Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمشید اسدی ظهر امروز در جلسه نشست استاندار با اعضای شورای شهرهای استان کردستان، از وجود ۳۳ شورای شهر با عضویت ۱۸۱ نفر در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ۲۷ درصد شوراها داری سابقه عضویت در شوراهای قبلی و ۷۳ درصد جدید هستند.

وی افزود: ۸۹ درصد از اعضای شوراها دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند و سهم بانوان نیز 15 نفر معادل 8 درصد جامعه شورایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان عنوان کرد: در مدت زمان استقرار شوراها در مرداد ماه سال 1400، بلافاصله 33 شورا مطابق فرصت مقرر در ماده 11 قانون شوراها در کمتر از فاصله یک ماه تشکیل شد و شروع به کار کردند و در دی ماه نیز شورای استان به ریاست استانداری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تا امروز سه دوره به میزان 3 هزار نفرساعت برای 181 نفر از اعضای شورای شهرها در خصوص آشنایی با قانون و مقررات و استقرار شوراها و آشنایی با سامانه و پایش مالی برای شوراها برگزار شده است.

به گفته اسدی، تاکنون برای 32 شهردار معرفی شده از سوی شوراها هم حکم صادر شده و فقط یک شهرداری هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی مجموع اعتبارات واریزی که از سوی دولت در سال‌های اخیر برای شوراها انجام شده است را 120 میلیار تومان اعلام و عنوان کرد: این میزان در سال 99 با 45 درصد رشد به 175 میلیارد تومان افزایش یافته و در سال گذشته نیز با 75 درصد رشد به 306 میلیارد تومان رسیده که رقم قابل ملاحظه‌ای است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان بیان کرد: در دو سال اخیر، 27 شهرداری از 33 شهرداری استان ارتقا درجه گرفته‌اند و در حال حاضر 6 شهرداری دارای درجه یک، 9 شهرداری درجه دو، 6 شهرداری درجه سه، 3 شهرداری درجه 4، یک شهرداری درجه 6، پنج شهرداری درجه 7، یک شهرداری درجه 8 و یک شهرداری دارای درجه 9 بوده و شهرداری سنندج نیز دارای درجه 11 است.

وی اعلام کرد: بودجه سال 1400 شهرداری‌های استان حدود یک هزار و 136 میلیارد تومان بود که تا پایان اردیبهشت با لحاظ تفریق بودجه، انتظار می‌رود عملکرد بیش از 90 درصدی داشته باشند که در این صورت سرانه هر یک از شهروندان کردستانی 950 هزار تومان می‌شود.

اسدی تصریح کرد: با پیش بینی‌ها و رهنمودهای صورت گرفته در سال جاری، بودجه مصوب شهرداری‌های استان دو هزار و 17 میلیارد تومان است که با این رقم سرانه هر شهروند کردستانی به یک میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد.

وی افزود: سال‌هاست که شهرداری‌های استان کردستان از پایین بودن سرانه شهرداری‌ها رنج می‌برد، که تحقق این رقم می‌تواند قانع کننده باشد و ارتقاء عمل شهرداری‌ها را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان، سیستم پایش مصوبات و حذف چرخه کاغذی را از مهمترین اقدامات انجام شده طی سال گذشته ذکر و بیان کرد: امروزه مصوبات شوراها به صورت آنلاین  ظرف مدت 14 روز بررسی و لازم‌الاجرا می‌شود.

وی، عدم رعایت آیین‌نامه قوانین احراز شرایط تصدی شهردار از سوی شوراها و عدم رعایت قوانین و مقررات در مصوبات را از دیگر مشکلات موجود در شوراها دانست و بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌ها، اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده است که از دی ماه سال گذشته نافذ شده و بر اساس آن حدود 20 تا 50 درصد شهرداری‌های زیر 50 هزار نفر تقلیل یافته و شهرداری‌ها را با مشکلات زیای مواجه کرده است.

اسدی، عدم پرداخت مطالبات شهرداری‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی، مشکلات تامین اجتماعی و بیمه پرسنل شهرداری به دلیل مشکلات مالی، را از دیگر مشکلات این حوزه ذکر و عنوان کرد: شوراها گاهی برای رفع مشکلات شهروندان تصمیماتی عام‌المنفعه می‌گیرند، اما بعد از پایان دوره خدمت برای افراد پرونده تشکیل می‌شود، لذا انتظار می‌رود که در ای راستا مصونیتی برای اعضای شورا لحاظ شود.

وی بازنگری طرح‌های تفصیلی در دست اقدام توسط راه و شهرسازی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مصوبات و نظرات شوراها و شهرداری‌ها که بر اساس نیاز شهر و شهروندان تدوین می‌شود در این طرح‌ها مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات شهری حل و رفع شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: جمشید اسدی آموزش شورا میلیارد تومان شهرداری درجه یک شهرداری شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد

فرماندار شهریار با تأکید بر هم‌افزایی در مجموعه شوراهای اسلامی، گفت: لازمه خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا، گره‌گشایی مشکلات مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، علیرضا فاتحی‌نژاد ظهر امروز در آیین گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی نظام مردم‌سالاری و مشارکت مردمی است، اظهار داشت: شورا‌های شهر و روستا جلوه‌ای از مشورت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی 45 سال در حوزه‌های مختلف بر پایه مشورت پیش رفته است، افزود: باید پیرو فرامین رهبری خدمت گذار مردم بود و خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کرد.

فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه خودپسندی یکی از آفت‌های بزرگ مسئولیت است، تصریح کرد: شورا برآمده از مردم است و هم‌افزایی در مجموعه شورا بسیار حائز اهمیت است لذا باید با مشورت در آبادانی شهر و روستا تلاش کرد.

فاتحی‌نژاد در ادامه با تأکید بر انجام کارهای جمعی، تخصصی و علمی در شوراهای شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارند، لذا مردم نیز باید در انتخاب‌ خود دقت نظر داشته باشند تا نسل آینده از خدمات خوب شوراها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه لازمه خدمت باید گره‌گشایی مشکلات مردم باشد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، انقلاب مردمی است که با ابتکار خود شوراهای شهر و روستا را به وجود آورده است تا حرف‌های مردم شنیده و مطالبه شود.

فرماندار شهریار با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در امانت‌داری مردم در نزد شوراها در تمامی حوزه‌ها بیان کرد: برخی از اعضای شوراها اقدامات و فعالیت‌های نامناسبی دارند که منجر به ورود و برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی شده و سلب اعتماد مردم از شوراها را نیز در پی دارد.

فاتحی‌نژاد با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شهریار در توسعه و آبادانی گفت: توفیق خدمت گذاری برای شوراهای شهر و روستا در دوره بعدی درگرو عملکرد خوب و سالم است.

اعضای شورا با رفتارهای اشتباه کام مردم را تلخ نکنند

در ادامه این مراسم حمزه خوارزمشاهی با بیان اینکه مشارکت مردم در موضوعات شهری منجر به توسعه و آبادانی می‌شود، گفت: شوراهای شهر و روستا باید قدردان مردم باشند که مدال نوکری را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا حلقه ارتباطی مردم و مسئولین فرادستی هستند، تصریح کرد: باید امانت‌دار رأی مردم باشیم و با مصوبات خوب و مناسب منجر به توسعه شهرها و روستاها باشیم.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر افزایش اختیارات شوراها بیان کرد: شوراها نباید فقط شورای منتسب به شهردار و دهیار باشند، بلکه باید با تکیه بر وظایف و امکانات موجود خدمات بیشتری را نیز ارائه کنند.

خوارزمشاهی با اشاره به برخی دستگیری‌ شوراها در کشور گفت: نباید با کارهای اشتباه کام مردم را تلخ و به دشمنان و رسانه‌های معاند خوراک داده شود.

وی با انتقاد از عدم همراهی برخی از اعضای شورا در همراهی مجموعه شورای شهر و روستا تصریح کرد: اعضای شورا باید به خرد جمعی احترام بگذارند و انرژی و ظرفیت خود را برای مخالفت در برابر مصوبات به‌کار نگیرند.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در پایان خاطرنشان کرد: دولت در اجرای پروژه‌ها از کمک شوراها بیشترین بهره را می‌برد و همه این مسائل و همراهی شورا با دولت برای رفاه مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل