Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@18:15:36 GMT

تشدید قعالیت سامانه بارشی در کشور

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۷۰۱۷

تشدید قعالیت سامانه بارشی در کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به احتمال سیل ناگهانی، برخورد صاعقه،ریزش تگرگ، آب‌گرفتگی معابر در ۲۷ استان هشدار صادر کرد.

به گزارش مشرق، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز جمعه در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان،‌ البرز، تهران و سمنان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

روز یکشنبه عمدتا در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود. همچنین دوشنبه و با شدت کمتر سه‌شنبه در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت با و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. یکشنبه نیز با تشکیل توده گردوخاک در کشورهای همسایه و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور برای این مناطق غبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

به گزارش تسنیم، امروز آسمان تهران ابری در برخی ساعت‌ها با احتمال رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رویداد تگرگ

منطقه اثر:

جمعه ۱۴۰۱/۰۲/۰۹: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، البرز، تهران، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مرکزی، قم، شمال سمنان، نیمه شمالی و غرب فارس.

شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۰: بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، غرب و شمال هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۱: آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، زنجان، شمال ایلام، لرستان، شمال خوزستان، شمال شرق فارس، نیمه شمالی و شرق اصفهان، کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، همدان، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۲: خراسان جنوبی، شرق اصفهان، سمنان، آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، شمال استانهای قزوین، البرز، تهران و کردستان.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر بطور محلی، احتمال خیزش موقت گردوخاک و کاهش دید محلی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت

توصیه: احتیاط در هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام، عدم سم پاشی در مزارع. 

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۰

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۲

نوع مخاطره: رگبار باران،رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گردو خاک موقت

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۰: فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، اردبیل، جنوب اصفهان، ارتفاعات استانهای سمنان، خراسان رضوی.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۱: آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کردستان، شمال کرمانشاه، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شمالی خراسان جنوبی.

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۱۲: شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، خراسان رضوی.

اثر مخاطره: آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، خیزش گردوخاک موقت و کاهش دید، آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده و آسیب به محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، احتیاط در تردد بین شهری، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم چرای دام، عدم سم پاشی در مزارع. 

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت سازمان هواشناسی اخبار حوادث هواشناسی سازمان هواشناسی کشور هشدار هواشناسی پیش بینی هواشناسی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آذربایجان غربی آذربایجان شرقی مناطق مستعد خراسان جنوبی سامانه بارشی وزش باد شدید خراسان رضوی رودخانه ها پیش بینی مسیل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز، شنبه، ۸ اردیبهشت عبور موج بارشی از کشور را داریم به همشهری آنلاین گفت: با توجه به عبور این موج از کشور، بارندگی‌ها امروز در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه‌ و بویراحمد، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و راتفاعات شمال شرق خوزستان و هرمزگان به شکل رگباری و همراه با رعد و برق خواهد بود.

به گفته کبری رفیعی، هشدار اول در سطح زرد برای امروز و فردا صادر و نوع مخاطره در آن رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ اعلام شده است.

منطقه اثر این هشدار امروز، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه جنوبی اصفهان، یزد و شمال و شرق استانهای خوزستان و هرمزگان و فردا، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال و غرب و شرق هرمزگان و جنوب کرمان است.

رفیعی اعلام کرد که بر اساس این هشدار صادر شده احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد و به همین دلیل به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

هشدار دوم صادرشده درباره وزش باد شدید و بروز گرد و خاک است که از روز شنبه تا دوشنبه معتبر خواهد بود؛ طبق این هشدار، امروز جنوب خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان، یکشنبه خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق استانهای سمنان و کرمان و دوشنبه جنوب خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر هستند.

اثر مخاطره در این هشدار به گفته رفیعی، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است و بر همین اساس به احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود کد خبر 847533 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • سامانه بارشی در راه ایران
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۸؛سامانه بارشی در راه ایران
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود