Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه در ۱۰ هزار ۲۸۳ روستا و هزار و ۸۷ محله در طول ۴ سال انجام خواهد شد.

به گزارش بازارنیوز، در نشست خبری رزمایش جهادگران فاطمی، محمد زهرایی؛ رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام عظمای ولایت در سال ۱۳۷۹ راه اندازی شد، افزود: ماموریت اصلی آن سازماندهی جوانانی است که قرار است در عرصه‌های خدمت رسانی مشغول به کار شوند و به انقلاب و مردم عزیز خدمت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانانی که امروزه در گروه‌های جهادی به لحاظ محتوایی، رفتاری و گفتاری، سامان پیدا کردند و بعد از فرمان ۹ بندی رهبر انقلاب خطاب به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی که در یازدهم مرداد سال ۱۳۹۸ اتفاق افتاد، شاهد گسترش کمی و کیفی گروه‌های جهادی هم بودیم.


۴۲ هزار گروه جهادی مشغول خدمتند!
وی ادامه داد: امروزه ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور در عرصه‌ها و تخصص‌های مختلف فعالند. در بسیج سازندگی، یک بال داشتیم با عنوان شورا‌ها و مجامع جهادی که این شورا‌ها در ۵۴۳ شهرستان ایران اسلامی توسط خود گروه‌های جهادی با انتخابات که اعضا و مسئولین گروه‌های جهادی حضور داشتند، هیئت رئیسه شورای جهادی شهرستان‌ها شکل گرفت. شورا‌های جهادی شهرستان در مرکز هر استان جمع شدند و مجمع جهادی استان را شکل دادند. درحال حاضر ۳۲ مجمع جهادی استانی داریم و ۵۴۳ شورای جهادی شهرستانی داغریم که همه آن با انتخابات خود گروه‌های جهادی شکل گرفته اند و نمایندگی ۴۲ هزار گروه جهادی را ۵۴۳ شهرستانی و ۳۲ استانی انجام می‌دهند.


قرارگاه‌های عملیاتی را ایجاد کردیم
سردار زهرایی بیان کرد: هر ۲ سال یک بار مجامع استانی و رئسای شهرستانی در یک جا جمع می‌شوند و مجمع ملی مرکزی خودشان را شکل می‌دهند و هیئت رئیسه خودشان را انتخاب می‌کنند و امسال هم این اتفاق در سوم خرداد به مناسبت آزادسازی خرمشهر، در شهر خرمشهر خواهد افتاد. ما یک بازو را با عنوان عملیات منسجم جهادی کم داشتیم که سال گذشته با استقبال همه گروه‌های جهادی، کار ایجاد قرارگاه‌های عملیاتی جهادی را شروع کردیم و نقطه هدفمان در طول مدت ۵ سال، ۵۴۳ قرارگاه جهادی بود. در عید نوروز قرارگاه‌های عملیاتی جهادی که امکان ظهور و بروز داشتند را راه اندازی کردیم و نقطه هدفان برای عید نوروز که ۱۶۵ عدد بود، به بیش از این مقدار راه اندازی شد و به یک آمار ۱۹۰ قرارگاه عملیاتی جهادی عملیات کردند.


برگزاری رزمایش به مدت ۱۰ روز
رئیس بسیج سازندگی با بیان اینکه یکی از محور‌های رزمایش جهادی جهادگران فاطمی در ۱۷ تا ۲۷ اردیبهشت، محور قرار دادن کار عملیاتی است، افزود: گروه‌های جهادی وقتی در یک قرارگاه منسجم می‌شوند، خدمت رسانی منسجمی انجام می‌دهند و هم حمایت منسجمی از آن‌ها می‌شود و قابل شمارش هستند. رزمایش جهادگران فاطمی از ۱۷ اردیبهشت، در روز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان رهبر انقلاب شروع خواهد شد و تا ۲۷ اردیبهشت ادامه خواهد داشت. هدفگذاری ما این است که ۱۴ هزار گروه جهادی در خدمت رسانی فعال شوند که تخمین می‌زنیم که ۱۵۳ هزار جهادگر وجود داشته باشد. در این ده روز همه این ۱۴ هزار گروه جهادی فعال نیستند و گروه‌های جهادی ما از قشر تخصصی، محله محور و کسانی که مستمر کار می‌کنند، هستند.


بسیج گام دوم، بسیج همه مردم ایران است
وی ادامه داد: روز بسیج سازندگی، در استانها، یک مراسم مرکزی برای رزمایش برگزار می‌شود. یکی از موضوعات رزمایش، سوژه یابی گروه‌های جهادی یا نوع خدمت است. برای تسهیل کار، از روز دومی که گروه‌ها و قرارگاه‌های عملیاتی جهادی در شهرستان‌ها هستند، محله هدفشان مشخص شده است. بسیج سازندگی در ذیل سند اعتلای بسیج است. اعتلای ۱۰ ساله بسیج، دستور و فرمان رهبر معظم انقلاب است و قرار بر این است که در طول ۱۰ سال این اعتلا توسط بسیج محقق شود. بسیج گام دوم، بسیج همه مردم ایران است. حضرت آقا در ذیل این سند فرمودند که بسیج پاره تن مردم است.


تسهیلگریم، تصدی گر نیستیم
زهرایی گفت: ما معتقدیم ابرنهاد حلقه میانی و تسهیلگر در جمهوری اسلامی، بسیج است، اما تصدیگر نیست. نوک پیگان این حلقه میانی هم گروه‌های جهادی هستند که مملو از جوانان انقلابی در صحنه است. ۲ قرارگاه با نام اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی ذیل سند به بسیج سازندگی واگذار شده است که در آن‌ها طرح‌هایی را با دولت جلو برده ایم و قصد داریم به مردمی کردن شعار‌های دولت عمل کنیم. طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه را داریم که در ۱۰ هزار ۲۸۳ روستا و هزار و ۸۷ محله در طول مدت این ۴ سال کار خواهد شد. در این طرح، الویت اول ما در روستا‌ها آب شرب و آب کشاورزی است که با وزیر نیرو و راه، ۷ هزار و ۳۸ روستا را آب رسانی کرده ایم و وارد فاز اجرایی شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه برای احیای قنات‌ها و استخرها، طرحی با عنوان از آبخیز تا جالیز را داریم، گفت: این طرح در وزارت کشاورزی درحال اجرا است. ۴۰ هزار مسکن مددجوی کمیته امداد را به توافق رسیدیم که چند هزارتای آن شروع شده و جهادگران در این رزمایه به همین مسئله نیز می‌پردازند. اعتقادمان بر این است که آمار دقیقی به مردم بدهیم تا مردم طعم شیرین خدمت رسانی جهادگران را در محله هایشان بچشند. در هدفگذاری ما، ۱۴ هزار گروه جهادی، ۱۵۳ هزار نفر و ۵۳۰ نقطه شهرستانی و هزار نقطه محله‌ای وجود خواهد داشت و جهادگران در عرصه‌های آب رسانی، لایروبی قنات، منزل محرومین، اقتصاد مقاومتی، راه اندازی کارگاه، مدرسه، خانه بهداشت و... فعالیت خواهند کرد.


ساخت پنل‌های خورشیدی
رئیس بسیج سازندگی در پایان سخنان خود اظهار داشت: سال گذشته فرزندان این ملت بیش از ۳ هزار صندوق قرض الحسنه را با کمک مردم راه اندازی کردند و هیچ تصدیگری در آن صورت نمی‌گیرد و خود مردم صاحب این صندوق‌ها هستند و پول مردم در این صندوق‌ها در گردش است و به اشتغال و تولید داخلی کمک کرده است و رویکرد ما نیز به سمت تعاونی سازی این صندوقهاست. سال گذشته از تبصره ۱۶ کمک شد و تسهیلات به سازمان بسیج برای مناطق محروم و اشتغالزایی که عددی بالغ بر ۱۱۳ هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات و ۶۵۵ میلیارد تومان تا الان تسهیلات واگذار شده است. سال ۱۴۰۱ هم پنل‌های خورشیدی در مصوبه مجلس برای بسیج سازندگی آمد و در این کار باید یک هم افزایی بین همه دستگاه‌ها اتفاق بیفتد. سال گذشته در حوزه مسکن، ۳ هزار و ۲۰۰ مسکن مددجوی کمیته امداد را شروع کردیم و امیدواریم در بازه ۲ سال آینده به هدف ۴۰ هزار مسکن برسیم.


/ دانشجو

برچسب ها: طرح آب‌رسانی ، طرح جامع محرومیت زدایی ، بسیج سازندگی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000RJ7

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: طرح آب رسانی طرح جامع محرومیت زدایی بسیج سازندگی قرارگاه های عملیاتی هزار گروه جهادی گروه های جهادی عملیاتی جهادی محرومیت زدایی بسیج سازندگی سازمان بسیج خدمت رسانی راه اندازی سال گذشته آب رسانی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم