Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علی شیرازی در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در اردبیل اظهار کرد: مردم مظلوم فلسطین سال ۱۹۴۸ با حمایت انگلیس خبیث در دست صهیونیست کافر گرفتار آمده و در این سال‌ها همواره سعی کرده تا از سرزمین خود دفاع کند.

وی تصریح کرد: غاصبان سرزمین فلسطین نه تنها یهود نیستند بلکه صهیونیسم کافر و بریده از دین الهی بوده و به بشریت ظلم مضاعفی را می‌کنند به طوریکه ۷۸ درصد سرزمین مقدس فلسطین به دست این رژیم جعلی اشغال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم مظلوم فلسطین هیچ حامی در منطقه نداشته و کشورهای عربی منطقه، انگلیس و سایر کشورهای اروپایی، اسرائیلی‌ها را به رسمیت شناخته بودند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ با پرچمداری جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب شیعی از فلسطینی‌ها حمایت شد و در کشورمان ایران پرچم سفارت اسرائیل پایین کشیده شد و پرچم سفارت فلسطین به اهتزاز درآمد.

حجت‌الاسلام شیرازی نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس یادآور شد و افزود:‌ در این روز ملت ایران با حضور در صحنه حمایت و پشتیبانی‌های خود را اعلام می‌کنند و اثر ارزشمند این حضور شکست و واهمه دشمن از قدرت امت اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمنان در آستانه روز قدس همواره سعی می‌کنند تا با شیطنت‌های رسانه‌ای و تبلیغات در فضای مجازی حضور ملت‌های آزادیخواه را کم رنگ جلوه دهند در حالی که امروز حتی در قلب اروپا و آمریکا نیز ملت‌های آزادیخواه از فلسطینی‌های مظلوم و ستم کشیده حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام شیرازی به فرمایشات مقام معظم رهبری در مهلت ۲۵ ساله برای اضمحلال اسرائیل اشاره کرد و ادامه داد: با گذشت هفت سال از آن مقطع خود اسرائیلی‌ها اعلام می‌کنند که سقوط این رژیم جعلی حتی زودتر از ۲۵ سال رقم خواهد خورد.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس اضافه کرد: نظام سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است و حمایت کشورهای غربی در این زمینه نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی خطاب به کشورهای منطقه که قصد سازش با رژیم صهیونیستی را دارند، بیان کرد: ما به این کشورها اعلام می‌کنیم که دم خود را با دم رژیم در حال سقوط اسرائیل پیوند نزنند چرا که سقوط این رژیم کودک‌کش حتمی و قطعی است.

حجت‌الاسلام شیرازی عدم حمایت آمریکا را از کشورهای منطقه به ویژه عربستان، عمارات و سایر کشورها یادآور شد و اظهار کرد: قضایای اوکراین و عدم حمایت آمریکا از صدام، شاه و سران افغانستان حکایت عجیب و غریبی است که باید از این ماجراها عبرت گرفت و تکیه به آمریکا و رژیم صهیونیستی نکرد.

وی اصلی‌ترین زمینه اضمحلال غده سرطانی صهیونیسم را در منطقه اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیف کرد و گفت: به زودی مردم مظلوم فلسطین به سرزمین واقعی خود بازگشته و در قدس شریف قبله‌گاه اول مسلمانان نماز باشکوهی برگزار خواهند کرد.

حجت‌الاسلام شیرازی به قدرت جمهوری اسلامی ایران و مقاومت اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: زمانی بنده اعلام کردم که ما توانایی آن را داریم که با موشک شهاب ۳ قلب اسرائیل را هدف قرار دهیم و امروز اعلام می‌کنم که موشک‌های نقطه‌زن ایران در یک لحظه می‌توانند پایتخت رژیم صهیونیستی را با خاک یکسان کنند.

وی تصریح کرد: تاریخ گواه خوبی است که این رژیم جعلی حتی قدرت مقابله با مردم غزه را در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه نداشت و امروز جبهه مقاومت لبنان کافی است تا صلابت رژیم صهیونیستی مخدوش و نابود شود.

حجت‌الاسلام شیرازی خاطرنشان کرد: دشمن به ویژه آمریکا در جنگ نظامی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی سیلی بزرگی را خورده و قطعا در جنگ نرم نیز بیشتر از این دشمنان ما به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی خواهند برد.

جانشین عقیدتی، سیاسی وزارت دفاع اضافه کرد: در نظم نوین جهانی سهمی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود ندارد و سهم عمده متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و باید جبهه مقاومت در کشورهای منطقه تقویت شده و اسرائیل که به یک سگ پیر در منطقه تبدیل شده، ‌قدرت خود را در حال فنا می‌بیند.

کد خبر 673150 برچسب‌ها نماز جمعه ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه روز جهانی قدس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه ائمه جمعه امام جمعه خبر ویژه روز جهانی قدس جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام شیرازی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند