Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال رشیدی کوچی گفت: برای واردات خودرو پالس‌های مثبتی دریافت کرده‌ایم و امیدواریم اختلاف نظر‌ها حل شده و واردات داشته باشیم.

«جلال رشیدی کوچی»، نماینده مردم مرودشت و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با موضوع واردات خودرو اظهار داشت: همه مسئولین و مردم اذعان دارند و به این نتیجه رسیده‌اند که خودروسازی کشور ما صنعتی است که نمی‌تواند نیاز جامعه ما را برطرف کرده و بتواند مطالبات به حق مردم را پاسخ بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مقام معظم رهبری تا دولت و مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم این موضوع را اشاره کردند و تاکید داشتند. در کنار همه این‌ها مردم ما از این صنعت ناراضی‌اند. نمی‌شود اسم این صنعت را، صنعت خودروسازی بگذاریم چرا که ما مونتاژ می‌کنیم و برای این که این نارضایتی حضرت آقا و مردم بر طرف شود، ما دنبال این هستیم که باید واردات انجام شود.

رشیدی ادامه داد: قرار نیست که خودروهای تجملاتی وارد کنیم، خودرو زمانی تجملاتی می‌شود که ما صددرصد عوارض و گمرک و مالیات روی آن می‌بندیم و خودرو 20 هزار دلاری را به 60-70 هزار دلار می‌رسانیم و بعد به مردم می‌فروشیم. این خودرو تجملاتی است. در صورتی که این خودروها در کشورهای دیگر تاکسی هستند و خودروهای اقتصادی به نظر می‌آیند. ما تاکیدمان این است که اگر قرار است انحصار شکسته شود، با واردات خودرو باشد و دوستان هم استدلالاتی دارند که ما خودروسازی‌مان را به بخش خصوصی واگذار کنیم. اما ما می‌بینیم که شرکت‌های خصوصی خودروسازی بیشتر از خودروسازان دولتی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و نارضایتی ایجاد می‌کنند. لذا تنها راه شکستن این انحصار واردات هدفمند و درست با کاهش عوارض و مالیات است. ما نباید اجازه دهیم خودروی وارداتی با گمرک و عوارض و مالیات 200 درصد به بازار وارد شود. پالس‌‌های مثبتی دیده می‌شود و ان شاالله اتفاق می‌افتد.

وی در مورد دلایل مخالفین واردات خودرو نیز گفت: تشخیص مصلحت نظام و خود آقای لاریجانی اشاره کردند که مخالفت نیستیم. آن هیات عالی بوده که مخالفت کرده و من جلسه ای را داشتم با بعضی از دوستان و آن‌ها تاکید دارند عددی که  در نظر گرفته شده خودش باعث رانت می‌شود و با 50-60 هزار، مشکل خودروسازی ما برطرف نمی‌شود. اما استدلال ما این است که این شروع کار است و ما سالی 100 یا 150 هزار هم می‌توانیم وارد کنیم. علت دیگر بحث ارز است که بحث ارز هم باز استدلال قانع کننده‌ای داریم. اختلاف و مخالفت در چگونگی انجام کار است که امیدواریم باز بتوانیم ان شاالله این را هم برطرف کنیم. 

این نماینده مجلس در پایان در رابطه با آینده واردات خودرو خاطرنشان کرد: بنده امیدوارم. پالس‌های جدید و مثبتی وارد می‌شود که امیدوار کننده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت واردات خودرو بازار شورای عالی نظارت واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

سخنگو و دبیر هیأت دولت با اشاره به افزایش تجارت خارجی کشور در ماه گذشته، تصریح کرد: بر اساس گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

بهادری جهرمی اضافه کرد: تراز تجاری در فروردین ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما [با توجه به آغاز سال جدید]تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.

تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با ۴۷.۶۳ درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • جلوگیری از درج آگهی جعلی مسکن/ کنترل بازار با مالیات
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده