Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام  سید محمدعلی آل هاشم روز پنج شنبه در دیدار مدیران و مسئولان اقتصادی دولت در استان با بیان اینکه روند شاخص‌های تورم، نقدینگی و بیکاری نشان دهنده وخامت شرایط اقتصادی است گفت : تلاش برای حل مشکلات اقتصادی مردم، نیازمند برنامه ریزی بر مبنای تحلیل‌های دقیق کارشناسی است.
امام جمعه تبریز یکی از ابر چالش‌های اقتصاد ایران در سال‌های اخیر راموضوع کسری بودجه و از همه مهم‌تر، نحوه تأمین این کسری بودجه دانست و اضافه کرد : برنامه‌ریزی جدی برای جبران این کسری بودجه، باید در اولویت کار دولت جدید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی استقراض از بانک مرکزی و منابع بانکی مسیری پرخطر در اقتصاد توصیف کرد و ادامه داد : قرض از بانک مرکزی  نتیجه ای جز فشار بر معیشت مردم ندارد و باید توجه داشت هرگونه استقراض از بانک مرکزی، در نهایت به افزایش نقدینگی و در نهایت رشد تورم منجر خواهد شد .
نماینده ولی فقیه در استان رشد روزافزون نرخ تورم در سفره معیشتی مردم را دومین مسئله و مانع ثبات اقتصادی عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با بیان اینکه سومین چالش اقتصادی موجود، موضوع رشد معنادار حجم نقدینگی در اقتصاد کشورمان است ادامه داد : با رشد پایه پولی، باید در انتظار افزایش حجم نقدینگی در جامعه باشیماز این رو ضرورت رسیدگی جدی و کارشناسی در خصوص دلایل افزایش حجم نقدینگی و کنترل آن، می‌تواند به ثبات و پیش بینی پذیر بودن اقتصاد کشور کمک کند.
امام جمعه تبریز با اشاره به دلار ۴۲۰۰ تومانی و زمینه سازی برای حذف آن تاکید کرد :  تداوم مسیر پر اشکال کنونی، نتیجه ای جز خروج دلار از کشور و عدم واردات به موقع کالاهای اساسی نخواهد داشت و در نهایت کالاهای اساسی و ضروری مردم با گرانی بیشتر مواجه خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توجه جدی و همه جانبه به بورس را هم از دیگر موضوعات مهم اقتصادی دانست و گفت : دولت باید با سیاست گذاری و کار کارشناسی اعتماد از دست رفته مردم به بورس را بازگرداند و سرمایه های کوچک و سرگردان را به سمت تولید سوق دهد.
حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم در ادامه با بیان اینکه پیش بینی پذیر بودن نرخ ارز مسئله ای است که بی توجهی به آن، اقتصاد کشور را با بحران جدی روبرو ساخته است اظهار کرد به گفته فعالان اقتصادی، کاهش اندک و با ثبات نرخ ارز بسیار مهم‌تر است از ریزش یکباره دلار و افزایش دوباره آن است که انتظار می‌رود تیم اقتصادی دولت به آن توجه ویژه داشته باشند.


وی بهبود فضای کسب و کار را از چالش بسیار برشمرد و خاطرنشان کرد : یکی از دغدغه های فعالان تولیدی و کارآفرین جامعه در این سال‌ها بهبود فضای کسب و کار بوده است و دولت باید توجه داشته باشد که هرگونه حمایت در جهت تسهیل امور و فضای کسب و کار، در نهایت به رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی امام جمعه تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی امام جمعه تبریز آذربایجان شرقی توسعه اقتصادی امام جمعه تبریز امام جمعه تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۳۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی در سفر به شهرستان نقده و شهر محمدیار و در دیدار با مسئولین این منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش حضور مردم در فریضه الهی نماز جمعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، افزود: حضور در نماز جمعه علاوه بر واجب شرعی، فرصتی برای وحدت و همدلی مسلمانان و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان نماز جمعه محمدیار قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با توجه به گسترش شهر و ازدیاد جمعیت، از هم اکنون برای جانمایی و احداث مکانی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

دیگر خبرها

  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی