Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اشپیتیم آرفی مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس پس از پایان دوران حرفه‌ای فوتبال خود تصمیم گرفت تهران را به عنوان محل اقامت دائم خود در نظر بگیرد تا تبدیل به یکی از بازیکنان خارجی سال‌های اخیر شود که دوران مربیگری‌اش را نیز در ایران پیگیری کند.

آرفی خیلی زود سراغ تیم‌های پایه رفت تا فعالیت خود را از این مسیر دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پس از سال‌ها تجربه اندوزی در زمینه پرورش بازیکن تصمیم به ایجاد آکادمی تخصصی پرورش استعداد فوتبالیست همچون مهدی مهدوی کیا گرفت تا بتواند در این مسیر فعالیت کند.

پیشکسوت آلبانی پرسپولیس در کنار حضور مربیانی همچون ادموند بزیک، رضا جباری و اسماعیل حلالی از روانشناسان بالینی در حوزه کودکان بهره می‌برد.

حرفه‌ای تر از بقیه تولید بازیکن می‌کنیم اما کمتر از خارجی‌ها

آرفی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره دلایل همکاری با چهره‌هایی همچون ادموند بزیک و اسماعیل حلالی گفت: من سعی کردم کارم را حرفه‌ای تر از بقیه شروع کنم اما می‌دانم همچنان با استانداردهای فوتبال دنیا فاصله دارم. من خواستم از پیشکسوتانی بهره ببرم که در فوتبال پایه سابقه دارند. آقای بزیک و حلالی و جباری بیشتر از یک دهه در فوتبال پایه سابقه دارند.

فوتبال پایه کار اخلاقی می‌خواهد

او افزود: ما در کنار فوتبال باید روش رفتار فوتبالی را هم به آنها یاد دهیم. ما در زمینه اخلاقی داریم به مشکل می‌خوریم. در فوتبال پایه بودم و چیزهایی دیدم که نمی‌توانستم با خودم کنار بیایم.

مهاجم پیشین پرسپولیس تاکید کرد: در هر هفته از رقابت‌های لیگ‌های پایه، بازیکنان با هم دعوا می‌کنند. سپس بازیکن ۱۵ ساله با مربی دعوا می‌کند. او الگوی خوب نداشته است که اینگونه رفتار می‌کند و در محیط صحیح نیز آموزش لازم را ندیده است تا بداند در مقابل هیجانات و همچنین امور غیر فنی چه رفتاری نشان دهد.

نوجوان فوتبالدوست روانشناس می‌خواهد

آرفی درباره حضور روانشناس در آکادمی خود تاکید کرد: بازیکن باید ابتدا آموزش صحیح برای زندگی سالم داشته باشد. نوجوانی که نتواند هیجانات خود را به طور صحیح پیاده کند فوتبالیست با اخلاقی که الگو شود نخواهد بود. من برای اینکه بازیکن بفهمد برای چه اهداف فردی دنبال فوتبال آمده است از روانشناس استفاده می‌کنم.

ادموند بزیک پیشکسوت پرسپولیس نیز که سال‌هاست در حوزه تیم‌های پایه مشغول مربیگری است در ادامه صحبت‌های آرفی به گفتگو با خبرنگار مهر، در این زمینه نشست و افزود: بازیکن فوتبال برای اینکه در آینده حرفی برای گفتن داشته باشد باید رفتار حرفه‌ای یاد بگیرد تا در زمینه فنی هم پیشرفت کند.

لژیونرها مشکل اخلاقی پیدا می‌کنند

بزیک ادامه داد: اگر گاهی می‌بینیم یکی از بازیکنان لژیونر ما در باشگاه خود مشکل رفتاری پیدا می‌کند به خاطر همین بحث آموزش است چون آنها در فوتبال پایه یاد نگرفته‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳ ساله خود در تیم‌های پایه تاکید کرد: موضوعی است که اصلا در تیم‌های پایه توجه نمی‌شود. باشگاه‌های صنعتی در فوتبال پایه هم سراغ نتیجه گرایی آمده‌اند چون می‌خواهند امتیاز بفروشند.

مربی فوتبال پایه در آکادمی آرفی تاکید کرد: من خوشحالم این جا هستم چون در سایر آکادمی‌ها و مدرسه‌های فوتبال پایه برای ۵۰ نفر، تنها نصف زمین فوتبال فضا می‌دهند اما در جایی مثل اینجا ۲۰ نفر با چندین مربی در زمین استاندارد کار می‌کنند.

مدل زندگی بازیکن ایرانی باید عوض شود

آرفی درباره نبود پدیده جدید در فوتبال باشگاهی ایران گفت: ما باید به نوجوانان سبک زندگی ورزشی را یاد بدهیم. سن بازیکن حرفه‌ای هم تغییر کرده است و تو باید حداقل برای بازی تا ۴۰ سالگی خودت را آماده کنی. این معنی‌اش این است که باید مدل زندگی فوتبالیست ایرانی باید عوض شود. متأسفانه خیلی‌ها در فوتبال پایه دنبال پول آمده اند و اصلا به فکر پرورش بازیکن نیستند. متأسفانه برخی هیأت‌های فوتبال هم آنها را همراهی می‌کنند.

مهدوی کیا و مشکلات تیم المپیک

او درباره کار سخت مهدی مهدوی کیا در تیم فوتبال امید ایران گفت: او با تجربه و سبکی که از فوتبال اروپا آورده است بهترین انتخاب برای تیم امید بود. او کار سختی دارد اما می‌تواند باعث رشد آنها باشد.

بزیک نیز در این باره گفت: او بهترین گزینه بود. مشکل اصلی عدم استفاده از بازیکنان امید در تیم‌های باشگاهی است که باید مربیان به آنها میدان دهند.

کد خبر 5477616

منبع: مهر

کلیدواژه: اشپیتیم آرفی ادموند بزیک فوتبال پایه فوتبال باشگاه پرسپولیس مهدی مهدوی کیا تیم فوتبال امید ایران فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال نساجی مازندران مهدی طارمی تیم فوتبال آلومینیوم اراک لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال سپاهان اصفهان تیم ملی فوتبال ایران یحیی گل محمدی جام حذفی فینال جام حذفی فدراسیون فوتبال تیم فوتبال پورتو فوتبال پایه تیم های پایه حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها، به دنبال نامه مهم وزیر ورزش و جوانان خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برای اعمال رویه‌های قانونی متقن، به‌زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین‌نامه‌های مصرح در فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

هوادار خاطی سپاهان 10 سال محروم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روحیه بازیکنان طوری بود که از برکناری خطیر خوشحال بودند
  • احضار دو بازیکن استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • «رباط صلیبی» تراژدی ۱۹ قسمتی فوتبال ایران
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • تعیین نتایج قبل از برگزاری مسابقات در سطوح پایه فوتبال!
  • نساجی به دنبال متوقف کردن پرسپولیس
  • ویسی قصد توهین نداشت/ دنبال ماندن در لیگ برتر هستیم
  • حلالی: استقلال اصلا به دنبال فوتبال زیبا نبود!
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها