Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@12:47:43 GMT

قدس محور اصلی امت اسلامی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۵۸۲۱

قدس محور اصلی امت اسلامی است

 به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم سفارت ایران در بیروت به مناسبت روز جهانی قدس، قدس را محور اصلی دانست که امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن را در این جایگاه قرار داد.

او گفت: وقتی ایشان روز جهانی قدس را اعلام کرد، قدس را از جغرافیای خودش خارج کرد و آن را به کل جهان تعمیم داد تا قدس به عنوان یک آرمان عادلانه در ذهن و قلب همه جای داشته باشد که همه تلاش می‌کنند هدف و آرمان اصلی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز قدس، روز تعیین رویکرد و اتخاذ تصمیم است. امام خمینی (ره) اعلام کرد در روز قدس باید سرنوشت ملت‌های مستضعف مشخص شود و موجودیت آن‌ها در برابر مستکبران مشخص شود تا بگویند قدس و فلسطین مقدمه و سرآغاز است. هر کس برای آزادسازی قدس و فلسطین تلاش کند، شایستگی این را دارد که کشورش و انسانیت را آزاد کند و هر کس برای حمایت از قدس و فلسطین تلاش کند، باید طرح‌های استکباری را در منطقه و جهان نابود کند. هر کس فلسطین و قدس را مرکز و کانون اصلی بداند می‌تواند راه را بشناسد و تصمیمات خود را به درستی برای مقابله مستضعفان با مستکبران اتخاذ کند.

او ادامه داد: حمایت از روز قدس به معنای حمایت از عدالت در برابر ظلم و حمایت از آزادسازی در برابر اشغالگری و حمایت از حق در برابر باطل و حمایت از مستضعفان در برابر مستکبران است. هدف امام خمینی (ره) از اعلام روز جهانی قدس این است و مبتنی بر اصول دین و اسلام و مشروعیتی است که خداوند به بندگان خود هنگام گام برداشتن در مسیر حق می‌دهد. خداوند امر به عدالت و دفاع مشروع می‌کند. خداوند این مسیر مستقیم را به ما نشان داده است. نگاه ما به روز قدس اینگونه است و ایران اسلامی اینگونه با حمایت از مستضعفان و فلسطین و قدس در چارچوب آنچه امام خمینی (ره) تعیین کرده است گام بر می‌دارد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به این که آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران پرچم حمایت از فلسطین را به دست گرفت و مسیر (امام خمینی”ره“) را در این خصوص ادامه داد، افزود: ایشان و ملت ایران با همه چالش‌ها روبرو شدند تا مقاومت و طرح آزادی فلسطین از رود تا دریا همچنان بی کم و کاست ادامه پیدا کند. این اتهام در جهان علیه ایران مطرح است که این کشور می‌خواهد سلطه خود را در منطقه گسترش دهد. این طرح چیست؟ برنامه ایران مخالفت با استکبار و حمایت از آزادی فلسطین و حق مستضعفان است. برنامه ایران در حمایت نظامی گسترده از همه جنبش‌های مقاومت در برابر اسرائیل و متحدان آن تجلی پیدا کرده است. برنامه ایران این است که همیشه ببخشد نه این که بگیرد. برنامه ایران این است که در کنار ملت‌های این منطقه و حتی مستضعفان جهان بایستد و به آن‌ها بگوید من از حقوق شما دفاع می‌کنم و در کنار شما می‌مانم و می‌جنگم. برای ایران افتخار است که به حمایت از مقاومت فلسطین و منطقه متهم شود. برای حزب الله افتخار است که متهم به عمل بر اساس برنامه ایران و مقاومت منطقه و فلسطین شود. افتخار است که برنامه حزب الله با برنامه ایران برای آزادی سرزمین و رد هرگونه وابستگی و تبعیت و حمایت از مستضعفان هماهنگی داشته باشد.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: این مسئله باید روشن باشد که اسرائیل فقط برای این منطقه خطرناک نیست بلکه خطری جهانی و خطری نژادپرستانه است. اسرائیل برای فرهنگ و سیاست و اخلاق و آینده خطرناک است. اسرائیل در واقع بیماری کشنده‌ای است که باید در همان جایی که هست محدود و محاصره و در همانجا نابود شود تا شیوع پیدا نکند و اوضاع جهان را تحت تاثیر قرار ندهد. آمریکا از اسرائیل به عنوان ابزار استفاده می‌کند، چون می‌بیند این کار کم هزینه است و این‌ها می‌توانند نقش ابزار و نوک پیکان را برای آمریکا بازی کنند. آمریکا می‌کوشد سلطه خود را بسط دهد و با ملت‌ها بجنگد. متاسفانه برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس برای حمایت از نظام‌ها و منافع خود شتابزده قدم در مسیر عادی سازی روابط با این رژیم گذاشتند، اما به صراحت بگویم کشور‌های عادی کننده روابط باری بر دوش فلسطین بودند که از دوش آن برداشته شدند، زیرا فلسطینیان دریافتند به این کشور‌ها و امکانات و اموال آن‌ها هیچ امیدی برای فلسطین نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب الله لبنان روز جهانی قدس رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بامری در جلسه بصیرت و افزایی امید آفرینی که در قالب جهاد تبیین با موضوع وعده صادق با حضور جمعی از مدیران، کارکنان و کارگران در سالن اجتماعات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراوان برگزار شد، بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به تمامی ممالک اسلامی پیش‌قدم است و باتوجه به اینکه به اصول‌های دین اسلام عمل کرده باعث سربلندی ملت ایران شده است.
 
وی افزود: اگر تاریخ را مطالعه کنیم مشاهده می‌شود کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و غربی‌ها برای اینکه بر ممالک اسلامی تسلط داشته باشند و آن‌ها را به بردگی بگیرند اسرائیل را در بهترین نقطه از اسلام تجهیز کردند تا بتوانند منابع این مناطق را مصادره و بر مسلمانان مسلط شوند.
 
وی اضافه کرد: اسرائیل را آنچنان در باب تجهیزات نظامی، اقتصادی و تکنولوژی مجهز کرده‌اند تا هیچ احدی نتواند حرف بزند اما پیروزی انقلاب اسلامی باعث ایجاد زلزله و وحشت در دنیای غرب شد و فرعونیان زمان به وحشت افتادند.
 
امام‌جمعه موقت سراوان تصریح کرد: ریشه‌کن‌کردن اسرائیل این غده سرطانی در دنیای اسلام و آزادی مردم فلسطین از رسالت های انقلاب اسلامی است و به همین جهت امام (ره) روز قدس را ایجاد کرد.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی که توسط مقاومت فلسطین انجام شد الگوگرفته از انقلاب اسلامی است که ستون فقرات اسرائیل را به‌گونه‌ای درهم شکست که قابل ترمیم نیست.
 
وی اذعان کرد: عملیات وعده صادق در پاسخ به تجاوز به کنسولگری ایران در دمشق علیه اسرائیل انجام شد دارای ابعاد مختلف بود هر موشک و پهپاد مأموریت خاصی داشت که عملیاتی شدند.
 
امام‌جمعه سراوان گفت: بعد از مرز ایران تا تل آویو را با سامانه‌های پیشرفته پدافند کردند اما توان مقابله با موشک‌های ایرانی را نداشتند که وعده صادق پیام قدرت بازدارندگی ایران را به جهان مخابره کرد و این موضوع را آمریکا زودتر از دیگر کشور‌ها فهم کرد.
 
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین بامری بیان کرد: وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد و طبق وعده خداوند متعال مردم مظلوم فلسطین از زیر چکمه رژیم غاصب خارج خواهند شد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در ۲ هفته/ حمایت‌ها از طرف جامعه دانشگاهی ایران ادامه دارد +تصاویر
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است