Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@17:49:57 GMT

مردم زکات و فطریه خود را به نهادهای رسمی تحویل دهند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۰۸۴۰

مردم زکات و فطریه خود را به نهادهای رسمی تحویل دهند

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی در خطبه های پر فیض عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان دهگلان، ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم این شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس، به موضوع حملات و اقدامات ظالمانه رژیم غاصب اسرائیل در برخورد با نمازگزاران قدس شریف اشاره و اظهار کرد: سرزمین فلسطین و قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان، خاک اسلام و متعلق به تمام مسلمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی تصریح کرد: نامگذاری روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی درجهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بکار گیری تمام ظرفیت‌های موجود در عالم اسلامی است.
 
امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: ارتباط گیری بعضی از کشورهای اسلامی و عربی با رژیم جعلی صهیونیست جای ناراحتی و نگرانی را دارد و این خیانت به آرمان قدس شریف است، وعده خداوند حق است، نصرت اهل ایمان محقق و به امید حق و نصرت، اهل اسلام شاهد شکست‌ این رژیم جعلی و پیروزی مردم مظلوم فلسطین خواهند بود.
 
 خطیب جمعه دهگلان در بخش دیگر از خطبه های خود به موضوع فضائل خیرات و احسان در شب های آخر ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: اواخر ماه مبارک رمضان فرصت مغفرت و طاعت است، پس آفرین بر کسانیکه که در این ماه و در میدان آزمایش صبر و تحمل موفق و پیروز می شوند.
 
ماموستا محمدی با بیان اینکه این ایام با برکت، بهترین زمان احسان و نیکویی است؛ تصریح کرد: نیکویی با تمام ابعاد آن، اخلاق نیکو و نحوه تعامل با مردم، باید به بهترین شکل باشد چرا که بعثت رسول اکرم (ص) برای کامل کردن اخلاق ومکارم نیکوی اخلاقی بوده است.
 
وی با بیان اینکه خیرات، کمک به مستمندان و فقرا در این ایام بسیار ارزشمند است؛ اضافه کرد: رحم و عطوفت، صله ارحام و ارتباط با اقوام، برادران و خواهران دینی از سفارشات دین مبین اسلام به اهل ایمان است.
 
ماموستا محمدی در بخش دیگر از خطبه ها به مناسبت هفته کار وکارگر و روز شورا اشاره و اذعان کرد: کارگر به عنوان یک نیروی خدوم و انسانی و زحمتکش که چرخ اقتصادی مملکت را به حرکت در می آورد جای احترام و امتنان است، لذا حمایت از کار وگارگر یک وظیفه شرعی و قانونی است و امیدواریم مسؤلین ما در رعایت این حقوق وهمچنین استفاده از ظرفیت های شهرستان در جهت بکار گیری نیروی جوان و رفع مشکل بیکاری سعی و جدیت بیشتری داشته باشند.
 
وی در ادامه ضمن تبریک روز شورا به تمامی اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و تشکر از خدمات و اقدامات اخیر شهردار شهر دهگلان در آسفالت بعضی از خیابان و محله ها؛ عنوان کرد:  امیدواریم این روند خدمت ادامه دار باشد و بصورت عادلانه در تمامی محلات، کوچه و خیابان های شهر و مخصوصا محله های کم برخوردار خدمات بیشتری مشاهده شود.
 
ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه به موضوع اهمیت کمکهای کمیته امداد امام خمینی(ره) بهزیستی و موسسات مردم نهاد خدمتی و حمایتی اشاره کرد و افزود: در این ایام اخیر که ایام احسان و خیرات و همچنین ادای زکات فطریه است از مردم متدین این شهرستان خواستاریم که زکات و تبرعات خود را به نهاد های رسمی و موسسات خدمتی و مردم نهاد تحویل داده تا مستمندان و اقشار کم درآمد از این خیرات بهره مند شوند؛ کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی هردو در مسیر خدمت و حمایت از اقشار کم درآمد وآسیب دیده حرکت می کنند و ما از این خدمات تشکر و تقدیر داریم.
 
امام جمعه دهگلان در پایان از مردم متدین این شهرستان در کمک به مساجد درحال ساخت وهمچنین کمک به افراد مریض ومحتاج که هزینه مداوا را ندارند و از سایر خیرین تشکر کرد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: روز قدس نماز جمعه خمس و زکات دهگلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند با حضور مسئولین شهرستان در دفتر امام جمعه دماوند برگزار شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نگرانی از کاهش سطح دینداری و افزایش بی اعتمادی در جامعه در یادداشت عباس عبدی
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید