Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:16:55 GMT

آب سد سفیدرود از امروز رهاسازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۴۸۲۷

آب سد سفیدرود از امروز رهاسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب گیلان با اشاره تنش‌های موجود در حوزه کم آبی، اظهار کرد: پیش بینی‌های صورت گرفته در زمینه میزان آب ذخیره شده و بارش‌ها محقق نشده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه شهرستانی مدیریت آب کشاورزی تشکیل شده است، افزود: باید تلاش شود تا دغدغه کشاورزان در زمینه تأمین آب برای مزارع کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان به اقدامات صورت گرفته برای کاهش این دغدغه‌ها اشاره و اضافه کرد: مدیریت درست، مصرف بهینه و رعایت عدالت در حوزه آب کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه در سال‌های گذشته اقدامات مناسبی برای نگهداری تأسیسات آب انجام نشده است، ادامه داد: باید تأسیسات به روزرسانی شده و در صورت بروز هر گونه مشکل دستگاه متولی پاسخگو باشد.

عباسی با تأکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای نگهداری تأسیسات آب، تصریح کرد: باید با تعامل و هم افزایی میان دستگاه‌های متولی عملکرد خوبی در توزیع آب کشاورزی داشته باشیم.

وی با تأکید بر پرهیز از هرگونه موازی کاری یا تنش مدیریتی، افزود: باید با ارائه خدمات مطلوب و برنامه ریزی شده زمینه رفع دغدغه کشاورزان فراهم شود.

استاندار گیلان با اشاره به نگرانی کشاورزان از کمبود آب، تصریح کرد: علاوه بر اتکا به ذخایر آبی استان، بسیار امیدوار به بارش رحمت الهی برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان هستیم.

وی با بیان اینکه از امروز آب سد سفیدرود برای انجام عملیات زراعی رهاسازی می‌شود، تصریح کرد: بر اساس اعلام قبلی ۱۲ اردیبهشت ماه زمان رهاسازی آب سفیدرود بوده که از امروز این کار انجام می‌شود.

عباسی با اشاره به لزوم اهتمام ویژه برای کاهش نگرانی کشاورزان، گفت: فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید برای توزیع عادلانه آب و رفع مشکلات احتمالی پای کار باشند و مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت بسیج و مردم را محور اصلی کار خود قرار دهند.

کد خبر 5479286

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله عباسی منابع آبی کشاورزی استان گیلان روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر فلسطین کرمانشاه ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی رژیم صهیونیستی آمار کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • امسال آب سد سفیدرود زودتر رهاسازی می‌شود
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس