Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-04@22:42:17 GMT

رهبر معظم انقلاب: قدس شریف، قلب فلسطین است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۹۰۴۰

رهبر معظم انقلاب: قدس شریف، قلب فلسطین است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سخنرانی حضرت آیت الله سیّدعلی خامنه ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس ساعت 16 عصر امروز جمعه (9 اردیبهشت) آغاز شد.

این سخنان به صورت زنده از شبکه‌های یک و خبر سیما و رادیو ایران و نیز حساب های مجازی دفتر رهبر انقلاب پخش شد.

محور بیانات رهبر انقلاب بدین شرح است:

- حضور مردم در روز قدس واقعاً حماسه بود و این حرکت مردمی یک کار بزرگ و با برکتی است و حضور مردم یک حرکت سیاسی و دفاع از قدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



- آن افرادی که امروز در قدس از فلسطین دفاع می‌کنند با حمایت های ملت ها در روز قدس نیرو می گیرند و به نتایج مهمی خواهد رسید.

رهبر انقلاب در ادامه، بیاناتی را به زبان عربی مطرح فرمودند که بدین شرح است:

- سلام بر همه‌ی برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان! سلام بر جوانان دنیای اسلام! سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطینی و بر همه‌ی مردم فلسطین. بار دیگر روز قدس فرا رسید. قدس شریف همه‌ی مسلمانان جهان را فرا میخواند. 

- حقیقت آن است که تا رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیست بر قدس مسلّط است، همه‌ی روزهای سال را باید روز قدس دانست. قدس شریف، قلب فلسطین است و سراسر کشور غصب‌شده، از بحر تا نهر، ادامه‌ی قدس است. ملّت فلسطین هر روز بیش از گذشته نشان میدهد که با شهامتی کم‌نظیر در برابر ظالم ایستاده و خواهد ایستاد. جوانان با عملیّات فداکارانه‌ی خود، سپر دفاع فلسطین شده‌اند و آینده‌ای متفاوت را  مژده میدهند. 

- روز قدس امسال را در حالی میگذرانیم که همه چیز از معادله‌ای جدید در امروز و فردای فلسطین خبر میدهد. امروز «اراده‌ی شکست‌ناپذیر» در فلسطین و همه‌ی منطقه‌ی غرب آسیا، جایگزین «ارتش شکست‌ناپذیر» صهیونیست شده است. امروز آن ارتش جنایتکار ناچار شده است آرایش تهاجمی خود را به تدافعی تبدیل کند. 

- امروز در میدان سیاسی، مهم‌ترین حامی رژیم غاصب، یعنی آمریکا، خود دچار شکستهای پی‌درپی شده است: شکست در جنگ افغانستان، شکست در سیاست فشار حدّاکثری بر ایران اسلامی، شکست در برابر قدرتهای آسیا، شکست در کنترل اقتصادی جهان، شکست در مدیریّت داخلی خود، و پدیده‌ی شکاف عمیق در حاکمیّت آمریکایی. 

- رژیم غاصب در هر دو میدان سیاسی و نظامی، در شبکه‌ی درهم تنیده‌ای از مشکلات دست و پا میزند؛ جلّاد و مجرم قبلی  که در رأس رژیم بود، در پی حماسه‌ی سیف‌القدس  به زباله‌دان پیوست، و جانشینان امروز او هم هر ساعت در انتظار تیغ بُرنده‌ی حماسه‌ای دیگرند. 

- تحرّک جِنین،  رژیم صهیونیست را دیوانه کرده است. این در حالی است که بیست سال پیش، رژیم غاصب در پاسخ به کشته شدن چند صهیونیست در نهاریا، ‌دویست نفر را در اردوگاه جِنین به قتل رسانید  تا برای همیشه مسئله‌ی جِنین را حل کند!

- نظرسنجی‌ها میگویند تقریباً 70 درصد فلسطینی‌ها در سرزمین‌های 48  و 68  و اردوگاه‌های خارج، رهبران فلسطینی را به حملات نظامی به رژیم غاصب ترغیب میکنند. این پدیده‌ی مهمّی است؛ زیرا به معنی آمادگی کامل فلسطینی‌ها برای مقابله با رژیم غاصب است و دست سازمانهای مجاهد را باز میگذارد تا هر زمان لازم دانستند وارد عمل شوند. 

- حرکتهای جهادی مردم فلسطین در دو بخش شمالی و جنوبی سرزمین‌های 48، و همزمان با آن، برگزاری راه‌پیمایی‌های سنگین در اردن و قدس شرقی و دفاع جانانه‌ی جوانان فلسطین از مسجدالاقصی و رزمایش نظامی در غزّه نشان داد که کلّ فلسطین به صحنه‌ی مقاومت تبدیل شده است. اکنون مردم فلسطین بر ادامه‌ی جهاد، وحدت نظر یافته‌اند.

- این حوادث و آنچه در سالهای اخیر در فلسطین رخ داده است، مُهر ابطال بر همه‌ی طرحهای سازش با دشمن صهیونیست است، زیرا هیچ طرحی درباره‌ی فلسطین در غیاب یا بر خلاف نظر صاحبان آن یعنی فلسطینی‌ها اجراشدنی نیست؛ این یعنی همه‌ی توافقات پیش از این مانند اُسلو،  یا طرح عربی دو دولتی،  یا معامله‌ی قرن،  یا عادی‌سازی‌های حقیرانه‌ی اخیر  باطل شده‌اند. 

در حال تکمیل...
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: رهبر انقلاب روز قدس 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی ظهر پنجشنبه در در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: هفت ماه جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی، علیه مردم غزه ادامه دارد و در این هفت ماه جنگ در غزه اکثر کشورهای دنیا حرف‌هایی را زدند که امام راحل در سال‌های انقلاب درباره این رژیم سفاک صهیونیستی زده بودند.

وی با بیان اینکه چه افتخاری بالاتر از این‌که ملتی به پا خیزند و با مستکبران و جنایتکاران عالم مقابله کنند، گفت: باید خودمان وسط میدان باشیم و خودمان باید مؤثر واقع شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: جنگ بین حق و باطل دائمی و همیشگی است و شیطان از خداوند مهلت گرفت تا بندگان خداوند را یک‌لحظه راحت نگذارد و انسان‌ها را به دنبال خود بکشاند.

وی با بیان اینکه شیطان بزرگ دائم به شکست‌ها اعتراف کرده است، گفت: مردم ما پایداری صبر و استقامت دارند و این را باید ادامه بدهیم تا همه مشکلات حل شود و اگر ما به تکالیفمان ادامه بدهیم، دست نصرت خداوند را خواهیم دید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما امروز به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم خبیثان عالم را تنبیه کنیم، گفت: از روز اول جنگ غزه آمریکایی‌ها فرماندهی جنگ را پذیرفتند و امروز هم هستند و اگر برخی کشورها این رژیم کودک کش را همراهی نمی‌کردند امروز نبودند و این اقدامات در غزه توسط جبهه متحد شیطان بزرگ انجام شد.

سردار فدوی تصریح کرد: یکی از تبلورهای خاص باطل، همین درست کردن رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل است برای اینکه تضمین‌کننده منافعشان باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به عملیات بزرگ وعده صادق گفت: با وجود اینکه امپراتوری شیطان بزرگ و غرب تمام تلاشش را برای سانسور این عملیات انجام دادند، اما عالم متوجه شد و فیلم‌ها و تصاویر زیادی از این تنبیه بیرون آمد و این عظمت بزرگ جمهوری اسلامی است و اگر غرب بازهم از این خباثت‌ها بکند، دوباره اقدامی بزرگ‌تر علیه آن‌ها خواهیم داشت.

سردار فدوی با بیان اینکه شهدا به اعلی‌علیین رسیدند و ذهن ما نمی‌تواند به‌جایی که شهدا رسیده‌اند هم خطور کند، گفت: امروز به نام شهدا جمع می‌شویم و درواقع برای خودمان جمع می‌شویم ما حتی ذهنمان به مقام شهدا نمی‌تواند خطور کند، ولی شهدا می‌توانند دست ما را نیز بگیرند چرا که شهدا مقام شفاعت دارند.

وی تصریح کرد: در خصوص مقام شهدا هزاران حدیث وجود دارد و عالی‌ترین حدیث هم در تفسیر مجمع‌البیان آورده شده است که خداوند مقام شهیدان را یاد می‌کند و این حدیث از لحظه‌ای که رزمنده برای حرکت درراه خدا، نیت می‌کند که جهاد کند تا زمانی که به بالاترین مقامی که غیر معصوم می‌تواند برسد را شرح می‌دهد.

سردار فدوی اظهار کرد: در این حدیث از شهید و خانواده شهید بسیار یادشده است و هر شهید می‌تواند ۷۰ هزار نفر از اهل‌بیت خود را شفاعت کند.

وی افزود: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی وعده حق خداوند است و خدا را شاکر هستیم که به برکت حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی که در سال ۴۲ پایه‌گذاری شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، روندی وجود دارد که هرلحظه تحقق وعده خدا را می‌بینیم چراکه وعده خداوند حق است.

سردار فدوی بیان کرد: اکنون ما شاهد عزت و اقتدار و افتخار نظام اسلامی هستیم.

کد خبر 6095014

دیگر خبرها

  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • ۲۰ توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار فرهنگیان چه بود؟