Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مرادی حقیقی در ابتدای این جلسه با تشریح برنامه های فرهنگی انجام شده از ابتدای سالجاری و ماه مبارک رمضان گفت: ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز و قرآن در اولویت برنامه های فرهنگی این اداره کل قرار داشته چرا که معتقدیم هرگاه مسئولین و کارمندان در انجام امور محوله خود رضای خدا را در نظر داشته باشند، بسیاری از مشکلات گشوده می شود و بهترین فرصت برای تجدید این حالت، بر پا داشتن نماز و انس با قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفرمرادی حقیقی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند "پیگیری در کارها باید اولویت مدیران باشد و این مسئله یکی از اولویتها می‌باشد" گفت: لازم است تمام معاونین و همکاران مجموعه، پیگیری امور و پروژه های پیشرو را با توجه به سیاست های ابلاغ شده‌ی سازمانی، جز برنامه های اولویت‌دار خود قرار دهند.
وی ضمن اشاره به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، افزود: لازم است پروژه های کنترل دام که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌آید در قالب استقرار ایستگاه های شبانه روزی کنترل دام در گلوگاه های حساس از حیث ورود دام جزو اولویت های سالجاری این مجموعه در فصل بهار قرار گیرد. اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری درصدد است برای رفع چالش‌ها در این حوزه و افزایش کمیت و کیفیت اقدامات مدیریتی کنترل عرصه‌های منابع طبیعی، با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان شرکت های دانش بنیان و استفاده اصولی از ظرفیت‌های مجموعه‌های مذکور، اقدام به پایش، مدیریت و حفاظت عرصه های منابع طبیعی به ویژه مراتع استان که درگیر چرای بی رویه دام هستند، نماید.
جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان ادامه داد: یکی از مواردی که باید روی آن تمرکز داشت، تولید محصولات فرعی بخش منابع طبیعی از جمله گیاهان دارویی عرصه های مرتعی و جنگلی در استان سمنان است و در این راستا می توان از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و عرضه آنها استفاده کرد.
وی افزود: برای این منظور از سال گذشته در گام نخست در بخش‌های مختلف جنگل، مرتع، بیابان، حفاظت از اراضی و آبخیزداری نیازسنجی انجام و برای بهره مندی شناسایی، سپس مجموعه‌های دانش‌بنیان مرتبط حقوقی و حقیقی در دانشگاه های استان سمنان با مذاکرات و مکاتبه اداری جهت ایده های فعال در راستای فعالیت عرصه های منابع طبیعی و بانک اطلاعاتی این مجموعه‌های دانش‌بنیان در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری نشست تخصصی و ساماندهی ایده های نو انجام می شود.
جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان بر تحرک‌بخشی و پیگیری مجدانه در بحث آبخیزداری که از تاکیدات استاندار سمنان و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشوراست، تاکید نمود و بیان داشت: یکی از دغدغه های مسئولین به ویژه مقام معظم رهبری، مسئله حفاظت از خاک و آب می‌باشد که به جهت مواجهه کشور با بحران های مربوط به این حوزه ها، لزوم دقت نظر و پیگیری این مسائل، دو چندان می‌شود.
ایشان همچنین به تمام معاونین اعلام داشت که همواره تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به معیشت همکاران را در اولویت کاری خود قرار دهند.
در ادامه‌ی جلسه گزارشی از مصوبات جلسه قبلی برای حاضرین ارائه شد که مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت.
سپس هر یک از معاونین با بیان مطالب و مشکلاتی که در حوزه معاونت خود داشتند، با همفکری مدیر کل و اعضاء شورا به بررسی راهکارهای مناسب به جهت حل موضوعات مطرح شده پرداختند.

46

کد خبر 1626737

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان دانش بنیان منابع طبیعی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران

حسن اسماعیلی مدیر غله و خدمات بازرگانی شهرستان دهلران اظهار کرد: هفت سیلوی تمام مکانیزه ذخیره گندم با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تُن کار خرید گندم از کشاورزان دهلرانی را بدون وقفه و به صورت شبانه روزی انجام می‌دهند.

وی تشریح کرد: ناظرین اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ایلام کار نظارت بر روند خرید را به صورت حضوری انجام می‌دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: قیمت گندم معمولی در سال زراعی جاری هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال و نرخ گندم دوروم نیز ۱۸۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی