Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:51:47 GMT

دریاچه بزنگان سرخس، منطقه نمونه گردشگری می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۲۷۴۶

دریاچه بزنگان سرخس، منطقه نمونه گردشگری می‌شود

گروه استان‌ها-معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی گفت: موافقت‌نامه تاسیس منطقه نمونه گردشگری دریاچه بزنگان سرخس صادر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرخس ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان خراسان رضوی،  احمد دیناری اظهار داشت:دریاچه بزنگان، به عنوان اثر طبیعی ملی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست تعیین شده و همچنین این منطقه برابر مصوبه  هیئت دولت  به عنوان منطقه نمونه گردشگری ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: براساس مصوبات کمیته ملی طبیعت‌گردی این منطقه  برای انجام فعالیت‌های طبیعت‌گردی مورد تایید قرار گرفته است.

دیناری تصریح کرد: قرار است سرمایه‌گذار با رعایت قوانین و مقررات اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست و با نظارت این اداره‌کل نسبت به احیای منطقه مذکور به عنوان منطقه نمونه گردشگری اقدام کند.

28 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی احصا و معرفی شد بازگشایی منطقه گردشگری «بلوران» پس‌از 2 سال/ تخریب عرصه‌های طبیعی کوهدشت 50 درصد کاهش یافت محله محروم «پشت بازار» خرم‌آباد به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود

وی با اشاره به صدور موافقت‌نامه تاسیس منطقه نمونه گردشگری دریاچه بزنگان اظهار کرد: این موافقت نامه به سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری اعطا شد و حجم سرمایه‌گذاری اجرای این پروژه معادل 160 میلیارد ریال است.

به گزارش تسنیم، دریاچه بزنگان در یک کیلومتری جاده روستایی بزنگان و 70 کیلومتری شهر سرخس قرار دارد. این دریاچه در بلندی‌های کپه‌داغ و در 130 کیلومتری جاده مشهد به سرخس و در جنوب کوه‌های هزار مسجد قرار دارد. وسعت این دریاچه حدود 80 هکتار و بیشترین عمق آن 12 متر است.

آب این دریاچه از بارندگی‌های سالانه و چشمه‌های کوچک حاشیه و کف دریاچه تامین می‌شود و تاکنون 33 گونه فیتو پلانکتون جلبکی در این دریاچه شناسایی شده است. در حال حاضر طبق اندازه گیری‌های اخیر، عمق آب دریاچه بزنگان در عمیق‌ترین نقطه آن تنها دو متر است. از نکات جالب این دریاچه عدم وجود هر نوع درخت در حواشی و سواحل آن است.

انتهای پیام/281/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه نمونه گردشگری دریاچه بزنگان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا

ایسنا/مرکزی معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی خواهد شد.

مسعود فرخی در این باره اظهار کرد: افراد یا گروه‌هایی که به صورت غیرمجاز اجراکننده تورهای کلوپ سافاری هستند، از طریق واحد حقوقی، پیگیری حقوقی و به پلیس فتا معرفی می‌شوند.

وی پیگیری قضایی و شکایات از افراد اجراکننده تورهای غیرمجاز، معرفی افراد اجراکننده تورهای غیر مجاز به پلیس فتا به منظور بستن صفحات مجازی و شماره تماس‌های تبلیغاتی آنها و همچنین معرفی این افراد به پلیس اماکن عمومی با هدف بستن  فضاهای تبلیغاتی آنان را از اقدامات این اداره کل در راستای جلوگیری از برگزاری تورهایی که بدون مجوز قانونی اجرایی می‌شوند، دانست و گفت: تاکنون سه جلسه تحت عنوان کارگروه امنیت گردشگران برگزار شده که در این کارگروه دستگاه‌های قضایی، انتظامی، نظارتی و ادارات و نهادهای مرتبط عضو هستند.

وی اظهار کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان، فرخی با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • توقف تور‌های غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • توقف‌ تورهای غیرمجاز گردشگری استان مرکزی در ایستگاه پلیس فتا
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه