Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین: در مسئله فلسطین با ملتی روبرو هستیم که سرزمین آنها توسط صهیونیست ها  به اشغال درآمده و حدود ۷ دهه است که جان و مال آنها در معرض هتک و غارت قرار گرفته و رژیم اسرائیل به واسطه همراهی قدرت‌های سلطه گر دنیا مانند آمریکا و به انگیزه نسل‌کشی و از بین بردن باقیمانده این ملت مظلوم اقدام به کشتار وحشیانه ملت فلسطین می‌کند و در این راه از هیچ جنایتی فروگذاری نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامگذارری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روزجهانی قدس از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی، ابتکاری بود که مانع شد این جنایات پنهان بماند و هر سال با حضور گسترده مسلمانان جهان در خیابان ها شاهد یادآوری جنایات رژیم اشغالگر به مردم جهان هستیم.

حجت الاسلام میر تاج الدینی معتقد است که «برگزاری راهپیمایی و آیین‌های ویژه امسال در سراسر جهان تبیین کننده خط مشی جهان اسلام و محور مقاومت و برملا کننده بیش از پیش نقشه های دشمنان و میزان وادادگی برخی رژیم های عربی است که به آرمان‌های ملت‌های خود و ملت های مسلمان پشت کرده اند و راه سازش علنی با دشمن اصلی امت اسلامی را در پیش گرفته اند.»

مشروح گفت‌وگوی همشهری آنلاین با حجت الاسلام و المسلمین «محمد رضا میرتاج الدینی» معاون سابق رئیس جمهوری، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی را بخوانید.

چرا روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی نامگذاری شده است از اهمیت زیادی برخوردار است؟
رمز نامگذاری این است که انقلاب اسلامی از ابتدا برای دفاع از حقوق مستضعفین شکل گرفته  و مبارزه با رژیم صهیونیستی از آرمانهای انقلاب بوده در واقع مبارزه با اسرائیل همزاد با انقلاب است.
چرا که رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی در منطقه، برای تسلط بر کشورهای اسلامی است. انقلاب اسلامی نیز برای مقابله با استکبار به وجود آمد، بنابراین امام خمینی این روز را نامگذاری کردند که آرمان و هدف اصلی مقابله صهیونیسم و آزادی قدس فراموش نشود.

حضرت امام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مسئله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت‌های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و جهان در برابر صهیونیست ها و استکبار جهانی آغاز شود.

روز جهانی قدس به نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت های مسلمان حول مسئله فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مسئله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی بپا می خیزند.

در این روز مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آیین ها و راهپیمایی گسترده بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تاکید می کنند.

روز قدس چگونه می‌تواند فرهنگ مقاومت و انتفاضه را در جهان گسترش دهد؟
مراسم روز جهانی قدس هر سال گسترش فرهنگ مقاومت و انتفاضه در بین افکار عمومی ملت های مسلمان و برملا کردن هرچه بیشتر ماهیت رژیم جعلی جنایتکار و کودک کش صهیونیستی در افکار عمومی جهان را به همراه دارد و تاکیدی دوباره بر لزوم اتحاد هرچه بیشتر در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی و مشترک ملت های مسلمان و کل بشریت به شمار می رود.

جنایت های سران صهیونیست و اقدامات نژادپرستانه آنها در برخورد با ملت های مسلمان منطقه بویژه ملت فلسطین بر هیچ کس پوشیده نیست و در این میان، نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس خود جلوه‌ای از اتحاد مسلمانان برای محکوم کردن این جنایت‌ها و خوی نژادپرستانه و ضد بشری صهیونیست‌ها است و نقشه‌های پی درپی صهیونیست ها علیه مسئله فلسطین و مسائل و منافع جهان اسلام را برملا می‌کند.

در سایه این پشتیبانی‌ها و حمایت‌های جلوه‌گر در روز جهانی قدس است که ما هر ساله شاهد تقویت و افزایش توان و بنیان مقاومت در منطقه بویژه مقاومت فلسطین بوده‌ایم که گواه آن نیز بازدارندگی موشکی قوی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. این قدرت و توان بازدارندگی بیش از پیش شکننده و پوشالی بودن این رژیم را برملا کرده و مبارزه ملت های منطقه را افزایش داده است.

برگزاری هرساله راهپیمایی روز قدس چه نتایجی در جهان و چه تاثیری تحولات منطقه وسرزمین های اشغالی در پی داشته است؟
همبستگی هر ساله با مسئله فلسطین و قدس شریف تقویت روحیه مبارزاتی ملت فلسطین بویژه اهالی قدس را در برابر تجاوزگریها و دسیسه های صهیونیست ها علیه این شهر مقدس و مسجد الاقصی را به همراه داشته است که جلوه های آن در مقاومت مردمی کنونی در جای جای کرانه باختری رود اردن قابل مشاهده است.

روز جهانی قدس هر سال باعث تقویت بیش از پیش روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین مسلمان و آزادیخواهان جهان شده است تا آرمان های آزادیخواهانه، استقلال طلبانه و آزادی بخش را دنبال و با نقشه ها و توطئه های دشمنان با اعتقاد راسخ مقابله کنند.
روز جهانی قدس امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست و در سایه تحولات جهانی و منطقه‌ای، برگزاری راهپیمایی و آیین‌های ویژه امسال در سراسر جهان تبیین کننده خط مشی جهان اسلام و محور مقاومت و برملا کننده بیش از پیش نقشه های دشمنان و میزان وادادگی برخی رژیم های عربی است که به آرمان‌های ملت‌های خود و ملت های مسلمان پشت کردند و راه سازش علنی با دشمن اصلی امت اسلامی را در پیش گرفتند.

راهپیمایی روز قدس امسال ، بعد از دو سال تعطیلی به دلیل پاندمی کرونا و در پی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و نیز تلاش برخی دولت های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل، چه پیامی می تواند داشته باشد؟
خوشبختانه مردم فلسطین مبارزتر شدند و مبارزات اخیر آنها در کرانه باختری و نوار غزه، حرکاتی شجاعانه، ریشه‌دار و مستقل علیه رژیم صهیونیستی است. در این شرایط حمایت از فلسطین خیلی اهمیت دارد. مردم فلسطین که مظلومانه از جان ومال خود دفاع می‎کنند، باید بدانندکه تنها نیستند و ما پشتیبان آنها هستیم.
حضور یکپارچه مردم با زبان روزه بعد از دو سال تعطیلی به خاطر کرونا، پیام مثبتی به مردم دنیا دارد. این راهپیمایی هشداری به دولتهای عربی نیز است که با عادی سازی روابط با صهیونیسم نمی توانند بر روی اقدامات خود در پوش بگذارند. آنها در میان همه حکومت ها محکوم هستند.

اسرائیل در محاصره موشک‌های مقاومت؛ آغاز سونامی در روز قدس | اسرائیل در آغازین سال‌های قرن جدید از صفحه روزگار محو خواهد شد انتفاضه جدیدی در راه است؟ | تحولات تازه در مبارزه با رژیم صهیونیستی | آنها که ارتش بزم دارند، نه رزم کد خبر 673048 برچسب‌ها اسرائیل روز جهانی قدس رژيم صهيونيستى فلسطین مجلس شورای اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل روز جهانی قدس رژيم صهيونيستى فلسطین مجلس شورای اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان رژیم صهیونیستی ملت های مسلمان مسئله فلسطین روز جهانی قدس جهان اسلام ملت فلسطین بیش از پیش نقشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است.

فرهاد فرامرزیان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن محکوم کردن رفتار وحشیانه پلیس آمریکا در ضرب و شتم و بازداشت دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی، بیان کرد: این اعتراضات مورد توجه جامعه بین‌الملل قرار گرفته است اما رسانه‌های بیگانه اقدام به پنهان کردن خشنونت پلیس آمریکا و سانسور یا کوچک‌نمایی اعتراضات دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از حملات وحشیانه شجره خبیثه رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا و استکبار جهانی از آن شاهد موج جدیدی از بیداری اسلامی و اعتراضات جامعه دانشگاهی در کشورهای جهان به ویژه در اروپا و آمریکا هستیم، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی می‌داند که فریاد حق طلبی و انسان‌های آزاده در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هرگز خاموش نخواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان لرستان با بیان اینکه رفتار آمریکا در سرکوب اعتراضات دانشجویی به کشتار مردم بی‌گناه فلسطین نشان داد که ادعای حقوق بشری آمریکا دروغی بیش نیست، ادامه داد: استکبار جهانی در رأس آن آمریکا همواره در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است اما امروز جامعه جهان متوجه این امر شد.

وی با تأکید بر اینکه ضرب و شتم دانشجویان توسط پلیس آمریکا نشان داد حقوق بشر آمریکایی در حد یک شعار است، تصریح کرد: دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی خواهان قطع ارتباط و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی هستند.

فرامرزیان گفت: امروزه دانشجویان و مجموعه دانشگاه‌ها  که به فرموده حضرت امام مبدا تحولات کشور هستند باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در جهت دفاع از مردم فلسطین و آزادی قدس تلاش کرده و ضمن ابراز همدردی با مردم غزه، حمایت خود را ازاقدام ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های جهان اعلام کنند.

رئیس جهاددانشگاهی لرستان با یادآوری اینکه حضور نظامیان در دانشگاه و اخراج و بازداشت اساتید و دانشجویان رفتاری خلاف قوانین آموزشی در جهان است ، گفت: این رفتار برحقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق بشر دروغین آمریکا مهر تایید زد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی حرمت قائل است و آمریکا باید حقوق بشر را از جمهوری اسلامی ایران یاد بگیرد.

فرامرزیان با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق پایه‌ها و ستون استکبار جهانی را به لرزه درآورده است، گفت: به فضل خدا به‌زودی شاهد نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
  • آمریکا در پشت نقاب حقوق بشر پنهان شده است
  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل / حمایت میلانی‌ها از فلسطین در هوای بارانی
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/ حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • تداوم خیزش جهانی ضداسرائیل/حمایت میلانی‌ها ازفلسطین درهوای بارانی
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟