Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@20:37:49 GMT

جزئیات نرخ کالاهای اساسی سبدخانوار

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۵۸۸۲

بررسی وضعیت بازار کالاهای اساسی در هفته دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ حاکی از این است که قیمت کالاها همچنان گران است و در برخی موارد از جمله شکر و روغن، کمبود عرضه وجود دارد. ناطقان: بررسی وضعیت بازار کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ حاکی از ثبات نسبی قیمت اکثر کالاها است ضمن اینکه در حوزه صیفی‌جات، قیمت سیب‌زمینی روند صعودی طی کرده و در برخی از مناطق تهران تا کیلویی ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گزارشات میدانی خبرنگار حاکی از کمیاب شدن شکر در برخی از مغازه‌های سطح شهر و تفاوت قیمت این کالا در مناطق مختلف با یکدیگر است. همچنین روغن در مراکز خرده‌فروشی به اندازه کافی عرضه نمی‌شود و خرده‌فروشان درباره کمبود این کالا هشدار می‌دهند.

ردیف

نام کالا

قیمت هر کیلوگرم (تومان)

تغیییرات قیمتی

۱

تخم‌مرغ (هر شانه)

۴۳ تا ۵۵ هزار تومان

___

۲

مرغ

۲۸ هزار و ۹۰۰ تا ۳۱ هزار تومان

___

۳

برنج ایرانی

۹۰-۸۰-۶۰ تا ۱۰۵ هزار تومان

___

۴

برنج هندی

۴۰ هزار تومان

___

۵

شکر

۲۱ هزار تا ۳۰ هزار تومان

___

۶

رب گوجه‌فرنگی (قوطی ۸۰۰ گرمی)

۳۷ هزار و ۵۰۰ تا ۴۲ هزار تومان

___

۷

روغن سرخ‌کردنی یک لیتری

۱۳ هزار تومان

___

۸

روغن پخت و پز یک لیتری

۱۴ هزار تومان

___

۹

پنیر گچی

۳۷ هزار تومان

___

۱۰

پنیر تبریزی

۱۴۰ هزار تومان

___

۱۱

شیر کم چرب ۱.۵ لیتری

۱۱ هزار تومان

___

۱۲

شیر پرچرب ۱.۵ لیتری

۱۲ هزار و ۵۰۰ / ۱۷-۱۶ هزار تومان

___

۱۳

ماست پرچرب ۲.۲ کیلوگرمی

۵۳ هزار تومان

___

۱۴

گوجه‌فرنگی

۱۱ تا ۱۵ هزار تومان

حدود ۳ هزار تومان کاهش

۱۵

سیب‌زمینی

۱۳ هزار تا ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان

حدود ۲ هزار تومان افزایش

۱۶

پیاز

۶ تا ۷ هزار تومان

حدود ۳ هزار تومان کاهش

۱۷

ران گوسفندی

۱۹۰ هزار تومان

___

۱۸

ران گوساله

۱۴۰ هزار تومان

___


منبع: مهر برچسب ها: کالاهای اساسی ، قیمت ، سبد خانوار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کالاهای اساسی قیمت سبد خانوار کالاهای اساسی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!

فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • قیمت روغن خوراکی امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جذاب‌ترین موستانگ‌های شلبی تاریخ، از 1967 تا 2022 (+عکس)
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟