Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@04:53:51 GMT

تودبع و معارفه روسای آموزش و پرورش گچساران برگزارشد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۴۰۴۷

تودبع و معارفه روسای آموزش و پرورش گچساران برگزارشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران روانبخش دیهیمی خوب در آیین تکریم و معارفه روسای آموزش و پرورش این شهرستان اظهارکرد: با تدبیر امام‌ راحل روز قدس نامگذاری شد و این مناسبت تاریخی روز اتحاد و وحدت مسلمانان است از همه دعوت می کنم تا در راهپیمایی این روز بزرگ شرکت گسترده داشته باشند.

فرماندار گچساران با اشاره به چندچالش در آموزش و پروش تصریح کرد: یکی اینکه بحث پایین بودن شان و جایگاه معلمین یکی از آنها می باشد که به هرحال انسان درهرجایگاهی نیازمند احترام بوده و به تبع رفتار شایسته انسان موجب احترام ازسوی دیگران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندارگچساران خاطرنشان کرد: همه بدانند اظهار تنفر از کار اقدام شایسته ای نیست هرچندمشکلاتی هم دربرخی صنوف و مشاغل دیگر وجود دارد اما ما معلمین باید عاشق کارخود بوده و شغل معلمی نیز باید با عشق و علاقه و توام با احترام باشد، درثانی درمحیط کار باید نسبت به همدیگر احترام متقابل داشته و برخوردها و رفتارها درشان و جایگاه معلم باشد.

دیهیمی خوب عنوان کرد:دومین موضوع نیز بحث مهارت ودانش معلمین است گرچه نیروهای زبده و توانمند بسیاری داریم اما یک معلم باید مسلح به علم و دانش روز باشد،اگر با دانش باشیم حرف ها برای گفتن خواهیم داشت درغیر اینصورت ارزش و جایگاه خودمان را ازدست خواهیم داد و بهترین راهکار نیز دانش افزایی است.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه مهیا کردن فضای مناسب برای رشد و تعالی معلم و نیزفراهم کردن زیرساخت های لازم دربستر آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: شعارمان این است که موتور و توسعه هرجامعه ای وابسته به معلم خواهد بود.

 وی اضافه کرد: دربسیاری از ادارات و نهادها حقوقی کمتر از ما معلمین دریافت می کنند اما ما معلمین اگر اعتراضی داریم بابت تبعیض ها خواهد بود، با تدبیرهایی که در دولت سیزدهم انجام شده این مشکلات حقوقی‌معلمین نیز مرتفع می شود.

دیهیمی خوب لاوتشکر از زحمات مقیمی مدیر آموزش و پرورش سابق این شهرستان تصریح کرد:تغییر و تحول در زندگی انسان ها لازم است اما مخالف سیاسی کاری درآموزش پرورش هستیم و بحث شایسته سالاری و احترام به همه را باید مدنظر قرار دهیم.

حجت الاسلام ادیبان،دادستان‌گچساران‌دراین آیین گفت:امام علی علیه السلام می فرمایند مقابل دو نفر به پا خیز یکی پدر یکی معلم،هرچند پادشاه باشند،بنابراین ما مدیون معلمین هستیم و اگر جامعه هم حرکت و رشدی دارد به برکت وجود معلمین است که ارزش و جایگاه بس بزرگی در روایات و تعالیم اسلامی برای معلمین هم ترسیم شده است.

وی افزود: بحث آموزش درگچساران متفاوت با دیگر شهرستان ها است و جای خشنودی دارد،اما باید توجه داشت که ما همه سرباز علمدار سبز علوی هستیم و همه باید تابع مقررات وقانون باشیم، در این مدت هیچ موردی برای فرهنگیان وجود نداشت که از آقای مقیمی گله مند باشند، وی درتمام مسائل پیشقدم و اخلاق مدار بوده و بنده به عنوان یک شهروند صمیمانه از زحمات مقیمی تقدیر و تشکر می کنیم.

ادیبان تصریح کرد:معتقدم اگر فردی درجایی مدیر موفقی بوده باید درمدیریت کلان نیز از توانمندی این افراد بهره برد، هرجامعه ای رشد کرد از معلمین بوده است، متاسفانه یکی از مشکلات اساسی درجامعه کاهش سن اعتیاد است و سال های گذشته شاهد چنین مواردی نبودیم و مشکل این است که این معضل از پسران به دختران منتقل شده و همه ما موظف هستیم که دانش آموزان را طوری درمسیر رشد و تعالی قرار دهیم که آینده سازان کشور باشند.

دادستان گچساران افزود:ارزش و منزلت معلم درحقوق خلاصه نمی شود،بلکه معلم و معلمی در طول تاریخ منشا هدایت بشر و چراغ در مسیر انسان ها در گذر زمان هستند و سیمای معلمین در آیات و روایت متعدد قرآن و اهل بیت را به وضوع می تواند مشاهده کرد.

وی گفت: مدیر جدید آموزش و پرورش گچساران به عنوان سرباز جمهوری اسلامی هستند و هر کمکی برای رشد و تعالی آموزش و پرورش ازدستان ما برمی آید، دریغ نخواهیم کرد.

ایوب مقیمی،مدیر سابق آموزش پرورش گچساران در این آیین نیز گفت: تغییر مدیریت امری طبیعی است،و مسئولیت ها به عنوان امانت هستند و با افتخار نزدیک به سه سال خدمتگذار در آموزش پرورش بودم، اگر موفقیتی هم بود بدون شک تلاش و زحمات همکاران در اموزش و پرورش بوده است و آرزوی بهترین ها را برای همه آنها دارم.

وی افزود:برخی دوستان می گفتند بدشانس ترین مدیر بوده اید،چرا که شرایط سختی را همچون شیوع بیماری کرونا را تجربه کردید، اگرچه دراین مدت همکاران نیز تلاش ها کردند،در دوران کرونا هجمه سنگینی بردوش آموزش و پرورش بود اما رتبه های ارزشمندی در سطح کشوری نیز کسب کرده واین نشان از موفقیت ما دارد.

مقیمی ادامه داد: حسینی پور نماینده گچساران و باشت ظرفیت ها و شرایط خوبی دارد و همه باید کمک کنیم تا مشکلات شهرمان مرتفع شوند و باید اجازه دهیم تا نماینده کار کنند،ما یک چهارم نفت کشور را تامین می کنیم چرا نباید تجهیزات لازم و خوب در آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی بیان کرد:با جناب قیطاسی همکاری کنید چرا که فردی مومن، متعهد و پای کار است و جلوی آقای قیطاسی سنگ اندازی نکنید،آموزش و پرورش مدیران زیادی هم به خود دیده است و اما مطالبات معلمین هم طبق قانون باید باشد اما انتطارداریم که اعتراض و مطالبه فرهنگیان هم درشان و جایگاه معلم باشد.

انوشیروان قیطاسی،مدیر جدید آموزش و پرورش گچساران در این آیین گفت: همه ما خدمتگذار نظام جمهوری اسلامی هستیم و باید به وظیفه ای که گردن همه ما گذاشته شده به خوبی عمل کنیم.

وی افزود:با توجه به‌ سابقه کاری خود در آموزش و پرورش، بخشی از سند تحول بنیادین مغفول مانده است و از مهمترین آسیب ها هم فقدان نگاه جامع،متوازن و نظام مند به آموزش و پرورش است.

قیطاسی گفت:این روزها دغدغه همه مسیولین شهر مسائل فرهنگی است، هرچند نگاه ما باید به مسائل یک نگاه واقع بینانه عقلایی و منصفانه باشد، که با همکاران برنامه های ویژه ای برای مدارس با اولویت مسائل اعتقادی،دینی و عبادی ترسیم خواهیم کرد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران بیان کرد:متاسفانه مسئولین فرهنگی و آموزش وپرورش در امر فرهنگی کوتاهی کرده اند،که باید در این راستا با کمک سایر نهادها و دستگاه ها و حوزه معاونت پرورشی اقدامات عملی در این خصوص صورت بگیردو ازامام جمعه می خواهم تا طلاب جوان را بسیج کنند که در مدارس حضور یابند.

وی افزود: معتقدم که یک مدیر و یا یک فرد مسئول باید تا روز آخر مسئولیتش از هیچ تلاشی دریغ نکند.

آئین تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش گچساران با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی ورزشی آموزشی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس فرماندار گچساران قیطاسی آموزش و پرورش گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • روایت معلمی با عشق و ایثار فراوان
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد