Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:05:54 GMT

شوراهای اسلامی سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۴۳۳۶

شوراهای اسلامی سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا احمدرضا دالوند شامگاه پنجشنبه در همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاهای لرستان در سالن جهاد کشاورزی با گرامیداشت روز جهانی قدس و تبریک عید سعید فطر بیان کرد: جایگاه مهم شوراها و خاصیت مردم سالاری دینی آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برکسی پوشیده نیست و از آنجا که شوراها منتخب مردم هستند برای خدمتگزاری به جامعه یک جایگاه و سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند، بنابراین همگی مکلف هستیم به این جایگاه احترام بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا شوراها نیز با توجه به اعتمادی که در انتخابات به آنها شده باید با همدلی و همکاری در راستای خواسته‌های مردم فعالیت کنند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: شناسایی ظرفیت های منطقه ای یکی از موضوعات اساسی در حوزه شهری و روستایی است که به دلیل شناخت بهتر ظرفیت‌های استان شوراهای شهر و روستا باید در معرفی مناطق مستعد خود به مجموعه استان کمک کنند.

وی از خصوصیات شوراها و شهرداری‌ها به خودگردانی آنها اشاره کرد و افزود: شهرداری‌ها باید با خلاقیت و تلاش مضاعف در راستای کسب درآمد و رونق اقتصادی خود تلاش کنند.

دالوند با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در حوزه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: صنعت گردشگری منجر به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خواهد شد، از این‌رو شوراها برای برون رفت از مسائل و مشکلات خود و همچنین استفاده از ظرفیت‌های منطقه باید برنامه محور باشند تا بتوان در این راستا آنها را حمایت کرد.

وی یکی از وظایف مهم شوراها را انتخاب شهرداران برشمرد و ادامه داد: رمز موفقیت شهرهای در حال توسعه و یا توسعه یافته انتخاب شهردار اصلح، متخصص و همچنین دخالت نکردن اعضای شوراهای شهر در حوزه مدیریت شهری است.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه قرارگاه در مناطق روستایی این استان تشکیل شده است افزود: روستاهایی که دارای مشکلات زیرساختی هستند باید شناسایی و مشکلات آن‌ها از طریق این قرارگاه پیگیری و مرتفع شوند.

دالوند با اشاره به موضوع اقتصاد روستاییان و جلوگیری از مهاجرت روستا تاکید کرد: تنها راه جلوگیری از این معضل و حاشیه نشینی شهری، استفاده درست از ظرفیت مناطق روستایی است.

 وی گفت: اغلب روستاهای  لرستان دارای ظرفیت گردشگری هستند و شناسایی ظرفیت‌ها در روستاها و استفاده از آنها نقش شایانی در اقتصاد، ایجاد درآمد پایدار و ماندگاری افراد در روستاها دارد.

برچسب‌ها شورای شهر استانداری لرستان لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر استانداری لرستان لرستان شورای شهر استانداری لرستان لرستان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی گفت: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نقی کریمی در دیدار با استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه از مدیریت شهری در مواقع مختلف که قابل توجه است، اظهار کرد: من چهار سال در دوره اول شورا شهردار ارومیه بودم، در آن زمان به ندرت جلسات کمیسیون ماده ۵ تشکیل می‌شد اما با مدیریت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری این کمیسیون در سال ۱۴۰۲ و در جهت رفع موانع و مشکلات شهری بیش از ۱۷ جلسه برگزار کرده که واقعاً قابل توجه بوده است و جای تقدیر و تشکر دارد و این نشان از حمایت و نگاه ویژه مقام عالی استان به موضوع مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر توان بالایی برای کمک به مأموریت دولت دارند، گفت: امروز در تهران نگاه‌ها به شوراهای شهر نگاه تمرکزگرایی است تا تمرکز زدایی و از این رو از شخص استاندار آذربایجان‌غربی انتظار می‌رود تا پیگیر این موضوع و پیاده‌سازی آن در استان باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شوراهای اسلامی به نحو احسن در تمام زمینه‌ها استفاده کرد، یادآور شد: موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است و اگر وظایف اصلی آنها در پارلمان محلی به درستی انجام شود، می‌توانند کمک حال خوبی برای دولت باشند.

کد خبر 748634

دیگر خبرها

  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است