Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین خبر از درگیری ها در مسجدالاقصی میان نیروهای اشغالگر قدس و نمازگزاران حاکی است تعداد مجروحان فلسطینی به 42 نفر رسید.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، تلویزیون العربی قطر گزارش کرد که تعداد مجروحان فلسطینی به عدد 42 رسیده است. این رسانه عربی این آمار را به نقل از هلال احمر فلسطین اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی صبح امروز - جمعه - با یورش به حیاط و صحن های مسجد الاقصی به جوانان فلسطینی حمله کردند و شماری از آنان را مجروح کردند.
برخی منابع خبر دادند که در درگیری های صبح امروز، نظامیان صهیونیست علاوه بر شلیک گلوله، گاز اشک آور نیز به سمت نمازگزاران فلسطینی پرتاب کرده اند.
بر اساس گزارش ها، نظامیان صهیونیست با بستن مسیرها، از انتقال زخمی ها با آمبولانس به مراکز درمانی جلوگیری کردند.
شبکه الجزیره هم از وقوع درگیری در حیاط مسجد الاقصی بین فلسطینی ها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی خبر داد و اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به سوی جوانان فلسطینی در صحن مسجد الاقصی گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی شلیک کردند.

یورش وحشیانه اشغالگران به مسجدالاقصی
نیروهای اشغالگر اسرائیل پس از پایان نماز صبح به صحن های مسجدالاقصی یورش بردند و به سمت نمازگزاران گاز اشک آور شلیک کردند.
این اتفاق پس از حمله نیروهای اشغالگر به فعالان مردمی در مسجد الاقصی و پس از آغاز راهپیمایی عظیم در محوطه های مسجد مبارک الاقصی رخ داد.
نیروهای اشغالگر پس از پایان نماز صبح که با شرکت هزاران شهروند برگزار شد به سمت نمازگزاران در مسجد الاقصی گاز اشک آور، بمب های صوتی و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.
نیروهای اشغالگر همچنین تعدادی از فعالان مردمی در مسجد الاقصی را دستگیر کردند.
نیروهای اشغالگر همچنین از ورود خدمه آمبولانس به مسجد الاقصی جلوگیری و مانع کار آنها شدند.
در همین زمینه و در ادامه وحشیگری های رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان، گروه صهیونیستی «پرایس تگ» به مسجد «حسن بیک» در یافا در داخل سرزمین های 48 حمله کردند.
به گفته منابع مطبوعاتی،این گروه از شهرک نشینان روی دیوار شمالی مسجد شعارهای نژادپرستانه نوشتند و "ستاره داوود" را با رنگ آبی رنگ آمیزی کردند.
شیخ احمد ابو عجوا، امام جماعت و واعظ مسجد، با اشاره به اینکه هر کسی که این حمله را انجام داده، سعی داشت اوضاع را ملتهب کند، گفت: حمله به مسجد بخشی از یک سلسله حملات طولانی از زمان روز نکبت تا به امروز است.
ابو عجوا پلیس اشغالگر "اسرائیل" را مسئول قطعی این ماجرا دانست، وی توضیح داد که یک گشت پلیس در نزدیکی مسجد ایستاده بود و با وجود این حمله انجام شد که نشان دهنده شکست فاجعه بار مقامات مربوطه است که می بایست از نمازگزاران و مسجد محافظت کنند.
ابو عجوه از مردم خواست تا حضور در مسجد، که یکی از مهم ترین مقدسات اسلامی در منطقه بشمار می آید، را بیشتر کنند.

محاصره صدها نمازگزار در مسجد الاقصی توسط نظامیان صهیونیستی
خبرنگار العالم در قدس اشغالی گزارش داد نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی صدها نمازگزار را داخل مسجد الاقصی محاصره کرده اند.
خبرنگار شبکه العالم در قدس اشغالی گزارش داد نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به محاصره نمازگزاران فلسطینی در مسجد مبارک الاقصی از جمله در مسجد القبلی، مسجد مروانی، قبه الصخره و باب الرحمه ادامه می دهند.
وی افزود شمار زیادی از نمازگزاران و حامیان، داخل مسجد الاقصی و صحن های آن در محاصره نظامیان اشغالگر قرار دارند و نمی توانند از مسجد خارج شوند.
خبرنگار شبکه العالم اظهارداشت: نیروهای صهیونیست پس از پایان یافتن نماز جماعت صبح، به صحن های مختلف مسجد الاقصی هجوم بردند و به سمت نمازگزاران گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور پرتاب کردند، چه نمازگرارانی که داخل مسجد بودند و چه کسانی که خارج آن بودند. نیروهای رژیم اشغالگر همچنین به کودکان، زنان و افراد مسن هجوم بردند و به آنان تعدی کردند.
خبرنگار العالم تصریح کرد این نیروها همچنان نزدیک باب المغاربه، یکی از ورودی های مسجد مبارک الاقصی، مستقر هستند که نزدیک مسجد القبلی است.
وی افزود نظامیان صهیونیست پنجره های مسجد القبلی را شکستند و به سمت نمازگزارانی که داخل مسجد محاصره شده بودند، بمب های صوتی پرتاب کردند. نمازگران و حامیان مسجد الاقصی همزمان با هجوم نظامیان صهیونیست شعار الله اکبر سر می دادند.

آمادگی فلسطینیان برای بزرگداشت روز قدس در مسجد الاقصی/ تدابیر شدید امنیتی صهیونیست ها
خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد که فلسطینیان از هر طریق ممکن تلاش می کنند خود را به مسجد مبارک الاقصی برسانند تا مراسم روز جهانی قدس را در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان داخل محوطه این مسجد مبارک برگزار کنند.
خبرنگار شبکه العالم در پوشش ویژه فعالیت های روز جهانی قدس گزارش داد مهم ترین مکانی که بیشتر فلسطینیان برای رفتن به مسجد الاقصی در آن تجمع کرده اند، مرکز ایست بازرسی قلندیا در شمال قدس اشغالی است. مکان دوم مرکز ایست بازرسی بیت لحم است که به شهر قدس منتهی می شود و شهرهای جنوبی کرانه باختری را از شهر قدس اشغالی جدا می کند.
خبرنگار العالم افزود شمار زیادی از فلسطینیان در مرکز قلندیا حضور یافته اند زیرا ساکنان شهرهای رام الله، نابلس، طولكرم، قلقیلیا، جنین و سلفین از این مرکز برای رسیدن به مسجد الاقصى استفاده می کنند.
خبرنگار العالم گفت نظامیان رژیم اشغالگر برای بازداشتن فلسطینیان از رسیدن به مسجد الاقصی، تدابیر و اقدامات شدیدی در نظر گرفته اند و به همین علت بسیاری از فلسطینیان تلاش می کنند با بالا رفتن از موانع آهنی خود را به مسجد الاقصی برسانند و به همین علت تا کنون 400 نفر از بالای موانع پایین افتاده اند.

وحشت صهیونیست‌ها از خیزش فلسطینی‌ها در روز جهانی قدس
مقامات رژیم صهیونیستی همزمان با روز جهانی قدس و از بیم افزایش درگیری با فلسطینیان در دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی، یورش تازه‌ای را با گسیل صد‌ها نیروی جدید به مسجد الاقصی آغاز کردند.
به دنبال مقاومت شهروندان فلسطینی در برابر تجاوزگری صهیونیست‌ها و موج محکومیت‌های جهانی نسبت به اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی قدس، رسانه‌های صهیونیست تایید کردند به دلیل افزایش درگیری‌ها میان نظامیان اشغالگر و مردم فلسطینی سران این رژیم می‌ترسند دامنه این درگیری‌ها گسترده شود.

دستگیری نوجوان فلسطینی به جرم پایین کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی
پلیس رژیم صهیونیستی یک نوجوان فلسطینی را به جرم ‌آنچه که ‌«بی‌احترامی» به پرچم این رژیم ادعا شده، دستگیر کرد.
بنابر گزارش پایگاه خبری شبکه «مکان»، این نوجوان فلسطینی که یکی از ساکنان منطقه «عناتا» در شمال قدس اشغالی بوده، پرچم رژیم صهیونیستی را از روی یکی از خودرو‌های پلیس این رژیم می‌کَند و به زمین می‌اندازد.
پس از انتشار ویدئوی این اقدام در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عبری، پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اقدام به دستگیری این نوجوان فلسطینی می‌کند.وحشت صهیونیست‌ها از خیزش فلسطینی‌ها در روز جهانی قدس

پیش بینی حضور 200 هرار نفری نمازگزاران فلسطینی در نماز جمعه روز قدس
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، پیش بینی می‌شود حدود 200 هزار فلسطینی در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس حضور یابند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روز قدس سمت نمازگزاران مسجد مبارک الاقصی نظامیان صهیونیست نیروهای اشغالگر خبرنگار العالم رژیم صهیونیستی نوجوان فلسطینی مسجد الاقصی مسجد الاقصی روز جهانی قدس صهیونیست ها گاز اشک آور قدس اشغالی درگیری ها داخل مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۶۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از حمله خمپاره‌ای قسام به نیروهای اشغالگر در نتساریم خبر دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی را در محور نتساریم در جنوب شهر غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبیده است.

از سوی دیگر گردانهای شهدای الاقصی نیز از حمله پایگاه زیکیم رژیم صهیونیستی خبر داد.

در بیانیه کتائب شهدا الاقصی آمده است: مبارزان ما به همراه نیروهای شهید عمر القاسم و کتائب شهید عبدالقادر الحسینی، پایگاه زیکیم را هدف قرار دادند.

گفتنی است که گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و تل آویو برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد خبر 6092438

دیگر خبرها

  • یک مقام سازمان ملل مدت زمان لازم برای تخلیه فلسطینیان از رفح را فاش کرد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • منبع فلسطینی: اسرائیل از مواضع خود عقب‌نشینی کرد
  • شهادت یک فلسطینی در الخلیل در ادامه یورش‌ صهیونیست‌ها به کرانه باختری
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد