Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به مناسبت روز ملی خلیج فارس اعلام کرد: ایران امیدوار است این پهنه آبی مامن امنیت و ثبات منطقه و نماد صلح، دوستی و همزیستی بین ملت‌های منطقه باشد و دیگران به برقراری صلح و امنیت آن به دست کشور‌های پیرامونی احترام بگذارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای فرارسیدن دهم اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: خلیج فارس، این پهنه آبی تمدن ساز کهن در طول تاریخ پر فراز و نشیب منطقه، همیشه در همه زبان‌ها و به طور مستمر مزین به نام خلیج فارس و معادل‌های آن در سایر زبان‌های جهان بوده است.

این بیانیه می‌افزاید: از هزاره‌های پیش از میلاد تاکنون در کتاب‌ها، سفرنامه‌ها، اسناد، نقشه‌ها، پژوهش‌های تاریخی و اسناد بین‌المللی متعدد در زبان‌های مختلف، نام کهن خلیج فارس و یا دریای پارس همواره مورد اشاره، تصریح و تأکید مورخان و پژوهشگران به ویژه در منابع معتبر عربی و اسلامی بوده است.
در بیانیه وزارت امور خارجه همچنین عنوان شده است: دولت جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر سیاست همسایگی، امیدوار است این پهنه آبی مامن امنیت و ثبات منطقه و نماد صلح، دوستی و همزیستی بین ملت‌های منطقه باشد و دیگران به برقراری صلح و امنیت آن به دست کشور‌های پیرامونی خلیج فارس احترام بگذارند.

این بیانیه می‌افزاید: این روز بزرگ را که یادآور اخراج استعمارگران از منطقه است، به همه ایرانیان و آنان که تمام همت خود را برای صیانت و حراست از این آب و خاک به کار گرفتند تبریک می‌گوییم و یاد و نام شهدای گرانقدر خلیج فارس را گرامی می‌داریم.

گفتنی است دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۴ روز ۱۰ اردیبهشت را روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری کرد. این روز سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس با رشادت ایل قشقایی به رهبری امام قلی خان والی فارس در زمان صفوی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خلیج فارس همسایگان ایران ایران و اعراب ایران و امارات خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود و نسبت به این فرمایش با درایت رهبر انقلاب توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان فرمودند که ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود و نسبت به این فرمایش با درایت رهبر انقلاب توجه ویژه شود.

وی با اشاره به افتتاح مجموعه کوه نور صفه افزود: تغییر و تحولات خوبی در این مجموعه صورت گرفته است که نشان از مدیریت خوب و پر انرژی در رأس کار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی بازار اصفهان اقدام شاخصی بود که پس از سال‌ها بلاتکلیفی انجام شد و از مهمترین نتایج آن نظم‌بخشی در تردد موتورسیکلت‌ها است که امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند.

کد خبر 750790

دیگر خبرها

  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • متن سخنرانی امیرعبداللهیان در اجلاس گامبیا
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • وضعیت بلوار خلیج فارس شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران