Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-28@20:14:35 GMT

ایجاد شبکه درمان ناباروری در کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۶۸۰۲

ایجاد شبکه درمان ناباروری در کشور

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد شبکه درمان ناباروری در کشور خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر سعید کریمی با اعلام این خبر در ششمین جلسه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: طبق ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ایجاد مراکز تخصصی درمان ناباروری در سطوح دو و سه در استان ها مورد تاکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که هم اکنون در ۳۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور مرکز درمان ناباروری وجود دارد، افزود: توزیع این مراکز در استان‌ها به نسبت جمعیت باید مناسب سازی شود. استان‌هایی هستند که دارای یک مرکز هستند، برخی استان‌ها ۲ تا ۵ مرکز و برخی دیگر بیش از ۵ مرکز دارند. ولی در استانی مثل خراسان رضوی که بیش از ۵ مرکز دارد به دلیل جمعیت زیاد استان هنوز کمبود داریم. در برخی استان‌ها هم بیش از نیاز جمعیتی مرکز درمان ناباروری وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی موارد دیگر در ایجاد این شبکه باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال متوسط فاصله این مراکز با شهرستان‌ها در استان ها باید ۱۶۳ کیلومتر باشد ولی در برخی شهرها مثل ایرانشهر در سیستان و بلوچستان این فاصله ۷۰۰ کیلومتر است.

معاون درمان وزارت بهداشت، اضافه کرد: شهرهای سبزوار، تربت حیدریه و گناباد در خراسان رضوی و شهرهای داراب، لامرد و کازرون در فارس برای ایجاد مراکز سطح ۲ درمان ناباروری مورد نظر هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: سطح بندی خدمات در مراکز درمان ناباروری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا بالغ بر ۸۵ درصد از درمان‌های ناباروری در سطح ۲ با هزینه بسیار کمتر نسبت به سطح ۳ قابل انجام هستند.

کریمی در پایان سخنانش راه‌اندازی سامانه جامع ناباروری و انتظارات از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای راه اندازی مراکز سطح دو در بیمارستان‌های با مرکزیت خدمات زنان را مورد تاکید قرار داد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جمعیت ، شبکه بهداشتی درمانی ، وزارت بهداشت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمعیت شبکه بهداشتی درمانی وزارت بهداشت درمان ناباروری وزارت بهداشت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، حسن عباسی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین امسال احداث چهار خانه بهداشت در روستاهای تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیران سلامت در این شهرستان گفت: ۳۰ میلیارد از طرف خیران سلامت برای تکمیل پروژه بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه‌اندازی خدمات شیمی درمانی هلال احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و پنج درصد هم از طرف هلال احمر تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولیت های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تمکیل این پروژه‌ها، سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم