Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دکتر حمید رضا اشراقی در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش دانشگاهی درجمع دانشجویان علوم پزشکی گفت: بیش از ۹۵ درصد بودجه مجموعه نظام سلامت صرفه ارائه خدمات بهداشتی- درمانی با رویکردسلامت جسم می‌شود و کمتر به سلامت روان جامعه و مردم توجه می‌شود به طوری که تنها ۵ درصد از بودجه نظام سلامت صرف سلامت روان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بگوییم تنها ۵ درصد از این بودجه را صرف سلامت روان هزینه می‌کنیم، گزاف نگفته‌ایم و این ۵درصد نیز بیشتر صرف حوزه مراجعات مبتلایان اختلالات روان، مسائل اجتماعی و موضوع اعتیاد است. در صورتی که باید بیش از پیش به موضوع سلامت روان جامعه اهمیت داده شود.

اشراقی خاطرنشان کرد: ما در ایامی زندگی می‌کنیم که در دو سال گذشته به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با کرونا در ارتباط بوده‌ایم و خانواده ها، دوستان وهمکاران این موضوع را تجربه کردند. دانشجویان بعضا ناملایمات و تجربه‌های شوم و مرگ عزیزان خود را در این ایام شاهد بودند و به نظر می‌آید بد نباشد در حوزه سلامت روان، مسوولان مربوطه و دست‌اندرکاران نظام بهداشت و درمان، به صورت جدی برنامه ریزی‌های منسجمی در این مسیر داشته باشند.

وی گفت: ما باید در راستای ارتقای سلامت روان دانشجویان خود که قشری نخبه، اندیشمند و تاثیرگذار هستند برنامه‌ریزی های مفصلی داشته باشیم و رسالت معاونت فرهنگی و دانشجویی در این راستا خطیر و سنگین است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اگر برای هر دانشجو، مبلغ ۵۰ هزارتومان در سال به عنوان سرانه سلامت روان در نظربگیریم، با کمک اساتید و کارشناسان حوزه سلامت روان و مشاوران باتجربه که جزو اقشار دغدغه مند و تاثیرگذار هستند، می‌توان برنامه ریزی های خوبی در این حوزه انجام دهیم.

وی گفت: در حوزه آموزش وزارت بهداشت این آمادگی را داریم که بتوانیم کوریکولوم‌های آموزشی را در قالب موضوعات مهارت های سبک زندگی ایرانی اسلامی به جامعه هدف انتقال دهیم.

اشراقی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۲۰ هزار دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی در دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: دانشجویان علوم پزشکی آینده داران نظام سلامت هستند که در آینده نزدیک خدمات بهداشتی درمانی خود را به جمع ۸۵ میلیون نفری ایرانی اسلامی خواهند داد از این رو باید در وهله نخست خود از نظر سلامت جسم و روح سالم باشند تا بتوانند خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به تازگی در مجلس شورای سالامی به تصویب رسیده، اظهار داشت: این قانون در قالب یک برنامه عملیاتی در مجموعه دولت به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و دستگاه‌های متعددی عهده دار پیگیری و اجرای موضوع قانون جوانی و جمعیت و حمایت ازخانواده هستند. قانونگذار چند تکلیف در حوزه وزارت بهداشت در مسیر این قانون تعریف کرده و در حوزه دانشجویی فرهنگی، راه اندازی مراکز مشاوره با سبک ایرانی- اسلامی جزو تکالیف حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت افزود: امیدوارم همکاران ما در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند این موضوع و بحث جوانی جمعیت و حمایت از خانواده را به نحو احسن برنامه ریزی کنند و در آینده نزدیک بتوان با راه اندازی مشاوره ایرانی اسلامی و سبک ایرانی- اسلامی و همچنی سلامت اجتماعی، خدمات ارزشمندی را به جامعه هدفمان که دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند، ارائه کنیم.

کد خبر 5479192

منبع: مهر

کلیدواژه: مراکز مشاوره قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان آزمون دستیاری وزارت علوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری دوره دکتری دانشگاه صنعتی شریف مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه ها روز جهانی قدس دانشگاه پیام نور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشگاه های علوم پزشکی ایرانی اسلامی وزارت بهداشت برنامه ریزی سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد و کارشناسان علوم آزمایشگاهی را دیده‌بانان حوزه سلامت دانست.

دکترعلی اصغر خیرخواه امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در آیین گرامیداشت روز ماما و علوم آزمایشگاهی گفت: ارائه خدمات سلامت با همکاری واحدهای مختلف محقق می‌شود و در این جهت تلاش مجموعه بهداشت و درمان بر کسی پوشیده نیست و گرامیداشت این روز بهانه‌ای برای تجلیل و ستایش از زحمات ماماها و کادر علوم آزمایشگاهی است.

 وی افزود: این نخستین جلسه رسمی تقدیر و تشکر از  کادر حوزه علوم آزمایشگاهی بعد از کرونا است و شاید خدمات این حوزه کمتر دیده شود ولی نقش بسیار موثر و اساسی در حوزه سلامت و درمان بیماران دارند که می‌توان گفت دیده‌بانان حوزه سلامت هستند.

خیرخواه در ادامه با اشاره به اهمیت نقش ماماها در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: ماماها نقش کلیدی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند و با کمک‌هایی که به مادران و زنان باردار کردند، سلامت جامعه را ارتقا بخشیدند و دغدغه‌های آنها در این زمینه داشتند، جای تقدیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث جوانی جمعیت جنوب کرمان افزود: در این راستا افزایش تخت‌های NICU مراکز درمانی را داریم و شاهد راه‌اندازی یکی از بزرگترین پروژه‌های جنوب کرمان خواهیم بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در راستای تحقق مطالبات در روزهای آینده گفت: مجموعه دانشگاه در تمام معاونت‌ها تلاش صادقانه‌ای در ارتقا و توسعه خدمات سلامت دارند که جای خرسندی است.

 در این آیین از ماماهای نمونه کشوری و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و کارشناسان نمونه علوم آزمایشگاهی دانشگاه تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد