Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از بخش رسانه ای سفارت ایران در مسکو در این نشست خبری که همچون چند سال گذشته به میزبانی خبرگزاری ریانووستی روسیه برگزار شد، «کاظم جلالی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ، «عبدالحفیظ نوفال»، سفیر فلسطین، «ریاض حداد»، سفیر سوریه ، «عبدالرحمن الحسینی»، سفیر عراق ، «روشن آبیاسوف»، معاون مفتی اعظم مسلمانان روسیه و «سرگئی بابورین»، رئیس جنبش رهایی قدس ، حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت کنندگان در  این نشست خبری با تمجید از ابتکار تاریخی رهبرکبیر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، به عنوان روز قدس، خواهان وحدت و یکپارچگی مسلمانان و آزادی خواهان جهان برای مقابله با جنایات اشغالگران و کمک به ملت مظلوم فلسطین شدند.

کاظم جلالی، سفیر کشورمان در روسیه در نشست خبری «قدس، قلب جهان اسلام» با تشریح اقدامات رژیم غاصب اسرائیل در طول هفت دهه اشغال گفت: امام راحل امت به درستی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نام گذاردند تا آرمان قدس شریف به فراموشی سپرده نشود.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، تنها راه دمکراتیک برای حل مسئله فلسطین را بازگشت همه آوارگان فلسطینی و برگزاری یک همه‌پرسی با حضور همه ساکنان واقعی سرزمین فلسطین می‌دانند تا درباره آینده کشور خود ابراز عقیده کنند.  

کاظم جلالی به نقشه‌های شوم آمریکا و رژیم جنایتکار صهیونیستی اشاره کرد و گفت: هفت دهه مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر صهیونیست‌ها، بیانگر آن است که حق بر باطل پیروز خواهد شد.

جلالی با اشاره به اوضاع کنونی فلسطین و جنایات وحشیانه و مداوم غاصبان صهیونیست گفت: تجربه تاریخی به همه جهانیان نشان داد که تنها راه ، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و جنایت صهیونیست‌ها و حامیان این رژیم جعلی ، از جمله آمریکاست.
 

عبدالحفیظ نوفال، سفیر فلسطین در روسیه نیز، نامگذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) را اصلی‌ترین عامل زنده ماندن مسئله فلسطین برشمرد و گفت: اگر حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران نبود ، دهه‌ها پیش موضوع فلسطین برای همیشه به فراموشی سپرده شده بود.

سفرای عراق و سوریه نیز به ضرورت حمایت از مقاومان فلسطینی در برابر رژیم تا بن‌دندان مسلح صهیونیستی اشاره کردند و از سازشکاری برخی رژیم‌های عربی با اسرائیل به شدت انتقاد کردند.
 

برچسب‌ها مسکو روسیه قدس فلسطین پروندهٔ خبری روز قدس در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه قدس مسکو روسیه قدس فلسطین روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش «نماینده»، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس آسیایی برای قدس شرکت کرد. این کنفرانس با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره‌های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

زاهدی ضمن تشریح مواضع اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین، در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیرعادلانه و تلاش‌های مزدورانه و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین‌المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیان‌های فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدن آن‌ها است، تصریح کرد: اکنون نقاب چنین تمدنی برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخت است. اقدامات سراسر دروغ آن‌ها، باعث موج بیداری مردم غرب شده که اکنون فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است و مصداق آن را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های امریکا مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس آسیایی با اعلام این که بایستی از کنش‌های گفتاری در مورد غزه عبور کرد، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی به شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • فارن افرز: از اتحاد عبری-عربی علیه ایران خبری نیست/ همسایگان عربی ایران به دنبال جنگ با تهران نیستند
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت