Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فعالیت اقتصادی چین در ماه آوریل به شدت کاهش یافت، زیرا قرنطینه شانگهای و سایر مناطق در سراسر این کشور برای مهار شیوع گسترده کووید-19، کارخانه‌ها را بسته، جاده‌ها را مسدود و مردم را از مصرف منع کرد و نگرانی‌ها در مورد اختلال بیشتر در زنجیره‌های تامین جهانی را تشدید کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از بلومبرگ؛این رکود در ماه آوریل گسترده بود، با کاهش بیشتر تولید کارخانه و تقاضای خدمات بسیار ضعیف تر از پیش بینی ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص‌های مدیران خرید اولین داده‌های رسمی ماه آوریل هستند و میزان آسیب به اقتصاد ناشی از شیوع بیماری و سیاست‌های کووید صفر دولت را نشان می‌دهند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره ملی آمار در روز شنبه، فعالیت کارخانه‌ها به پایین‌ترین سطح در بیش از دو سال گذشته رسید و PMI رسمی تولید از 49.5 در ماه مارس به 47.4 کاهش یافت. این تا حد زیادی با برآورد متوسط اقتصاددانان مطابقت داشت.

شاخص غیرتولیدی که فعالیت در بخش‌های ساخت‌وساز و خدمات را اندازه‌گیری می‌کند، از 48.4 مارس به 41.9 سقوط کرد که به پایین‌ترین سطح از فوریه 2020 و بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی مورد اجماع 46 رسید. خوانش بالای 50 نشان‌دهنده انبساط است، در حالی که هر چیزی زیر نشان‌دهنده انقباض است.

اداره آمار در بیانیه ای اعلام کرد که وخامت فعالیت های تولیدی به دلیل کاهش شدیدتر تولید و تقاضا بوده است. آخرین شیوع کووید، که چندین مکان را در سراسر کشور تحت تاثیر قرار داده است، برخی از شرکت ها را مجبور به کاهش یا حتی توقف تولید کرده است.

ژائو چینگه، آمارگیر ارشد NBS، گفت، فعالیت‌ها در صنعت خدمات «به دلیل تأثیر شدید شیوع بیماری» به شدت کاهش یافته است. وی افزودکه فعالیت تجاری در 19 بخش از 21 بخش مورد بررسی، از جمله حمل و نقل هوایی، اقامت و پذیرایی، کاهش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهد سفارش‌های جدید دریافتی در ماه آوریل با سرعت بیشتری کاهش یافته است که نشان‌دهنده تقاضای داخلی ضعیف‌تر است، در همان حال، سفارش‌های جدید صادراتی نیز به شدت کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بلومبرگ چین اقتصاد کاهش یافته ماه آوریل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی

برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.

برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد. 

 سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.

 گفتنی است، آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و اکرمی، رئیس خزانه داری کل کشور  برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم