Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، یحیی بیابادی: مردم دروازه نجف امروز همزمان با آخرین جمعه نخستین رمضان قرن جدید با زبان روزه بار دیگر شکوه حضور خود در راه وحدت مسلمانان در دفاع از قدس شریف و مقاومت را به تصویر کشیدند.

کرمانشاهیان از کوچک و بزرگ، با عصا و بر ویلچر، در بغل پدر مادر و یا بر کول فرزندان آمدند تا با حضور خود بار دیگر با آرمان‌های خمینی (ره) عزیز تجدید میثاق کرده و هم صدا با آزادیخواهان جهان فریاد سر دهند که فلسطین سرزمین مادری مسلمانان است و هیچگاه این اجازه را نخواهیم داد که سرزمین آبا اجدادی مسلمانان محل قدرت نمایی فرعونیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میان جمعیت اما بیشتر از همه چفیه هایی بر گردن رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان ویلچرنشین به چشم می‌آمد، که همگی به رسم تبعیت از رهبر مقاوم خود چفیه بر دوش آمده‌اند تا بگویند هنوز غیرت انقلابی ما برای فلسطین و برای قدس شریف می‌خروشد.

اگرچه کرونا شرایط حضور را تغییر داده بود اما میدان همان میدان قبلی بوده تا نشان دهد فلسطین تا ابد زنده است و مردم مسلمان دیار دروازه نجف پای آرمان والای انقلاب و حضرت امام راحل ایستاده است.

اما آنچه بیش از همه توجهات جمعی را بر خود جلب می‌کرد نوای مرگ بر اسرائیلی بود که پرطنین تر از همیشه در مسیر راهپیمایی طنین انداز می‌شد و سکوت راهپیمایان را می‌شکست و نشان می‌دادمرگ بر اسرائیل و حمایت از ملت مظلوم فلسطین که خواسته امامین انقلاب بوده و هست، یک فرهنگ جهانی شده است.

نصب بنرهای مختلف در مسیر راهپیمایی فضای دیگری برای راهپیمایان ایجاد کرده بود و امید به وعده الهی نصرت حق را می‌شد از چشمان جوانی دید که به بنری از تصویر رهبری با فرمایش ایشان که می‌فرمود: «قطعاً دشمن نمی‌تواند در قضیه فلسطین موفقیت مورد نظر خودش را پیدا کند و فلسطین آزاد خواهد شد» می‌شود خواند.

اما امروز بیش از هر چیز خوی کودک کشی رژیم منحوس صیهونیستی است که مورد انزجار راهپیمایان قرار می‌گیرد.

اسرائیل غده سرطانی

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) هنگامی که عملکرد اسرائیل را دیدند که در بین صفوف مسلمین نفوذ کرده و مانند یک غده سرطانی منتشر شده و گسترش می‌یابد و در بین برخی از ملت‌های اعراب خلیج‌نشین محبوبیت پیدا کرده و آن ملت‌ها با اسرائیل همراه هستند لذا برای نابودی اسرائیل روز قدس را نام‌گذاری کردند.

وی افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس نامیده شد تا همه یک صدا در مقابل استکبار و ظلم ایستاده و مسلمانان طبق گفته امام خمینی (ره) که فرمودند اگر مسلمان با هم متحد شوند و هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب خواهد برد، برای نابودی اسرائیل تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر مقام معظم رهبری دنباله راه امام خمینی (ره) را گرفته و فرمودند همان‌طوری که غزه مسلح شده کرانه باختری هم باید مسلح باشد و شاهد نتیجه سخن رهبری بوده که فلسطینیان شهادت‌طلب قیام مسلحانه برعلیه اسرائیل را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: برخی که تاکنون اهمیت قدس را درک نکرده می‌گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و باید گفت که این شعر طبق آیه ۹ سوره حشر قرآن کریم که می‌فرماید مسلمانان خود فقیر بوده و دست دیگران را می‌گیرند، کفر بوده و برای بهم ریختن صفوف مسلمین است‌.

اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد

احمدی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اسرائیل تا چند سال آینده را نخواهد دید به همین خاطر مسلمانان پیرو سیره امیرالمومنین (ع) بوده و از مظلومان حمایت می‌کنند و شاهد رشد جبهه مقاومت هستیم.

وی بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید در مقابل خاضع، خاضع باشید و در مقابل خاشع، متکبر و اگر چنین نباشد و در مقابل خاشع، خاضع بوده و در مقابل خاضع، متکبر باشید خائن هستید به همین خاطر تمامی مسلمانان در روز قدس فریاد عدالت‌خواهی خود را سر می‌دهند و برای نابودی اسرائیل تلاش می‌کنند.

مدیر تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: امر به معروف و نهی از منکر واجب بوده و اسرائیل مصداق یک منکر است و همگی می‌بایست آموزش‌های لازم از نظر علمی، عقیدتی، سیاسی و نظامی را فراگرفته و برای نابودی اسرائیل از این آموزش‌ها استفاده کنیم.

وی به شعار القدس لنا اشاره کرد و گفت: مسلمان صفوف بهم پیوسته‌ای هستند و هر کجا بلندگویی از اسلام باشد به همه مربوط است لذا طبق سخن امام خمینی (ره) ما شریک غم مظلومان عالمیم و قدس را از خود می‌دانیم.

احمدی عنوان کرد: بَارَکنا حُولَهُ آیه‌ای از قرآن کریم است که می‌فرماید ما حول قدس را مبارک کردیم پس صهیونیست‌ها نمی‌توانند به این مکان مقدس وارد شوند و بی حرمتی کنند.

کد خبر 5477936

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری کرمانشاه روز جهانی قدس مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس روز قدس 1401 یوسف احمدی راهپیمایی روز قدس روز قدس 1401 بوشهر روز جهانی قدس روز قدس کرمانشاه ماه رمضان 1401 ویروس کرونا فلسطین گرگان آمار کرونا قزوین خراسان رضوی برای نابودی اسرائیل امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۷۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب، با صدور بیانیه‌ای همگان را به تکریم دانشجو، استاد و دانشگاه و به میدان‌دادن به مطالبات دانشجویی دعوت کرد.

متن بیانیه مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح ذیل است:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِیمِ

از جمله پایه‌های نظریِ مدرنیته‌ی غربی را لیبرالیسم یا آزادی‌خواهی می‌دانند. غرب جدید و معاصر به‌شکلی غریب به این میراث عصر روشنگری می‌بالد. امروزه، به‌ویژه، آمریکایی‌ها از لیبرالیسم، در حدّ و سطح یک دینِ مدرن، دم می‌زنند تا جایی که زمانی جمعی از فیلسوفان و اندیشمندان نامدار آمریکایی، مجوز هر نوع برخورد خشونت‌آمیز با مخالفان لیبرالیسم آمریکایی را صادر کردند!

ازجمله، اصول و مضامین پربسامدِ لیبرالیسم در دنیای غرب، آزادی بیان و آزادی اندیشه است. دهه‌های متمادی است که دنیای غرب، بلوک شرق و جهان سوم را به خاطر نقض لیبرالیسم، محکوم می‌کند، تحت فشار قرار می‌دهد و هرگاه مجالی یافته، لشکرکشی نیز کرده است.

زمانی فوکویاما تقدیر بشر و نسخه‌ی پایانی و اجتناب‌ناپذیر جهان و تاریخ را وجه سیاست لیبرالیسم، یعنی لیبرال‌دموکراسی دانسته بود. او گرچه بعدها تردیدهایی را در این زمینه، ابراز کرد، اما همچنان آمریکایی‌ها تفوق و مزیت خود در دنیای امروز را در فرهنگ لیبرال می‌دانند، همچنان‌که به تفاوت و تفوق نسخه‌ی آمریکاییِ لیبرالیسم باور دارند و می‌بالند. در یک سخن، لیبرالیسم هم مشروعیت‌بخشِ فرهنگ و نظام سیاسی آمریکاست، هم مجوزی برای مقابله‌ی آمریکایی‌ها با دیگر نظام‌های سیاسی در دنیا.

در اینجا درپی تحلیل و نقد لیبرالیسم یا نگاهی آسیب‌شناسانه یا آینده‌پژوهانه به لیبرالیسم نیستیم. آنچه دهه‌هاست که ناظران و اندیشه‌وران را در ایالات متحده و در خارج از آن، به خود مشغول کرده، و به کاوش و پایش، سوق داده است، میزان صداقت سیاستمداران غربی در پایبندی به لیبرالیسم و در ترویج آن است. امروزه تقریباً برای جهانیان روشن شده است که سائقه‌ی اصلی غربی‌ها، به‌ویژه، آمریکایی‌ها در مواجهه با دیگر دنیاها و دیگر سرزمین‌ها و دیگر نظام‌های سیاسی، اصول آزادی‌خواهی و ارزش‌هایی چون حقوق بشر و دموکراسی نیست. دموکراسی‌ها و انتخابات‌های آزادی را سراغ داریم که چون در راستای منافع غربی‌ها نبوده، از حمایت آنها برخوردار نشده، بلکه گاهی در برابر سرکوب آنها سکوت کرده یا در سرکوب آنها مشارکت کرده‌اند، همچنان‌که دست‌کم، در منطقه‌ی ما، فراوان جوامع نالیبرال و نظام‌های سیاسی نادموکراتی وجود دارد که از حمایت‌های بی‌دریغ اروپا و آمریکا برخوردار هستند. امروزه کمتر کسی به صداقت غربی‌ها در ترویج و تعمیق لیبرالیسم در دنیا و به محوریت این اندیشه در تعامل آنها با دیگر کشورها و ملت‌ها باور دارد. سیاست و اقتصاد دو محرک اصلیِ غرب در دخالت در دیگر کشورهاست و شعارهای لیبرالی بیش از یک پوشش دنیاپسند نیست.

امروزه فریبکاری غربی‌ها در پیچیدن نسخه‌ی آزادی‌خواهی برای دیگران، آشکار شده و این، کشف تازه‌ای نیست. آنچه تا اندازه‌ای تازگی دارد، آشکارشدن فریبکاری غرب در لیبرال‌بودن در داخل اروپا و آمریکاست. زمانی تصور می‌شد که این آموزه و آرمان، دست‌کم، در داخل سرزمین‌های غربی، خط قرمزی است که عبور از آن، مجاز نیست و این تابو آنقدر مقدس است که به پای آن می‌توان دین و حتی عدالت را قربانی کرد، اما امروزه معلوم شده است که غربی‌ها خط تابوها و مقدسات دیگری دارند که حاضرند حتی آزادی‌خواهی را هم به پای آن ذبح کنند.

حمایت بی‌دریغ غربی‌ها از اسرائیل و صهیونیزم، پدیده‌ی تازه‌ای نیست. زمانی تصور می‌شد که غرب، به دلیل رنج ناشی از گناه و شرم تاریخی‌اش درقبال یهودیان و یهودستیزی، سودای حمایت از دولت و سرزمین یهودی‌ها را در سر می‌پروراند. صادرکردن این شرّ نامیمون به خاورمیانه و سپردن تاوان جنایات آلمان و دیگر کشورهای غربی در حق یهودیان، به ملت‌های مسلمان کار زشت و ناپسندی بوده است، اما با این‌همه، تصور می‌شد که غرب با اهداف انسان‌دوستانه، درپی جبران جنایت هولوکاست است. جالب است که گاهی بر سرِ خاورمیانه، این منت را می‌گذاشتند که حمایت از اسرائیل، به‌واقع، حمایت از تنها دموکراسی واقعی در خاورمیانه و باهدف تعمیم لیبرال‌دموکراسی در این منطقه است.

به‌مرور، روشن شد که غربی‌ها فراتر از خیرخواهی برای اسرائیلی‌ها، اهداف سیاسی دیگری را هم در منطقه‌ی ما دنبال می‌کنند و آن، مهارکردن ملت‌ها و قدرت‌های خاورمیانه توسط این رژیم جعلی و تحمیلی است. به بیان دیگر، به اسرائیل بسان چشم، گوش و بازوی غرب در خاورمیانه، می‌نگریستند.

باتوجه به دولت‌های کاملاً همراه با غرب در خاورمیانه و باتوجه به هزینه‌های سنگینِ مالی، سیاسی و حیثیتی‌ای که غرب به خاطر حمایت از اسرائیل پرداخت کرده و می‌کند، این پرسش رخ می‌نماید که چرا همچنان اروپا و آمریکا با گشاده‌دستیِ تمام و گاه با بی‌آبروییِ آشکار از اسرائیل حمایت می‌کنند؟ چرا ولو درظاهر، توازن و سنجیدگی‌ای در تعامل غرب با اسرائیل و کشورهای عربی دیده نمی‌شود؟

اینک آشکار شده است که حمایت غرب، به‌ویژه آمریکا از اسرائیل، فراتر از خیرخواهی برای صهیونیست‌ها و حتی فراتر از اهداف خاص سیاسی در این منطفه، ناشی از مقهوریت آنها درقبال، لابی‌ها، سرمایه‌ها و رسانه‌های قدرتمند صهیونیستی‌هاست.

نوع مواجهه‌ی دولت آمریکا با خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا که بی‌صداقتی آنها را در وفاداری به لیبرالیسم زیر سؤال برده است، کاملاً نشان می‌دهد که قوه‌ی عاقله و اراده‌ی قاهره‌ی آمریکا در اسارت کامل قوی‌ترین لابی آمریکا، یعنی لابی صهیونیستی است.

درمیان ده یا هفت دانشگاه برترِ ایالات‌متحده که گاه برترین دانشگاه‌های دنیا به شمار می‌آیند(Top ten)، اغلبشان در سیطره‌ی کامل یهودیانِ طرفدار اسرائیل است. هنوز از یادِمان نرفته که چگونه در ۲۰۰۶، رئیس هاروارد رسماً اعلام کرد که مایه‌ی شرم و خجالت من است که رئیس دانشگاهی باشم که در آن با اسرائیل مخالفت می‌شود.

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین مظلوم که در برترین دانشگاه‌های آمریکا، یعنی هاروارد، کلمبیا و پرینستون نیز پررونق است، گذشته از امتیازات انسانی و اخلاقی‌اش و علاوه بر خدمتی که به آرمان فلسطین می‌کند، دو حقیقت بزرگ را نیز آشکار و آفتابی ساخت: یکی، فریب یا حتی افول لیبرالیسم آمریکایی و دیگری، اسارت سیاست، عقل و مدیریت آمریکایی در دستان صهیونیست‌ها.

ما وظیفه داریم که ضمن حمایت از این جنبش دانشجویی، دنیا را با این حقائق حیاتی، یعنی فریب لیبرالیسم و مقهوریت اروپا و آمریکا درقبال صهیونیست‌ها آشناتر سازیم. جنبش دانشجویی در هرجای جهان، از مهم‌ترین کانون‌های تحول در سیاست، فرهنگ و اقتصاد است. سرکوب‌کردن این جنبش در هرجای دنیا که باشد، هم محکوم است و هم نسنجیده و به‌دور از درایت و آینده‌نگری. سرکوب جنبش دانشجویی گاهی به‌صورت فیزیکی صورت می‌گیرد و گاهی از راه کشتن رویکرد سیاسی و سوق‌دادن دانشجو به صِرفِ مطالبات صنفی و گاه صِرفِ آزادی یا حتی بی‌قیدوبندی‌های جمعی و فردی. قدری تحمل و مدارا درقبال انتقادات و اعتراضات سیاسی دانشجویان، کمترین دستاوردش اعتلای نوع و سنخ مطالبات دانشجویی تا سطح آرمان‌های والای سیاسی و اجتماعی است.

ما ضمن حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا علیهِ اسرائیل و درمقابل حمایت نامحدود دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی، همگان را به تکریم دانشجو، استاد و دانشگاه و به میدان‌دادن به مطالبات دانشجویی دعوت می‌کنیم.

سید ابوالحسن نواب

مؤسس و رئیس هیأت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب

کد خبر 6093359 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • کنعانی: «فلسطین را آزاد کنید» یک شعار و مطالبه جهانی است
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان