Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@02:04:25 GMT

خلیج فارس نام جاودانه با عمری شش هزار ساله

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۲۴۸۳

خلیج فارس نام جاودانه با عمری شش هزار ساله

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت:خلیج همیشه فارس یک نام جاودانه که عمری شش هزار ساله به موازات عمر جغرافیایی ایران است و تمام اسناد و مدارک و نوشته‌های جهانگردان در طول چند صد سال گذشته همواره از خلیج فارس را به عنوان نامی که از ابتدا بر روی این ابراه بزرگ وجود داشته یاد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره روز خلیج فارس اظهار کرد: خلیج همیشه فارس یک نام جاودانه که عمری شش هزار ساله به موازات عمر جغرافیایی ایران است و تمام اسناد و مدارک و نوشته‌های جهانگردان در طول چند صد سال گذشته همواره از خلیج فارس را به عنوان نامی که از ابتدا بر روی این ابراه بزرگ وجود داشته یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی از رژیم‌ها و کشورهای عربی که عمر آن‌ها از ۶۰ سال تجاوز نمی‌کند با اشاره استعمارگران تلاش کردند تا این نام حقیقی را دگرگون و تغییر دهند و نام‌های جعلی بر روی این آبراه ایرانی قرار بدهند به همین دلیل نام خلیج فارس همواره بعد از اینکه انگیسی‌ها و روزنامه گاردین در یک اقدام شیطنت‌آمیز در طول ۶۰ سال گذشته انجام داد نام جعلی دیگری بر نام خلیج فارس قرار دادند و تلاش بر این کردند که حقایق را وارونه جلوه دهند به همین دلیل تلاش‌ها محکوم به شکست است.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: حتی برخی از مورخان معتقدند که تجزیه‌ای از بحرین از پیکره ایران بزرگ در زمان شاه منحوس صوت گرفت به دلیل ناتوانی رژیم گذشته بوده و به همین دلیل یکی از آسیب‌های جدی که رژیم پهلوی به ایران زد موافقت با تجزیه بحرین بود و نام خلیج فارس همواره در ذهن ملت‌ها باقی می‌ماند و هرگونه تلا برای تغییر این نام محکوم به شکست است و واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی را نمی‌توان انکار کرد.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه سه جزیره ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی هم بخشی از حاکمیت ملی ایران و امری تجزیه ناپذیر است و این رژیم‌های مرتجع اخیراً با تحریک رژیم صهیونیسیتی و با هدف تقابل با ایران و تغییر موازنه‌های قدرت به نفع رژیم صهیونیستی دست به تغییر و تحریف وقایع تاریخی و جغیرافیی زدند ولی نام بزرگ و جاودانه خلیج فارس در ذهن ملت‌های آزاده جهان با عنوان یک واقعیت تاریخی باقی خواهد ماند.

کد خبر 571866

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خلیج فارس روز ملی خلیج فارس منطقه خاورمیانه و خلیج فارس امنیت خلیج فارس نام خلیج فارس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به تغییر نام آبی‌ها؛ استقلال خلیج فارس؟ همه چیز باید قانونی باشد!

تغییر نام استقلال باید طبق روال پیش برود.

طرفداری | وزیر ورزش گفت: استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود، ما کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت:

هفته آینده مراسم تجلیل از 1517 تن از قهرمانان و دست اندرکاران ورزش که سال گذشته برای کشور افتخارآفرینی کردند با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و 230 میلیارد تومان پاداش این عزیزان است.

وی افزود:

متولی المپیک، کمیته ملی المپیک است و وزارت ورزش هم کمک می‌کند خصوصا در رشته‌های المپیکی مانند کشتی، تکواندو و وزنه برداری.

وزیر ورزش گفت:

استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود. ما کمیسیون ماده 5 باشگاه ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند.

هاشمی تصریح کرد:

حق پخش تلویزیونی صرفا متعلق به دو باشگاه فوتبال تهران نیست بلکه متعلق به ورزش است و باید گره آن گشوده شود در برنامه هفتم این موضوع دیده شده است که به آیین نامه‌ای که با کمک وزارت ورزش و سازمان صداوسیما تنظیم می‌شود و به تصویب هیات دولت می رسد، حواله شده است. با حق پخش بسیاری از مشکلات ورود بخش خصوصی به ورزش حل می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • حسن روشن: نام باشگاه استقلال را نباید تغییر داد
  • انتقاد از تغییر نام استقلال
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام آبی‌ها؛ استقلال خلیج فارس؟ همه چیز باید قانونی باشد!
  • تغییر نام‌هایی که به دل هواداران نمی‌نشیند/ «ریشه» تغییر نمی‌کند
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • خلیج‌فارس تاریخ سربلند ملت ایران است
  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • همه ماجرای تغییر نام استقلال | ویدئو
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  •  تغییر نام استقلال مشکل‌ساز می‌شود؟