Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در دیدار با سیدحسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، با قدردانی از میزبانی ایران از مهاجرین افغان خواستار ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت افغانستان شد.

به گزارش ایران آنلاین، عبدالله عبدالله در این دیدار با برشمردن برخی مشکلات موجود در افغانستان اظهار داشت: زمان آن گذشته است که طرف‌های بیرونی بخواهند برای مردم افغانستان تصمیم بگیرند و سرنوشت این کشور باید توسط خودشان رقم بخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برخی مسائل اخیر پیرامون مهاجرین افغانستانی در ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها میزبان جمعیت عظیمی از مهاجرین افغانستانی بوده است که قدردان این موضوع هستیم. برخی به‌دنبال ایجاد تنش میان دو ملت بوده و هستند که این رفتارها را محکوم می‌کنیم و از برادران خود در ایران می‌خواهیم با توجه به اوضاع جاری افغانستان، فضا را برای زندگی بهتر برادران و خواهران افغانستانی خود فراهم کنند.

عبدالله عبدالله در ادامه گفت: امیدواریم شرایط برای بازگشت همه مهاجران به افغانستان فراهم شود و این کشور توسط افغانستانی‌ها و از داخل افغانستان به‌سمت آبادانی و صلح حرکت کند.

پیش از این رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با محکوم کردن حمله تروریستی مشهد، گفته بود برخی‌ تلاش کردند فضای روابط دوستانه میان دو ملت ایران و افغانستان را متشنج سازند که خوشبختانه با موضع‌گیری معقول مقامات جمهوری اسلامی ایران این شیطنت خنثی شد.


انتهای پیام/


 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران عبدالله عبدالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان

وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از دختران در آزمون دوره مامایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان شرکت کردند.

وزارت مهاجرین طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت ۲۳۴ نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان ۸۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

وزارت بهداشت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

این درحالیست که روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز قلندر عباد، وزیر بهداشت طالبان اعلام کرده بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • آغاز ساخت مرکز صحی‌ در پکتیا
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • استقبال از تیم فوتسال افغانستان + فیلم
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم