Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@21:32:45 GMT

حاج قاسم گفت شما ۱۰ نفر اجر شهید را بردید

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۴۶۱۰

حاج قاسم گفت شما ۱۰ نفر اجر شهید را بردید

به گزارش روزنامه جوان، متن زیر خاطره‌ای از علی قباخلو درخصوص عملیات محرم (تاسوعای) سال ۱۳۹۴ است که طی آن ۱۰ نفر از رزمندگان مدافع حرم مأمور می‌شوند به خط دشمن رسوخ کنند و راه را برای دیگر رزمندگان باز کنند.

محرم سال ۹۴ قرار بود عملیاتی در حلب جنوبی بعد از تل اربعین و تل اذان در یک روستایی به نام مریمین انجام گیرد؛ مریمین قبل از روستای زیتان قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من و ۹ نفر از همرزمانم به عنوان نیروی خط‌شکن انتخاب شدیم تا زودتر از باقی نیرو‌ها به خط دشمن نفوذ کنیم و راه را برای دیگر واحد‌ها باز کنیم، چون حضور ما در عملیات زودتر شروع می‌شد، زودتر هم از وقوع عملیات مطلع می‌شدیم و خودمان را برای ورود به آن آماده می‌کردیم.

خط‌شکنی آن هم به تعداد نفرات معدود در دل دشمن امکان شهادت را بیشتر کرده بود، بنابراین سعی کردیم با خواندن ادعیه، ذکر، راز و نیاز به لحاظ معنوی خودمان را برای چنین معرکه‌ای آماده کنیم. یک شب بیدار شدم تا به خیال خودم با خواندن نماز شب، روحم را آماده شهادت کنم. غافل از اینکه هستند آدم‌هایی که روح‌شان را طور دیگری صیقل دهند.

آن موقع ما در مسجد خانات مستقر بودیم. مسجد آب داشت، ولی دستشویی‌هایش بسیار کثیف بود، طوری که نمی‌توانستیم از آن استفاده کنیم. باید از منبع جلوی مسجد آب برمی‌داشتیم و در بیابان کارمان را می‌کردیم. نیمه شب وقتی برای گرفتن وضو از مسجد خارج شدم، دیدم شهید تقی ارغوانی شلوارش را تا زانو بالا زده و هر دو زانویش را روی زمین دستشویی گذاشته و با گونی کثافات را تمیز می‌کند تا روز بعد رزمنده‌ها بتوانند از این سرویس استفاده کنند.

تقی بسیجی بود و مسئولیتی در قبال این چیز‌ها نداشت. اتفاقاً وقتی که من فرمانده یکی از گردان‌های امام علی در بسیج بودم، ایشان بسیجی گردان بود. از خوش‌اقبالی‌اش شهیدحاج‌حسین اسدالهی مسئول پایگاه‌شان در وردآورد بود و از طریق حاجی، تقی توانسته بود به سوریه بیاید. آن شب وقتی تقی را در آن حالت دیدم، پیش خود گفتم تقی تو شهادت را برای خودت خریدی. تمام شد و رفت! (تقی در اعزام دومش در بهمن سال ۹۴ به شهادت رسید.)

آن شب گذشت و ما روز تاسوعا برای عملیات اعزام شدیم. درگیری از ورودی روستا شروع شد و توانستیم به داخل روستا رسوخ کنیم، اما نیرو‌هایی که قرار بود پشت‌سر ما بیایند، نتوانستند الحاق را صورت بدهند و به محاصره افتادیم. شرایط واقعاً سختی بود، خصوصاً که دو تا از بچه‌ها به نام‌های سیدحسن حسینی و سیدحسن امینی مجروح شدند. حسینی گلوله به سرش خورد و از آن طرف خارج شد. محمد باوند و من هر کدام یکی از مجروح‌ها را به دوش انداختیم و به اتفاق دیگر بچه‌ها سعی کردیم خودمان را از محاصره خارج کنیم.

تا یک مسیری که آمدیم، دیدم شهید تقی ارغوانی و یکی از بچه‌ها با یک ماشین که رویش دوشکا نصب بود، از راه رسیدند. مجروح‌ها را با آن‌ها روانه کردیم و خودمان همراه بچه‌ها پیاده به عقب برگشتیم. آن شب حاج قاسم که از بازگشت ما مطلع شده بود، پیش ما آمد. البته ایشان موقع رفتن به عملیات هم با ما ملاقات کرده بودند، حاج قاسم کمی با ما حرف زد و خوب یادم است که گفتند امشب شما ۱۰ نفر اجر شهادت را بردید.

از جمع بچه‌هایی که آن شب عملیات کرده بودیم، دو سید مجروح هر دو زنده ماندند و مهدی ذاکر حسینی در خرداد ۹۵ به شهادت رسید.

منبع: الف

کلیدواژه: بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت

امروز و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، پیکرهای مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده در نقاط مختلف کشور تشییع و خاکسپاری شدند، شهیدانی که در این روزها به میان ما بازگشتند تا عهدی دیرینه را یادآوری کنند و امروز ایران زمین به این مناسبت، شهیدستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز و هم‌زمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، پیکرهای مطهر شهدای گمنام تازه تفحص شده در نقاط مختلف کشور تشییع و خاکسپاری شدند؛ این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های عاشورا ۲، خیبر، تک دشمن در سال ۶۷، کربلای ۵، بدر و بیت‌المقدس ۷ بودند که در این روزها به میان ما بازگشتند تا عهدی دیرینه را یادآوری کنند و امروز ایران زمین به این مناسبت، شهیدستان شد.

اصفهان میزبان فرزندان خود شد

امروز در اصفهان هیئتی به وسعت خیابان‌های شهرمان برای شهیدان به راه افتاد و مردم دیار شهیدپرور اصفهان باز هم مثل همیشه، پرشور به استقبال سه تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس و یک شهید گمنام آمدند؛ در این مراسم پیکر پاک ۳ شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده‌اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام تشییع شد.

خاکسپاری شهدای گمنام در مسجد مقدس جمکران

پس از سال‌ها انتظار، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور هزاران نفر از مردم قم، در صحن جامع مهدوی استان مقدس مسجد جمکران آرام گرفتند.

تهران فرزندان ایران را در آغوش گرفت

در تهران نیز پدافند هوافضا، میزبان شهید گمنام ۱۷ ساله که در عملیات عاشورا و منطقه میمک به شهادت رسیده، بود؛ شهید گمنام ۲۰ ساله که در عملیات خیبر و منطقه جزیره مجنون به شهادت رسیده است، در ناحیه فن‌آوری رازی وزارت نفت تهران آرام گرفتند و در ستاد مرکزی سازمان زندان‌ها یک شهید گمنام ۱۹ ساله مربوط به عملیات بیت‌المقدس ۷، منطقه شلمچه به خاک سپرده شد و سازمان اتکا تهران میزبان شهید گمنام ۴۰ ساله بود.

شهید گمنام ۱۷ ساله مربوط عملیات کربلای ۵ که پیکر مطهرش در منطقه شلمچه کشف شده، در شهرک شهید خرازی تهران آرام گرفت و ستاد فرماندهی فراجا در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) میزبان شهید گمنام ۲۵ ساله مربوط به عملیات عاشورا ۲ که در منطقه چنگوله به شهادت رسیده، بود و نمایشگاه دفاع مقدس نزاجا میزبان شهید گمنام ۲۸ ساله که در عملیات عاشورا ۲ و منطقه چنگوله به شهادت رسیده، است.

خوزستان دیار مردان همیشه در میدان

خوزستان نیز به رسم این سال‌ها مجاهدت خود را نشان داده و می‌دهد و بر این اساس پیکر مطهر شهیدان غلامعلی عشیری لیوسی و منصور پورعزیز پور محمدی با حضور اقشار مختلف مردم در شهرهای دزفول و اهواز تشییع شد.

شهیدان عشیری لیوسی و شهید پور عزیز پور محمدی به ترتیب در تاریخ‌های اول فروردین سال ۱۳۶۱ و دوم فروردین سال ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که پس از ۴۰ سال پیکر مطهرشان شناسایی شد.

یزد میزبان شهید گمنام

در یزد نیز آئین تشییع و تدفین شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس از ساعت ۹:۳۰ صبح به سمت پارک بزرگ اشکذر برگزار شد.

کد خبر 750438

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید مرزبان در قروه
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر
  • ایران زمین فرزندان خود را به آغوش گرفت
  • شهادت مرزبان دوم در بانه / مرزبانانی که چند روز قبل مجروح شده بود، به شهادت رسید
  • یکی دیگر از مرزبانان در بانه شهید شد
  • شهادت یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه
  • یکی دیگر از مرزبانان حمله گروهک‌های معاند در بانه شهید شد
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان