Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس فدرال آمریکا در سال گذشته ایمیل، پیامک و دیگر ارتباطات الکترونیکی ۳.۴ میلیون شهروند این کشور را بدون مجوز مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، این تحقیقات در دسامبر ۲۰۲۰ تا نوامبر ۲۰۲۱ و توسط کارکنان پلیس فدرال آمریکا صورت گرفت.

بر اساس گزارش سالانه شفافیت دفتر رئیس اطلاعات ملی، این بررسی‌ها با هدف یافتن نشانه‌هایی از تهدیدات و تروریست‌ها در داده‌های دیجیتالی بود که به صورت قانونی و تحت قانون «نظارت بر اطلاعات خارجی» جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش زمانی رخ داد که پلیس اف‌بی‌آی تلاش کرد تا حملات هکری را متوقف کند، اما اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا آن را تجاوز به حریم خصوصی «در مقیاسی عظیم» خواند.

اشلی گورسکی، وکیل ارشد کارکنان پروژه امنیت ملی در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت: این گزارش میزان این جست‌وجوهای غیرقانونی از در پشتی را مشخص می‌کند. وقتش رسیده که کنگره وارد عمل شده و از حقوق مردم بر اساس متمم چهارم قانون اساسی آمریکا حفاظت کند.

اف‌بی‌آی در این بررسی‌ها از قدرت اعطا شده به این سازمان ذیل بخش ۷۰۲ قانون نظارت بر اطلاعات خارجی استفاده کرد؛ قانونی که تا پایان سال جاری برقرار است و اگر کنگره آن را تمدید نکند، منقضی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: اف بی آی ، آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اف بی آی آمریکا اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نیویورک پست، در بیانیه اداره پلیس شهر مونت هورب، آمده است: افسران این اداره به دنبال دریافت گزارش مشاهده یک دانش‌آموز مسلح در محوطه این دبیرستان به محل اعزام شدند.

بر اساس این بیانیه، در زمان ورود افسران پلیس به محل، این دانش‌آموز مسلح هنوز موفق به ورود به داخل دبیرستان نشده بود و تهدید وی در بیرون ساختمان این مدرسه خنثی شد.

جاش کاول دادستان کل ایالت ویسکانسین نیز در جریان یک نشست خبری با بیان اینکه در پی این حادثه هیچ‌کس در داخل این دبیرستان آسیب ندیده است، خاطرنشان کرد: وزارت دادگستری ایالتی در حال انجام تحقیقات در مورد این حادثه تیراندازی است.

دیگر خبرها

  • آثار تاریخی مکشوفه در گذر کمرزرین، گویاترین زبان تاریخ اصفهان است
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA
  • گزارش ایرنا از راستی آزمایی خبر بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • وضعیت دستگاه‌های اجرایی در هوشمندسازی بررسی شد
  • ۱۷۰۰ دانشجو در آمریکا بازداشت شدند
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • پلیس آمریکا دانش‌آموز مسلح را در محوطه مدرسه کشت