Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سلمان محمدی» عصر پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که به ریاست استاندار و در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار داشت: از این تعداد دانش آموز چهار هزار و ۱۷۸ نفر در شهر کرمانشاه و چهار هزار و ۷۷۴ نفر در شهرستان ها و بخش های استان قرار دارند.

وی افزود: برای جبران عقب ماندگی این دانش آموزان از درس، ایجاد ۵۲ پایگاه ویژه آموزشی که ۳۰ پایگاه در شهرستان ها و ۲۲ پایگاه در شهر کرمانشاه قرار خواهد داشت با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی در ادامه به در پیش بودن هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: در این هفته برنامه هایی از جمله اعزام تعدادی از فرهنگیان به تهران برای دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری، تقدیر از معلمان نمونه و همکاران پیشکسوت و بازنشسته، تجلیل از خانواده های معظم شهدای فرهنگی و اجرای برنامه ویژه "سپاس معلم" در یکی از مدارس شهر کرمانشاه برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه به موضوع انتخاب معلمان سرآمد کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۱۵ هزار نفر از همکاران در این ارزشیابی که به منظور معرفی معلمان نمونه و برتر استان بود شرکت کردند.

وی یادآوری کرد: در نهایت و پس از ارزشیابی صورت گرفته ۴۵ معلم به عنوان سرآمد منطقه ای، ۱۹ معلم به عنوان سرآمد استانی و یک معلم نیز به عنوان سرآمد کشوری انتخاب شدند.

محمدی در ادامه از آغاز طرح "هر دانش آموز یک مهارت" در استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کار، تولید و مهارت آموزی و همچنین کمک به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش آموزان از سال تحصیلی جاری در پایه هفتم آغاز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: در نظر داریم برای سال تحصیلی آینده دانش آموزان پایه های هشتم و نهم را نیز به این طرح اضافه و در مجموع ۸۰ ساعت دوره مقدماتی و حرفه ای برای آن ها برگزار کنیم تا بهتر با سلایق و توانمندی های خود پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم که بحث انتخاب رشته را پیش رو دارند آشنا شوند.

 وی یادآوری کرد: مهارت هایی که به دانش آموزان آموزش داده می شود شامل گرافیک رایانه، برق خودرو، طراحی و دوخت، گلیم بافی، سفالگری، هنرهای آوایی و هنرهای نمایشی می شود که در این طرح اداره کل آموزش های فنی و حرفه ای و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ما همکاری دارند.

محمدی در پایان با بیان اینکه ۷۱ درصد دانش آموزان در شاخه های نظری و تنها ۲۹ درصد در هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش استان تحصیل می کنند، گفت: با اجرای گسترده تر طرح هر دانش آموز یک مهارت میزان حضور دانش آموزان استان در هنرستان ها و مراکز کار و دانش به ۳۵ درصد افزایش یابد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون سه هزار و ۴۶۴ مدرسه و ۱۳ هزار و ٧۵١ کلاس درس دارد.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه افت مدارس کرمانشاه هدایت تحصیلی فرهنگیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه افت مدارس استانداری کرمانشاه افت مدارس کرمانشاه هدایت تحصیلی فرهنگیان دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین جهانگیری عصر یکشنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه شهرستان دیر، اظهار داشت: اساس عالم و هستی بر مبنای تربیت و هدایت انسان است و معلمان در ساختار دینی اسلامی چنین نقش حیاتی بر عهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با بیان اینکه تربیت در دنیای امروز کاری بسیار دشوار و به مراتب مورد توجه است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف دشمن در آرمان‌های دختران و پسران انقلاب است و سرباز نرم این میدان معلمان هستند که برنامه و مسیر و الگو دارند و در مسیر حق طلبی گام برمی‌دارند.

وی افزود: از نمونه بارز این برنامه‌ها جشن تکلیف ۵۶۰ دانش آموز دختر و بیش از ۴۵۰ دانش آموز پسر، حضور بیش از ۶۵۰ معلم و دانش آموز در مراسم اعتکاف، اعزام ۲۸۰ دانش آموز به راهیان نور، حضور بیش از ۲ هزار دانش آموز در تشییع شهید گمنام، ۳۵ یادواره شهدای معلم و دانش آموز، مقام آوری بیش از ۳۵۰ دانش آموز و فرهنگی در مسابقات فرهنگی و هنری و عترت و قرآن در سطح استانی و ملی، قبولی ۱۲۰ دانش آموز در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور، ۹ رتبه زیر هزار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تقدیر از همکاری دستگاه‌ها و شورای راهبردی پتروشیمی‌ها با آموزش و پرورش، گفت: برخی از دستگاه‌ها و شرکت‌های مستقر در منطقه به وظیفه خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی و آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی دیگر از دستگاه‌ها فرای از این، به وظیفه قانونی و شرعی و عرفی خودشان هم عمل نمی‌کنند که ما با مکاتبات و تذکرات تا الان پیش رفته‌ایم ولی از الان به بعد جور دیگر باید عمل کرد.

جهانگیری با اشاره به نگاه ویژه فرماندار شهرستان به حوزه آموزش و پرورش، بیان کرد: انتظار داریم در سالی که استاندار به نام آموزش و پرورش معرفی کرده است، این نگاه ویژه‌تر از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعتباری بر ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و یک بار برای همیشه این مشکل حل شود، عنوان کرد: از برج ۵ به بعد مشکل ایاب و ذهاب داریم و تمام انرژی و نیروی ما پای این مشکل هدر می‌رود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه حداقل برای ۱۰ سال مشکل تجهیزات مدارس را حل کنیم، ابراز کرد: امیدواریم در سال جدید آموزش و پرورشی با کمترین مشکل امکانات داشته باشیم که فقط به فکر تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش باشیم.

کد خبر 6097694

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • لباس فرم برای دانش آموزان اجباری نیست
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند