Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:44:07 GMT

هشدار زرد گرد و خاک در خوزستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۳۱۵۵

هشدار زرد گرد و خاک در خوزستان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۳ مورخ هفتم اردیبهشت ماه جاری مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک، بالا بودن ضرایب ناپایداری و وقوع همرفت سبب خیزش گرد و خاک ناشی از آن، مورد انتظار عنوان شده که زمان شروع آن از اواسط پنجشنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری و زمان پایان آن اوایل روز شنبه دهم اردیبهشت ماه پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعیه غرب، جنوب، جنوب غرب و مرکز خوزستان به عنوان منطقه اثر رخداد گرد و خاک اعلام شده که با مخاطراتی همچون کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک همراه است.

در این اطلاعیه به بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان توصیه شده از تردد غیر ضروری خودداری کنند و مسئولان دستگاه‌های مربوطه نیز تمهیدات لازم را به کار گیرند.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاه‌های مرتبط شهرستان در راستای حفظ آمادگی کامل، تداوم آماده باش و اتخاذ تمهیدات لازم و انجام اقدامات موردنیاز برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این اطلاعیه است.

کد خبر 5477554

منبع: مهر

کلیدواژه: هواشناسی خوزستان مدیریت بحران خوزستان گرد و غبار گرد و خاک راهپیمایی روز قدس بوشهر کرمانشاه ماه رمضان 1401 ویروس کرونا روز قدس آمار کرونا روز جهانی قدس خراسان رضوی شب قدر بارش باران قزوین مشهد گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعات هواشناسی، دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

همچنین سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

توصیه می‌شود فردا؛ اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت‌تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6090435 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • بخشی از آب سد گلستان امروز رهاسازی می‌شود
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید
  • بخشی از آب سد گلستان فردا شنبه هشتم اردیبهشت رهاسازی می‌شود 
  • رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد