Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@22:42:41 GMT

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت روز ملی خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۹۵۴۶

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت روز ملی خلیج فارس

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای فرارسیدن دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است:  خلیج فارس، این پهنه آبی تمدن ساز کهن در طول تاریخ  پر فراز و نشیب منطقه، همیشه در همه زبان‌ها و به طور مستمر مزین به نام خلیج فارس و معادل‌های آن در سایر زبان‌های جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این بیانیه می‌افزاید: از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی متعدد در زبان‌های مختلف، نام کهن خلیج فارس و یا دریای پارس همواره مورد اشاره، تصریح و تأکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.

 در بیانیه وزارت امور خارجه همچنین عنوان شده است: دولت جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر سیاست همسایگی، امیدوار است این پهنه آبی مامن امنیت و ثبات منطقه و نماد صلح، دوستی و همزیستی بین ملت‌های منطقه باشد و دیگران به برقراری صلح و‌ امنیت آن به دست کشورهای پیرامونی خلیج فارس احترام بگذارند.

این بیانیه می‌افزاید: این روز بزرگ را که یادآور اخراج استعمارگران از منطقه است، به همه ایرانیان و آنان که تمام همت خود را برای صیانت و حراست از این آب و خاک به کار گرفتند تبریک می‌گوییم و  یاد و نام شهدای گرانقدر خلیج فارس را گرامی می‌داریم.

گفتنی است دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۴ روز ۱۰ اردیبهشت را روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری کرد. این روز سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس با رشادت ایل قشقایی به رهبری امام قلی خان والی فارس در زمان صفوی است./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: وزارت خارجه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر شهید بهشتی ـ چابهار

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال ۶۱ با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس شروع به احداث کرد. این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفا نموده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079982 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه