Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - خراسان‌جنوبی؛ روز قدس یکی از نمادهای وحدت مسلمانان بوده که آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام راحل(ره) به نام این روز نامگذاری شده است.

در این برهه از زمان که دشمن از تمامی توطئه‌های خود باز مانده و می‌خواهد با تبلیغات دروغین و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان به اهداف شوم خود دست یابد بزرگداشت این روز بزرگ می‌تواند نشانگر وحدت همه جانبه مسلمانان جهان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز قدس که برای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین نامگذاری شده خود تلنگری برای بیداری مسلمانان جهان بوده تا از ظلم استکبار و صهیونیست که در جای جای جهان به مردم مسلمان و تمامی مستضعفان و مظلومان جهان رو داشته می‌شود غافل نمانیم.

سکوت در برابر ظلم نوعی کوتاهی بوده که باید در قیامت پاسخگوی آن باشیم

«مولوی سید احمد عبدالهی» امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: قدس نماد اتحاد مسلمین بوده و موضوع فلسطین و قدس شریف خود میدان عملی برای امتحان غیرت مسلمانان است.

 وی با اشاره به اینکه مسجد الاقصی و قدس متعلق به یک منطقه خاص نبوده بلکه مربوط به جهان اسلام و نه یک قشر و مذهب خاص است، تصریح کرد: این مسجد قبله اول مسلمین بوده بنابراین امروز که قدس در چنگال صهیونیست‌های غاصب بوده بر هر مسلمانی واجب و لازم بوده تا از مظلوم دفاع و نفرت و انزجارش را از دشمنان اسلام نشان داده و اعلام کنند.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه به جنایات صهیونیست اشاره داشت و افزود: نباید هیچ مسلمانی از این جنایات غافل بماند و آنها را فراموش کند و باید برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین به پا خواست.

عبدالهی به حضور پرشور مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد و گفت: روز قدس همزمان با جمعه آخر ماه مبارک رمضان یکی از یادگارهای بسیار خوب امام(ره) بوده و نباید تاثیرگذاری آن را در پیروزی و مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد: سکوت برخی سران کشورهای عربی دربرابر جنایات اسرائیل مایه تأسف بوده که این سکوت خود نوعی کوتاهی در برابر ظلم بوده و در قیامت برایآن باز خواست می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه خاطرنشان کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان اسلام و مسلمین بوده و توطئه‌های آنها را نابود می‌سازد.

روز قدس خود نمایش بزرگ وحدت و انسجام جهان اسلام است

«مولوی غلام حیدر فاروقی» امام جمعه اهل سنت شهر بیرجند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: بزرگداشت روز قدس تنها مربوط به فلسطین نبوده بلکه همه مسلمانان وظیفه دارند برای آزادی قبله اول مسلمانان، قدس شریف تلاش کنند تا این ظلم از بین برود.

وی روز قدس را نشانه اراده امت اسلامی نسبت به مسئله فلسطین عنوان کرد و افزود: راهپیمایی سراسری مسلمانان در روز قدس این موضوع را ثابت کرده که مسلمانان هرگز اشغالگری اسرائیل غاصب در طول این سال ها را به رسمیت نمی‌شناسند و محکم ایستاده‌اند تا از مظلومیت فلسطین دفاع کنند.

مولوی فاروقی با بیان اینکه اتحاد و وحدت مسلمانان مهم‌ترین راه حل برای مسئله فلسطین است، یادآور شد: ملت‌های مسلمان جهان در روز قدس به صورت یکصدا فریاد حق را سر می‌دهند تا به استکبار جهانی نشان دهند که زیر باز ظلم نخواهند رفت.

وی روز قدس را حرکتی برای خنثی سازی توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیست‌ها دانست و گفت: این روز بزگ نماد صف‌بندی مسلمانان در جبهه حق علیه استکبار جهانی و صهیونیست غاصب در جبهه باطل است.

امام جمعه اهل سنت شهر بیرجند با اشاره به اینکه روز قدس خود نمایش بزرگ وحدت و انسجام جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، بیان داشت: تفرقه بزرگترین و ریشه‌ای ترین مشکل جهان اسلام بوده و وحدت و اتحاد به عنوان، سد دفاعی قوی می‌تواند امت مسلمانان را در مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان پیروز گرداند و نیاز اصلی برای آزادی قدس نیز محسوب می‌شود.

مولوی فاروقی مردم را برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت و اضافه کرد: راهپیمایی روز قدس موجب تقویت قلبی برای فلسطینی‌های مظلوم و ستمدیده بوده تا دشمنان بدانند مسلمان برای آزادی قدس از چنگال رژیم اشغالگر صهیونیست اقدام کرده و برخواسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در راهپیمایی روز قدس بر همه مسلمانان جهان امری واجب بوده تا با نشان داده وحدت خود نگذاراند دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

دشمن در پی اختلاف‌افکنی در بین مسلمانان است

«مولوی سید محمد حسینی» امام جمعه اهل سنت طبس مسینا نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از بیرجند اظهارداشت: روز قدس نشان‌گر شکوه وحدت بین ملسمانان در مبارزه با صهیونیست و تمام دشمنان اسلام است.

وی تصریح کرد: روز جهانی قدس نماد هوشیاری و بصیرت مسلمان در جهان بوده که با تدبیر امام(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به این نام نامگذاری شده و مردم در این روز انزجار و بیزاری خود را از استکبار جهانی و صهیونیست نشان می‌دهند.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با بیان اینکه صهیونیست دشمن مشترک تمام مسلمانان جهان بوده و قدس مسئله اول جهان اسلام است، یادآور شد: راهپیمایی روز قدس باید هر سال باشکوه‌تر از سال‌ها قبل برگزار و این رسم تا پیروزی نهایی قدس شریف نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.

مولوی حسینی رمز پیروزی مسلمانان جهان و غلبه بر دشمنان را اتحاد دانست و افزود: یکی از صحنه‌های زیبا و باشکوه که نماد این اتحاد بوده برگزاری راهپیمایی روز قدس است.

وی به اختلاف‌افکنی دشمن برای سست کردن پایه‌های اتحاد بین مسلمانان جهان اشاره داشت و گفت: دشمن و صهیونیست بارها در صدد ایجاد اختلاف بین مسلمانان شیعه و سنی بوده ولی به برکت وجود رهبری آگاه و فرزانه امام خامنه‌ای، همیشه این دسیسه‌ها خنثی و نقش بر آب شده است.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا ضمن دعوت تمامی مردم استان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: این حضور خود سبب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و نشان از حمایت و پشتیبانی مسلمانان از آنها است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: راهپیمایی وحدت خراسان جنوبی اهل سنت مسلمانان امام جمعه اهل سنت شهر راهپیمایی روز قدس استکبار جهانی مسلمانان جهان بین مسلمانان جهان اسلام حضور پرشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان امامان جمعه در شهر‌های مختلف گلستان امروز در خطبه‌های نماز به طرح نور و پشتیبانی مردم از آن،  اعتراض ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا، پیدا شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای، فرا رسیدن موسم حج و ویژگی‌های صادق آل محمد (ع) اشاره کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی عزادار شهادت امام صادق (ع) + تصاویر
  • اعتراض ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا محور مهم سخنان امامان جمعه گلستان
  • سهم شهرستان دیر از عوارض آلایندگی کامل پرداخت شود
  • مردم در دور دوم انتخابات مجلس نیز حضوری پرشور داشته باشند
  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید