ویزای شهر دبی تعیین شده است که توجه کردن به آن باعث می‌شود تا در صورت نیاز بتوانید مراحل اخذ ویزا را در کم‌ترین زمان ممکن انجام دهید:

دختران زیر 18 سال نمی‌توانند به صورت انفرادی برای دریافت ویزای دبی اقدام کنند. پسران زیر 18 سال برای دریافت ویزای کشور امارات متحده عربی باید شناسنامه پدر و مادر خود را ارائه دهند. ویزای 14 روزه تعیین شده برای این کشور مانند ویزای یک ماهه عمل خواهد کرد. در صورت داشتن این‌گونه ویزا، بیش از 14 روز و تا سقف یک ماه می‌توانید بدون جریمه شدن در دبی بمانید. مراحل دریافت ویزای دبی چگونه است؟

فارغ از این که از میان ویزاهای معرفی شده، بخواهید یک نوع ویزا را برای سفر به شهر دبی انتخاب کنید، باید برای درخواست اخذ ویزا، یک شخص یا سازمان بتواند ضمانت شما را بر عهده بگیرد که به مسئول این کار کفیل گفته می‌شود. کفیل می‌تواند از نزدیکان شما باشد و یا با پر کردن فرم نسبیت در سفارت درخواست ویزا را انجام دهد. در شیوه دیگر، شرکت‌های خصوصی و دولتی می‌توانند با توجه به روابط کاری موجود نیز برای مسافر خود درخواست ویزا را تکمیل کنند. نوع ویزای توریستی به دلیل شرایط خاصی که دارد توسط آژانس‌های مسافرتی و هتل‌ها قابل درخواست است. این نوع درخواست نیاز به یک چک ضمانت خواهد داشت. برای تکمیل مراحل دریافت اخذ ویزای دبی نیازی به مصاحبه و انگشت‌نگاری نیست و مراحل دریافت این ویزا از طریق ارائه مدارک به کفیل امکان‌پذیر است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور امارات متحده عربی

برای اخذ ویزای دبی نیازی به ترجمه مدارک ویزا نیست و ارائه مدارک شناسایی و اصل آن کفایت می‌کند. باید توجه داشته باشید که برای تکمیل و ارائه مدارک جهت اخذ ویزای دبی، نیازی به حضور شما در سفارت امارات نیست. وجود یک کفیل می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کشور امارات متحده عربی به شرح زیر است:

تکمیل فرم درخواست ویزای امارات که توسط آژانس قابل انجام است. ارائه پاسپورت که دارای حداقل اعتبار 7 ماه باشد. اسکن عکس سه در چهار با پس‌زمینه سفید. ارائه چک یا ضمانت‌نامه بازگشت که در دریافت برخی از ویزاهای دبی ضروری است.

زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای مختلف دبی چقدر است؟

شاید جالب باشد بدانید که ویزای شهر دبی به دو صورت عادی و اضطراری قابل صادر شدن است. به صورت‌کلی می‌توان بیان کرد که ویزای عادی این شهر چیزی حدود 7 روز به طول می‌انجامد. همچنین اگر با توجه به شرایط خاص بخواهید از ویزای اضطراری دبی استفاده کنید، باید حداکثر 3 روز کاری صبر کنید تا ویزای درخواست شده حاضر شود. مبنای محاسبه روزهای بیان شده از زمانی است که شما مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهید. توجه داشته باشید که تعطیلات رسمی کشور جز روزهای بیان شده محسوب نخواهد شد.

هزینه ویزای دبی چگونه محاسبه می‌شود؟

با توجه به هدف سفر و همچنین استفاده از انواع ویزای بیان شده، هزینه دریافتی ویزا متفاوت است. به‌عنوان نمونه هزینه ویزاهای توریستی با توجه به نوع فوری و عادی آن چیزی بین 290 درهم تا 880 درهم است. ویزای ترانزیت قابل اخذ برای 48 ساعت رایگان است و برای مدت زمان 96 ساعت شامل 50 دینار خواهد بود. کسانی که قصد دارند تا از ویزای تحصیلی استفاده کنند، با توجه به محل انتخاب تحصیل خود می‌توانند شرایط را بررسی کرده و هزینه ویزا را پرداخت کنند. در زمینه ویزای کاری دبی نیز می‌توان بیان کرد، اخذ این ویزا چیزی بین 1500 تا 2000 درهم هزینه به همراه خواهد داشت.

تمدید ویزای کشور امارات متحده عربی

می‌دانید که ویزاهای صادر شده برای کشورهای مختلف به صورت دائمی نبوده و دارای زمان محدودی است. پس از گذشت زمان مشخص شده، ویزای فرد باطل می‌شود و این امر نشان‌دهنده این است که فرد باید کشور را ترک کند. تمدید ویزای امارات متحده عربی به‌عنوان یکی از مباحث مهم در این زمینه شناخته می‌شود. شاید به جرات بتوان گفت که شیوه تمدید ویزا به نسبت اخذ آن بسیار آسان‌تر است. در صورت نیاز به تمدید ویزای کشور ایالات متحده عربی، کافی است که از طریق افراد متخصص اقدام کنید تا بتوانید در کم‌ترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه برسید. حال که با شرایط دریافت ویزای دبی آشنا شدید، برای این که بتوانید مراحل دریافت ویزا را به بهترین شکل و با هزینه مناسب انجام دهید، کافی است از یک تیم باتجربه و مجموعه تخصصی استفاده کنید. در میان مجموعه‌های مختلف ارائه‌دهنده ویزای کشورهای آسیایی و اروپایی، مجموعه سفریتو بهترین انتخاب است.

دریافت ویزای دبی از طریق سفریتو

زمانی که بخواهید به کشورهای مختلف آسیا و اروپا سفر کنید نیاز به اخذ ویزا خواهید داشت. کشور دبی به‌عنوان عروس خلیج فارس، یک شهر فوق‌العاده پیشرفته است که افراد برای سفر، تحصیل، کسب و کار و غیره به آن سفر می‌کنند. جهت ورود به کشور ایالات متحده عربی و شهر دبی، نیاز به دریافت ویزای دبی دارید. زمانی که بخواهید مراحل اخذ ویزا را طی کنید، استفاده از خدمات مجموعه تخصصی سفریتو پیشنهاد می‌شود. این مجموعه به دلیل داشتن افراد متخصص و حرفه‌ای قادر است تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ و زمان، بهترین شیوه دریافت ویزا را به شما پیشنهاد نماید. در صورتی که می‌خواهید در مورد شیوه‌های مختلف اخذ ویزای شهر دبی بهترین تصمیم را بگیرید کافی است به مجموعه سفریتو به آدرس safarito.net مراجعه کرده و از وکلا و مشاوره تخصصی این مجموعه بهره‌مند شوید.

کد خبر 1626279

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برای دریافت ویزای ویزای ترانزیت ویزای توریستی اخذ ویزای دبی مراحل دریافت درخواست ویزا ویزای تحصیلی نوع ویزا انواع ویزای داشته باشید ارائه مدارک اقامت داشته تمدید ویزا شهر دبی ویزای کار خلیج فارس برای سفر اخذ ویزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که به چین سفر کرده است، روز جمعه در پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد و گفت که در خصوص چگونگی نقش سازنده چین در «بازدارندگی حکومت ایران» و گروه‌های وابسته به آن در تشدید تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) گفتگو کرده است.

بلینکن تصریح کرد: «من فکر می‌کنم روابطی که چین [با حکومت ایران]دارد می‌تواند در تلاش برای آرام کردن تنش، جلوگیری از تشدید و گسترش آن مثبت باشد و ما توافق کردیم که به طور منظم در باره این موضوع در ارتبط باشیم و مطمئنم که این طور خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در عین حال، چین را متهم کرد که با تداوم ارسال اقلامی که روسیه می‌تواند از آن‌ها در ساخت تسلیحات استفاده کند، به این کشور در ادامه حملات به اوکراین کمک می‌کند.

او مدعی شد: چین با تامین ریزتراشه‌ها و قطعات مکانیکی که می‌تواند برای اهداف نظامی استفاده شود به روسیه در این جنگ کمک می‌کند.

بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز در پایان این سفر گفت که از دیدار خود برای مطرح کردن نگرانی‌های دولت بایدن در مورد حمایت چین از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه استفاده و تاکید کرده است که در صورت حمایت، اقدامات بیشتری از سوی واشنگتن مانند گسترش تحریم‌های موجود علیه بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد چینی انجام خواهد شد.

آمریکا ادعا می‌کند که حمایت چین، روسیه را قادر می‌سازد تا تولید تانک، مهمات و خودرو‌های زرهی را افزایش دهد و به حمله خود به اوکراین ادامه دهد.

بلینکن افزود: «ما به چین گفتیم که اگر این حمایت متوقف نشود، اقدامات را افزایش خواهیم داد و احتمالا سایر کشور‌ها نیز این کار را خواهند کرد. ما به دنبال این هستیم که آن‌ها این حمایت را متوقف کنند، و اگر این کار را نکردند، ما اقدام خواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا از ارائه جدول زمانی برای اقدامات بیشتر خودداری کرد و گفت که همتایان چینی او نقش این کالا‌ها را در جنگ اوکراین بی اثر دانسته اند، اما این کالا‌ها را تجارت با روسیه توصیف کرده و گفته اند که موفقیت مسکو به چین بستگی ندارد.

پکن پیش از این از آمریکا به عنوان «اتهامات بی اساس» درباره «تجارت و مبادلات عادی اقتصادی» بین چین و روسیه انتقاد کرده بود.

چین مدت‌ها اعلام کرده است که در جنگ اوکراین بی طرف است و همچنان خود را به عنوان یک میانجی بالقوه صلح در مناقشه معرفی می‌کند، درحالی که از زمان آغاز جنگ روابط اقتصادی، استراتژیک و دیپلماتیک خود را با روسیه تقویت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه
  • درخواست تلخ کودکان سیل زده برای داشتن دمپایی (فیلم)
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند