Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور اوکراین مدعی شده است که شماری از نیرو‌های تکاور و چتربازان روس در ساعت‌های اولیه آغاز جنگ، برای ترور یا دستگیر کردن وی و خانواده اش به مجتمع ریاست جمهوری در کی یف حمله کرده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، طبق گزارش هفته نامه تایم؛ ولودیمیر زلنسکی در گفتگویی با سیمون شوستر خبرنگار این هفته نامه با بیان اینکه ۲ هفته در کی یف بوده است، اظهار کرد: چتربازان روس در نخستین ساعت‌های آغاز جنگ در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) برای یافتن او و خانواده اش، وارد ناحیه ساختمان‌های دولتی در کی یف شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با پراکنده خواندن خاطرات خود از چند ساعت نخست جنگ در بامداد پنجشنبه، گفت: درست پس از آغاز حملات هوایی و بمباران‌ها که صدای بلندی داشت، به همراه اولنا زلنسکا همسرش، دختر ۱۷ ساله و پسر ۹ ساله اش را بیدار کردند تا آماده فرار شوند.

زلنسکی ادامه داد: در آن هنگام کاملا از نقش خود در این جنگ آگاه شده و دریافته بودم که تحت نظر قرار دارم و به یک نماد تبدیل شده ام و باید همانند یک رئیس کشور اقدام و رفتار کنم.

اندری یرمک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز به تایم گفته است که، ارتش به زلنسکی اطلاع داد که گروه‌های چتربازان ارتش روسیه برای کشتن یا اسارت او و خانواده اش در کی یف فرود آمده اند.

وی ادامه داد: رخداد‌های آن شب را قبلا تنها در فیلم‌های سینمایی دیده بودیم.

هفته نامه تایم در این راستا نوشت: تیراندازی‌هایی در اواخر شب و هم زمان با آغاز نخستین روز جنگ در اطراف مجتمع ریاست جمهوری رخ داد. نگهبانان داخل مجتمع، چراغ‌ها را خاموش و جلیقه‌های ضد گلوله و تفنگ و مسلسل برای زلنسکی و نزدیک به ۱۲ تن از دستیاران و اطرافیانش اوردند. مجتمع کاملا به دیوانه خانه تبدیل شده بود.

گفتنی است، نظامیان روسیه در هنگام اقامت خانواده زلنسکی درون مجتمع ۲ بار، برای حمله تلاش کردند. زلنسکی در شب بعد با رد چند پیشنهاد برای انتقال به مکان امن‌تر و یا پیشنهاد ایالات متحده و انگلیس برای خروج از کشور و تشکیل دولت در تبعید، برای ضبط پیام تصویری با گوشی خود به حیاط مجتمع رفت.

پیش از این نیز گزارش‌هایی به نقل از مقامات دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و اوکراین منتشر شده بود، مبنی بر این‌که زلنسکی به عنوان «هدف شماره یک» نظامیان روس، در خطر دستگیر یا کشته شدن قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ولادیمیر زلنسکی بحران اوکراین تحریم روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از انجام نخستین ام‌.آر.آی توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، قباد محمدی امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _به خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه‌اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.

وی افزود: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم است که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امید است با بهره‌برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

محمدی همچنین خبر داد: با پیگیری‌های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام‌آباد غرب راه‌اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام‌آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه‌های MRI استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 748051

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران دستگیر شد
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید