Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی قاضی دزفولی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام علی شهرستان دزفول برگزار شد، اظهار کرد: امروز راهپیمایی روز قدس پس از دو سال به خاطر شیوع کرونا با شکوه و حضور حماسی قشرهای مختلف مردم در شهرستان دزفول برگزار شد.

وی با بیان اینکه ملت ایران بار دیگر وظیفه خود را در قبال امت اسلامی به بهترین شکل انجام داد، افزود: مراسم باشکوه راهپیمایی روز قدس امروز در شرایطی برگزار شد که بسیاری از معادلات به نفع آرمان‌های فلسطین تغییر کرده و جریان سازش با آمریکا کاملاً شکست خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دزفول با اشاره به حمایت مردم فلسطین از مسئله مقاومت، تصریح کرد: مردم فلسطین مقاومت را تنها راه پایان دادن به اشغال سرزمین خود می‌دانند به همین دلیل باور مقاومت در این سرزمین روز به روز در حال گسترش است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی هشدار داد: اگر رهبران سیاسی فتح به خود نیایند و به همکاری امنیتی خود با رژیم اسرائیل پایان ندهند دیگر جایگاهی میان مردم فلسطین نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه امروزه خط سازش به طور کامل شکست خورده است، عنوان کرد: مردم فلسطین در طول ۱۰۰ سال اخیر با وجود نابرابری‌های امکاناتی در برابر اسرائیل ایستادگی کردند و کوتاه نیامدند.

امام جمعه دزفول یادآور شد: با حمایت انقلاب اسلامی ایران از فلسطین و گسترش محور مقاومت هم اکنون بخش زیادی از جهان اسلام به طور جدی از مقاومت مردم فلسطین حمایت می‌کند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه امروزه فلسطین و رزمندگان غزه به کشورهای سازشگر عرب متکی نیستند و به جبهه مقاومت اتکا دارند، گفت: این رویکرد، رژیم صهیونیستی را به شدت در تنگنا و موضعی شکننده قرار داده و بیشتر یهودیان سرزمین‌های اشغالی را آشفته کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه به طور ملموس و واضح دستاورد نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به روز قدس توسط امام راحل قابل مشاهده است، افزود: این حرکت تا درهم پیچیدن طومار اسرائیل ادامه خواهد داشت. انقلاب اسلامی و امامان این انقلاب در تمام این سال‌ها اجازه ندادند که قدس شریف به فراموشی سپرده شود و همواره قدس شریف را به عنوان اولین مسائل امت اسلامی مطرح کرده و فریاد زدند.

امام جمعه دزفول ادامه داد: روز قدس، امت جهان اسلام را به میدان آزادسازی قدس شریف آورد و زمان امر را از دولت‌های سازش کار عرب خارج کرد. امروزه هرکدام از این دولت‌ها که با معامله خیانت‌آمیز خود به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل بودند به شدت ضرر کرده‌اند ضمن اینکه مقاومت هزینه‌های زیادی را به آمریکا و اسرائیل نیز تحمیل کرده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه بیان کرد: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که مقاومت، چالش زیادی برای این کشور به وجود آورده و فشار حداکثری به ایران نیز نه تنها نتیجه‌ای نداشته بلکه برنامه هسته‌ای ایران را خطرناک‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه مطالبه بزرگ جهان اسلام آزادسازی قدس شریف است، گفت: به زودی با محو اسرائیل غاصب و کودک کُش، مسلمانان آزادانه در قدس شریف نماز خواهند خواند.

«خلیج فارس» نماد استقلال ایران است

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه‌های خود با گرامیداشت روز خلیج فارس، تاکید کرد: خلیج فارس یک مسئله مهم ملی و یکی از مؤلفه‌های استقلال کشور است؛ بنابراین خلیج فارس صرفاً یک اسم نیست بلکه نشان دهنده مقاومت ما در مقابل دشمن است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت، روز جهانی کار و کارگر، گفت: در هیچ دین و آئینی به اندازه اسلام برای کار و کارگر ارزش قائل نشده است و ضمن اینکه نامگذاری شعار امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز از مسیر تکریم و احترام به کار و کارگر می‌گذرد؛ بنابراین مطالبه ما این است که مسئولان در راستای رفع مشکلات کارگران که قشر مؤثر در اقتصاد کشور هستند نسبت به این قشر اهتمام جدی داشته باشند.

وی همچنین ۹ اردیبهشت روز شکل‌گیری شوراهای اسلامی را نیز به اعضای شوراهای شهر و شهرستان تبریک گفت و بیان کرد: امیدوار هستیم که مهم شوراها وظایف خود را در قبال مردم به طور شایسته‌ای انجام دهند.

کیفیت پایین خودروها به غرور ملی لطمه زده است

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از صحبت‌های خود دو موضوع مسکن و تولید خودرو را دو محور اصلی و کلیدی در اقتصاد کشور برشمرد و افزود: اگر مسئولان بتوانند مشکلات این دو حوزه را برطرف کنند، بسیاری از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به گرانی سرسام‌آور مسکن، ادامه داد: این امر موجب شده تا جوانان امیدی به ازدواج و تشکیل خانواده نداشته باشند و ازدواج که نباشد موضوع مهم فرزندآوری نیز تحت شعاع قرار می‌گیرد؛ بنابراین مسئولان اگر تشویق به فرزندآوری می‌کنند باید مشکلات این حوزه را نیز برطرف کنند.

وی همچنین با بیان اینکه افزایش سرسام‌آور قیمت خودروهای داخلی و کیفیت پایین خودروها علاوه بر لطمه به اقتصاد کشور به غرور ملی نیز خدشه وارد کرده است، عنوان کرد: تولید خودروهای بسیار بی کیفیت با نام خودروی ملی ما را در مقابل دیگر کشورها سرافکنده کرده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: امروزه خودروهای ساخت ایران به عنوان خودروهای با کیفیت پایین و بسیار ارزان قیمت در کشورهای همسایه عرضه می‌شوند که ضرورت دارد مسئولان به طور جدی در عرصه تولید خودرو ورود کرده و از این روند تأسف‌آور جلوگیری کنند.

امام جمعه دزفول با اشاره به توان بالای موشکی ایران، گفت: اگر متولیان و متصدیان تولید خودرو از تولید خودروی با کیفیت و در شأن ملت ایران ناتوان هستند، عرصه را به افرادی بدهند که امتحان خود را پس داده‌اند؛ اگر روحیه تولید کنندگان خودرو همانند روحیه سازندگان موشک باشد قطعاً در حوزه خودرو نیز همانند عرصه ساخت موشک پیشرفت بی بدیلی خواهیم داشت.

کد خبر 5478674

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه دزفول راهپیمایی روز قدس روز قدس 1401 صنعت خودروسازی خطبه های نماز جمعه روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس بوشهر روز جهانی قدس روز قدس کرمانشاه ماه رمضان 1401 ویروس کرونا فلسطین گرگان آمار کرونا قزوین خراسان رضوی حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول تولید خودرو مردم فلسطین خلیج فارس قدس شریف روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد نوعی از پوشش گیاهی بیش از تصور پژوهشگران به مبارزه با تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

با تشدید گرمایش جهانی خشکسالی، سیل و آتش‌سوزی در سراسر جهان، دانشمندان در غرب ایالات متحده برای کمک به جبران برخی از آسیب‌ها به این نوع از پوشش گیاهی که به عنوان جوندگان مشهور هستند، روی آورده‌اند.

محققان دانشگاه ایالتی بویز یوتا و دانشگاه ایالتی یوتا از داده‌های ماهواره‌ای برای شناسایی جریان‌هایی استفاده کرده‌اند که می‌توانند برای تقویت پوشش گیاهی، دوباره معرفی شوند و گسترش یایند. دانشمندان همچنین در حال ثبت چگونگی تغییر فراوانی آب و پوشش گیاهی مجاور آنها به عنوان معیاری برای سلامت محیط‌زیست هستند.

جودی برانت، دانشیار دانشگاه ایالتی بویز که رهبری تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، می‌گوید: ارزش واقعی استفاده از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت این است که برای افرادی به کار می‌رود که روی زمین سخت کار می‌کنند و پروژه‌هایی مانند افزایش دسترسی به آب، افزایش زیستگاه ماهی‌ها و گونه‌ها را اجرا می‌کنند. 

در بیانیه قبلی ناسا گفته شده است که داده‌های ماهواره‌ای برای تعیین کمیت تأثیر این نوع از جوندگان بر اکوسیستم‌های محلی نشان از اثرگذاری قابل توجه آنها داشته است و هرچه آنها را حفظ و گسترش دهیم می‌توانیم در مقیاس بزرگ‌تری از وجود آنها برای مقابله با تغییر اقلیم بهره ببریم.

طبق دیتای یکی از مقاله‌های نیویورک تایمز، این نوع پوشش گیاهی «سلاح‌های خزدار انعطاف‌پذیری آب و هوا» هستند. آنها به طور طبیعی اطراف سدها، بر روی رودخانه‌ها و نهر‌ها به وجود می‌آیند و جریان آبی را که در منطقه فوران می‌کند، کاهش می‌دهند. پوشش گیاهی سبز را تقویت می‌کنند و به نوبه خود خطر آتش‌سوزی جنگل‌ها و اثرات خشکسالی و سیل را نیز کاهش می‌دهند. 

دانشمندان مکررا تاثیر این نوع پوشش گیاهی را بررسی و تاکید کرده‌اند، گسترش آنها فراتر از تصور آنها اثرگذار است و با تغییر اقلیم مبارزه می‌کند.

پوشش گیاهی مذکور تا اواخر دهه ۱۸۰۰ در دریاچه‌ها، نهر‌ها و مرداب‌های سراسر آمریکای شمالی رایج بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • تحصن دانشجویان آمریکا علیه اسرادیل دنیا را بیدارتر می‌کند/ حالا معادلات یورش به غزه تغییر خواهد کرد/کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت