Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: کلام بسیار گوهربار رهبری در دیدار با دانشجویان حاکی از آینده‌نگری‌های رهبر فرزانه  انقلاب است.

وی افزود: رهبری فرمودند دنیا در آستانه یک نظم جدید بین‌المللی است و دوران دو قطبی بودن با وجود اتحاد جماهیر شوروی گذشت و دوران یک قطبی بودن که بوش پدر اعلام کرد نیز سپری شد، از منظر رهبر انقلاب باید به این جنگ اکراین که پیش آمده هم عمیقا نگاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جامعه مدرسین گفت: ملت ایران، نیروهای نظامی و انتظامی، ارتش، سپاه، دانشجویان و دانشگاهیان و حوزویان باید به این موضوع توجه کنند.

وی در ادامه بیان داشت: رهبری خطاب به دانشجویان گفتند، شما باید پیشکسوت باشید و هم با طراحی جنگ سخت و هم با طراحی جنگ نرم، برای آینده‌ای که دنیا در پیش دارد، آماده باشید.

خطیب قم همچنین خاطرنشان کرد: ما از این پیام رهبری نباید غافل باشیم، مثل یک دُر می‌درخشد باید همه به آن توجه کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت: غلط کردند کسانی که برای دل خوش کردن عده‌ای تعبیر دیگری را برای خلیج فارس مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: تاریخ روش است که این خلیج، خلیج فارس است، ما نه از باب تعصب قومی و ملی گرایی، بلکه از باب یک واقعیت تاریخی این مساله را مطرح می‌کنیم، نمی‌خواهیم دست بُردی در تاریخ ببریم.
 
حسینی بوشهری گفت: امروز هم خلیج فارس و هم اقیانوس‌ها در اختیار نیروی قهرمان دریایی جمهوری اسلامی است و دشمن به خودش اجازه نمی‌دهد به این نیروهای فداکار نزدیک شود.

حکومت افغانستان، حافظ همه ملت از شیعه و سنی باشد  

امام جمعه قم در بخشی از سخنان خود با اشاره به مساله افغانستان و اینکه نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن عبور کنیم گفت: تروریست‌ها، روزی مسجد شیعیان و روز دیگر مسجد اهل سنت را منفجر می‌کنند، ما معتقدیم هیات حاکمه افغانستان اگر می‌خواهد اقتدار خود را نشان دهد باید حافظ ملت افغانستان، چه شیعه و چه سنی باشد، این معنا ندارد در ماه رمضان این اتفاق‌ها بیفتد و ۶۰ تَن شهید و زخمی و مجرح شوند، چه خبر است، دست چه کسی در کار است؟ 

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: حکومت داری لوازمی دارد و حفظ امنیت مردم یکی از آنها است، مطمئن باشید اگر پیشگیری نکنید، در افغانستان نسل‌کشی به راه می‌افتد و کار از دست شما بیرون می‌رود، آن موقع نه از تاک و نه از تاک‌نشان، نشانی نمی‌ماند.

ملت فلسطین دچار ظلم مضاعف است

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود موضوع فلسطین را مورد توجه قرار داد و گفت: دولت جعلی در یک سرزمین حساس و کلیدی قرار گرفته است، این تنها مساله فلسطین نیست، این دولت منحوس صهیونیستی امروز بر روی  سیاست‌های کلی جهان چنگ انداخته، در سازمان‌های بین‌المللی، موقعی که می‌خواهد چیزی به نفع ملت‌های محروم تصویب بشود، این‌ها پشت و حتی روی پرده، جهت و خط می‌دهند و انتخابات ایالات متحده آمریکا نیز تحت تاثیر صهیونیست‌ها انجام می‌گیرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در طول این چند دهه که از به‌وجود آمدن رژیم صهیونیستی گذشته، هنوز دنیا اجازه نداده مظلومیت ملت فلسطین در قالب هنر و تصویر به نمایش در بیاید افزود: آنچنان بر رسانه‌ها مسلط هستند، می‌کُشند و قتل عام می‌کنند، ولی جلوی انعکاس آن را برای افکار جهانیان می‌گیرند، این یک ظلم مضاعف به ملت فلسطین است.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه حرکت‌های سازش‌کارانه دولت‌های عربی اسلامی راه به جایی نخواهد بُرد تصریح کرد: پای رژیم صهیونیستی را به منطقه ما باز کردید اما اگر این رژیم بخواهد اقدامی کند، سیل همه شما را خواهد بُرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برپایی راهپیمایی تنها راه حل مساله فلسطین نیست گفت: راهپیمایی اعلام انزجار است تا اثبات کنیم در کنار این ملت و مسجدالاقصی هستیم.

وی بیان داشت: ما از کشورهای عربی انتظار نداریم، که بر علیه رژیم صهیونیستی جنگ کلاسیک راه بیندازند، چون از آنها خیلی بعید است که ساز و کار و تشکیلاتی را ایجاد کنند، از سازمان‌های بین‌المللی که دستشان در دست این رژیم است هم انتظاری نیست.

وی ادامه داد: جمله‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز اعلام کردند، مساله همه پرسی است، یعنی مسلمانان اصلی، یهودیان و مسیحیانی که ساکنان واقعی فلسطین هستند و کسانی که از این منطقه آواره شده‌اند در همه پرسی شرکت کنند و ما به نتیجه نگاه می‌کنیم و آن می‌شود دولت مستقر و مورد تایید تمام انسان‌هایی که بر اساس منطق سخن می‌گویند، خواهد بود.

وی قطع رابطه رژیم‌های عربی منطقه با رژیم صهیونیستی را برای نشان دادن حُسن نیت به مردم فلسطین ضروری دانست و گفت: این رژیم‌ها اگر چنین کاری را نمی‌کنند بر همان حالت نفاقشان بمانند.

امام جمعه قم همچنین خطاب به حماس و جهاد اسلامی گفت: هرگز دست از مقاومت برندارید، ملت و رهبری ایران در کنار شما قرار دارند، و قم به عنوان پایگاه انقلاب پشتیبان شما می‌باشد.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس است. حضرت  امام راحل در سال ۱۳۵۸  این روز را  برای حمایت از مردم فلسطین نامگذاری کرد و از مسلمانان جهان خواست برای حمایت از مردم فلسطین و کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی  در سرزمین های اشغالی راهپیمایی کنند. در این روز  مراسم های متعددی در کشورهای مختلف جهان در حمایت از فلسطینیان برگزار می شود./

برچسب‌ها نظم نوین جهانی قم مقام معظم رهبری سید هاشم حسینی بوشهری پروندهٔ خبری روز قدس در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظم نوین جهانی قم مقام معظم رهبری نظم نوین جهانی قم مقام معظم رهبری سید هاشم حسینی بوشهری رژیم صهیونیستی حسینی بوشهری امام جمعه قم خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

وی به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهواز از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و… خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌ جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و … اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

انتهای خبر/

دیگر خبرها

  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند