Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان برای بررسی و حل مشکلات شرکت دانش بنیان در حوزه تولید دارو خبر داد. خبرگزاری میزان - حیدر آسیایی از بررسی مشکلات یک شرکت دانش بنیان در حوزه تولید دارو در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان خبر داد.   رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: این جلسه برای حل مشکلات واحد تولیدی در حوزه‌های مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی ۳ مصوبه داشت که با اجرای آن‌ها بخش اعظمی از مشکلات این واحد رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: در بازدیدی که هفته گذشته از واحد‌های تولیدی دانش بنیان استان گلستان در شهرک صنعتی آق قلا داشتیم، مدیران این واحد تولیدی با طرح مشکلات خود خواستار ورود دادگستری گلستان برای رفع آن شده بودند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان به ادامه بازدید‌های میدانی برای بررسی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: سال گذشته  بیش از ۴۰۰ مورد بازدید از واحد‌های تولیدی استان داشتیم که در همین بازدید‌های میدانی مشکلات زیادی با کمک دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها حل شد.   گفتنی است این جلسه با حضور دادستان مرکز استان، مدیر امور شعب بانک کشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی و مدیر کل تامین اجتماعی تشکیل شد.   بیشتر بخوانید: رئیس کل دادگستری گلستان: یک مدعی نفوذ در پزشکی قانونی دستگیر شد   انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری گلستان احیا واحد تولیدی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری گلستان احیا واحد تولیدی رئیس کل دادگستری استان گلستان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از پنجم تا نهم اردیبهشت‌ماه در محل مجموعه فرهنگی هتل ارم تهران در حال برگزاری است. این نمایشگاه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان است.

بازدید از نمایشگاه برای عموم مردم آزاد است تا مردم از برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان اوقاف در حوزه‌های مختلف اقتصاد مردم‌پایه به ویژه تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان مورد حمایت این سازمان، آگاه باشند و در جریان این فعالیت‌ها قرار گیرند. بخش‌های مختلفی برای نمایشگاه درنظر گرفته شده است که غرفه‌هایی از حدود ۳۹ شرکت دانش‌بنیان را شامل می‌شود.

بسیاری از تولیدات این شرکت‌های دانش‌بنیان به جامعه عرضه شده و به ارزآوری برای کشور نیز دست پیدا کرده‌اند. در مجموعه سازمان اوقاف سه فرآیند اصلی برای موقوفات مدنظراست که شامل حفظ عین موقوفه، بهره‌وری و عواید موقوفه و اجرای نیت واقفان است؛ لذا در فرایند برگزاری نمایشگاه این سه فرآیند به صورت کامل مدنظر قرار گرفته است.

برگزاری پنل‌های مختلف با موضوعات مختلف عمران، صنعت و فناوری، کشاورزی نوآور؛ شیلات بهره‌ور، فناوری‌های نوین پزشکی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تخصصی و ... نیز از دیگر برنامه‌های ویژه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف است. قرعه‌کشی روزانه سفر مشهد مقدس برای هشت نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه به همراه یک نفر از اعضای خانواده نیز از دیگر برنامه‌های نمایشگاه است. بنیاد توسعه و عمران موقوفات نیز فعالیت‌های خود را در نمایشگاه ارائه کرده‌ است.

شهرام صارمی، مدیرعامل شرکت زرین رویش ماندگار که در نمایشگاه حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما به تشریح فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سازمان اوقاف در عرصه کشاورزی و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، در حوزه زراعت و باغبانی بستر مناسبی برای تولید ماهی و میگو دارد، لذا شرکت‌هایی در این راستا راه‌اندازی کرده که ما بتوانیم در زمینه تولید محصولات کشاورزی اقداماتی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: با احداث شرکت زرین رویش ماندگار، فعالان این شرکت در بحث فعالیت‌های کشاورزی ورود کرده و در این مدت که این شرکت دانش‌بنیان تأسیس شده، از لحاظ درآمدی و اهداف اوقاف که حفظ منابع آبی و حاصلخیری خاک بوده، موفق شده است که محصولاتی را تولید کند.

حفظ منابع آبی از سوی اوقاف

صارمی اظهار کرد: یکی دیگر از اهدافی که سازمان اوقاف دارد، این است که اراضی خود را حاصلخیز نگه داشته و منابع آبی را حفظ کند. لذا با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه کشاورزی پایدار ورود کرده و ضمن ارائه محصول خوب، توانسته حفظ عین موقوفات را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت زرین رویش ماندگار افزود: در این شرکت طی سال شش هزار تن محصول هسته‌دار، 50 تن تولید انجیر و 30 تن محصول برنج و 500 تن محصولات ماهی در قفس داشتیم و انتظار داریم با توجه به اینکه در بسته‌بندی محصولات نیز ورود کرده‌ایم، محصولات خود را در هایپرمارکت‌ها عرضه کرده و از طریق برندینگ بالاترین ارزش افزوده را داشته باشیم. دولت نیز می‌تواند در این زمینه به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک‌های علمی و مادی کند.

وی با بیان اینکه طرح‌هایی داریم که در صف دریافت وام قرار دارد، گفت: امسال به صورت گسترده در بسته‌بندی محصولات ورود می‌کنیم و تولیدات را وارد هایپرمارکت‌ها خواهیم کرد و چون تولید کننده در این زمینه به صورت مستقیم به بازار ورود می‌کند، محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

صارمی تصریح کرد: سازمان اوقاف فراتر از توانایی خود به حوزه محصولات دانش‌بنیان ورود کرده و سرمایه‌گذاری خوبی در این رابطه انجام داده است. البته باید اشاره کرده که هر چقدر علم و توانایی تولید علم وجود داشته باشد، اما بستر کافی برای اجرای اهداف وجود نداشته نباشد، به نتیجه نخواهیم رسید.

نادری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سینافناوران ماندگار نیز که در نمایشگاه حضور یافته، گفت: فعالیت این شرکت در حوزه تکثیر گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید آزمایشگاهی جنین است. این کار را از 15 سال پیش شروع کردیم و در واقع این پروژه، نقطه عطفی در اقتصاد دامپروری کشورهای پیشرفته صنعتی است.

وی اظهار کرد: اساس کار بدین صورت است که هر هفته از گاوهای پربازده تخمک‌گیری شده و تخمک‌ها در آزمایشگاه و طی فرآیند 7 روزه تبدیل به جنین می‌شوند. در نهایت نیز جنین منجمد می‌شود و آن را در گاوداری مشتریان ذوب کرده و در رحم گاوهای گیرنده کاشته می‌شود. با این روش گوساله‌ای که به دنیا می‌آید، چند برابر گوساله معمولی قیمت دارد و به این ترتیب می‌توانیم از یک گاو پربازده در سال، 20 گوساله بگیریم. در حالت معمولی از هر گاو در سال یک گوساله به دنیا می‌آید.

نادری افزود: تنها مرکز در کشور و در غرب آسیا هستیم که پروانه تولید جنین داریم و با هلدینگ‌های بزرگ مثل ستاد اجرایی آستان قدس و دشت مغان فعالیت می‌کنیم و اخیراً پروژه صادرات به شرق آفریقا را در دست اقدام داریم. اکنون که بحث خودکفایی گوشت مطرح است، اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم نژادهای دو منظوره شیری و گوشتی تولید کنیم و با حمایت اوقاف این کار را انجام می‌دهیم. با تولید 500 گوساله در سال پیشرفت خوبی داشته‌ایم و از خروج ارز به صورت قابل ملاحظه‌ای جلوگیری کرده‌ایم.

سرمایه‌گذاری در آبزی‌پروری

مدیرعامل شرکت طرح توسعه درنیکا نیز افزایش اشتغال و تقویت تولید ملی را از خروجی‌های فرهنگ وقف دانست و گفت: حمایت سازمان اوقاف از فعالیت‌های دانش‌بنیان چشمگیر بوده و رویکرد جدید حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان منجر به تولید علم و فناوری و در نتیجه افزایش جایگاه علمی کشور در جهان می‌شود.

مهرداد حمزه‌ای، در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: سازمان خوار و بار جهانی طی سال‌های 2020 تا 2022 سرانه مصرف ماهی را 0.24 کیلو تخمین زد ولی بر اساس پیش‌بینی در کشورهای آسیایی این عدد کاهش پیدا کرده بود. به نظر می‌رسد که از سال 2023 تا 2032 این سرانه تغییر و به عدد 21.02 کیلو افزایش پیدا کند. بنابراین، یکی از قاره‌هایی که در این توسعه مشارکت دارد، آسیا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور رسالت این شرکت سنگین خواهد بود، افزود: شرکت با سرمایه‌گذاری موقوفات استان مرکزی کار خود را در هرمزگان و بندر چارک آغاز کرد. پروژه با چهار قفس برای نگهداری ماهی در قفس آغاز به کار کرد ولی در فاز اول آن را تا 10 قفس افزایش و موفق به ذخیره‌سازی یک میلیون قطعه بچه ماهی شدیم.

مدیرعامل شرکت طرح توسعه درنیکا با اشاره به اینکه تاکنون اشتغال‌زایی به صورت مستقیم برای 50 نفر و به صورت غیرمستقیم برای 30 نفر در فاز اول طرح صورت گرفته، تصریح کرد: با تعریف پروژه‌های دانش‌بنیان قطعاً تولید این شرکت بهتر شده و خوشبختانه این روزها خیلی پیشروی قابل توجهی داشتیم.

حمزه‌ای در مورد آثار فرهنگ وقف برای جامعه بیان کرد: در واقع اثرگذاری و خروجی مثبت فرهنگ وقف را می‌توان در قالب محصولات مختلف در همین نمایشگاه مشاهده کرد. شرکت‌های بسیاری در این نمایشگاه حضور دارند که با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه به تولید انبوه رسیده و مردم نیز از این تولیدات علمی و کشاورزی و حتی پزشکی بهره‌مند می‌شوند. اینکه بخشی از منابع مالی اوقاف برای افزایش تولید و همچین اشتغال‌زایی صرف می‌شود اتفاق مبارکی است. در این شرکت با حمایت سازمان اوقاف موفق به تأمین پروتئین کشور شده و ماهی را سر سفره مردم آوردیم.

مدیرعامل شرکت طرح توسعه درنیکا افزایش اشتغال و تقویت تولید ملی را از خروجی‌های فرهنگ وقف دانست و یادآور شد: حمایت سازمان از فعالیت‌های دانش‌بنیان چشمگیر بوده و رویکرد جدید حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان منجر به تولید علم و فناوری و در نتیجه افزایش جایگاه علمی کشور در جهان می‌شود. این شرکت برای فعالیت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف از شناورهای تخصصی مجموعه گرفته تا موضوعات مرتبط با آبزی‌پروری از جمله جلبک، صدف، لابستر (شاه‌میگو) و گونه‌های دیگر ماهی در حال تعریف پروژه است.

حمزه‌ای در پایان گفت: سرمایه یکی از مهمترین موضوعات است که شرکت‌ها در فاز اول تأمین سرمایه شوند تا شروع درستی در کار خود داشته باشند. 

مدیر فروش شرکت سلامت کوثر نیز اظهار کرد: اشتغال‌زایی و کاهش واردات از آثار مثبت حمایت سازمان اوقاف از تولید و فعالیت‌های دانش‌بنیان است. اینکه مردم بتوانند واقعاً یک محصول ایرانی را با خیالی آسوده از نظر کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند، همه از آثار مثبت حمایت سازمان اوقاف از تولید و فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

فاطمه تقی‌نژاد بیان کرد: این شرکت در سال 85 تأسیس شده و در ابتدا توزیع‌کننده تجهیزات پزشکی بود ولی از سال 96 به سمت تولیدکنندگی حرکت کرد. محصولات موجود شرکت در حال حاضر ایمپلنت‌های ارتوپدی، اسپاین، کراین، فک و صورت و همچنین طب ورزشی است ولی تلاش می‌کنیم که امسال بتوانیم ایمپلنت‌های دندانی را به سبد تولید خود اضافه کنیم.

وی با اشاره به اینکه این شرکت بیش از یک هزار و 800 عدد محصول تولید می‌کند، افزود: برخی از این محصولات مشابه ایرانی دارند ولی برخی موارد نیز تولیدکننده ایرانی نداشته و در انحصار شرکت کوثر است. از زمانی که سازمان اوقاف به بخش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان ورود پیدا کرده، باعث جلوگیری از واردات، افزایش اشتغال‌زایی و حتی امید به درمان آسان‌تر در بین مردم شده است.

مدیر فروش شرکت سلامت کوثر تصریح کرد: به خاطر بحث تحریم‌ها برخی اقلام وارد نمی‌شد، عمل پزشکی افراد کنسل و شاید یک نفر سال‌ها در صف تأمین ایمپلنت منتظر می‌ماند. همچنین، در صورت تسهیل شرایط واردات نیز با قیمت‌های خیلی بالا تأمین می‌شد ولی در حال حاضر خوشبختانه شرکت به حجمی از تولید رسیده که می‌تواند بازارهای داخلی را حمایت کند.

تقی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که بتوانیم برای سایر بخش‌های پزشکی به ویژه ایمپلنت‌های دندانی که نیاز بسیاری از مردم بوده و هزینه‎‌های بسیار بالایی دارد، مجوزهای لازم را دریافت کرده و این محصولات را وارد سبد فروش شرکت کنیم و به مردم خدمت‌رسانی بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی حدود 130 نفر به صورت مستقیم و 80 نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت اظهار کرد: اشتغال‌زایی، جلوگیری از واردات و اینکه مردم بتوانند واقعاً یک محصول ایرانی را با خیالی آسوده از نظر کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنند، همه از آثار مثبت حمایت سازمان اوقاف از تولید و فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

مدیر فروش شرکت سلامت کوثر با اشاره به اینکه کیفیت در بالاترین حد و قیمت مناسب محصولات تولیدی، یکی از دغدغه‌های اصلی این شرکت است، ادامه داد: بیماران بی‌بضاعتی را تحت پوشش شرکت داریم تا بتوانند با قیمت مناسب خدمات دریافت کنند و دیگر دغدغه مالی نداشته و فقط به فکر درمان باشند. بسیاری از بیماران اول به هزینه‌ها و ماجرای مالی درمان توجه می‌کنند و دلهره آن را دارند و توجه به بخش سلامت را در مرحله بعدی قرار دادند.

حمایت اوقاف و افزایش تولید داخلی

تقی‌‎نژاد با اشاره به اینکه امیدوارم شرکت با حمایت اوقاف بتواند محصولات کاربردی بیشتری را در سبد فروش قرار دهد تا مردم با خیالت راحت‌تری پروسه درمان را طی کنند، گفت: به نظر می‌رسد ورود اوقاف به بخش سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باعث افزایش تولید داخلی شده است. برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث آشنایی مردم با تولیدات داخلی شده تا بیشتر به آن اعتماد و خیال آن‌ها از کیفیت تولید ملی راحت باشد. ایران نیاز به جوانان متخصص دارد تا برای تولید کشور مفید واقع شوند. در چنین نمایشگاه‌هایی مردم پیشرفت علم در ایران را مشاهده می‌کنند و دیگر دغدغه کار برای جوانان را نخواهند داشت.

یکی از بازدیدکنندگان از چهارمین نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف از فضای محدود نمایشگاه برای بازدیدکنندگان، گلایه کرد و گفت: علیرغم اینکه تاکنون در جریان تولید محصولات دانش‌بنیان قرار نداشتم اما امروز کاملاً با حس غرور دستاوردهای چنین محصولاتی را از سوی دانشمندان ایرانی مشاهده کرده و احساس افتخار می‌کنم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که مردم خیلی کم در جریان تولید چنین محصولاتی قرار دارند و سازمان اوقاف به عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه و حامی شرکت‌های دانش‌بنیان باید از لحاظ رسانه‌ای نیز به گونه‌ای عمل کند تا عموم مردم در جریان این توسعه فراوان در تولید محصولات دانش‌بنیان قرار گرفته و به جای تهیه محصولات خارجی گران‌قیمت، از محصولات باکیفیت ایرانی بهره‌مند شوند. 

وی تصریح کرد: امیدوارم در آینده نزدیک شاهد برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در فضای وسیع‌تر و با اطلاع‌رسانی بیشتر باشیم تا مردم به خوبی در جریان برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها قرار گرفته و بتوانند از نزدیک شاهد توسعه کشور در حوزه محصولات دانش‌بنیان قرار گیرند. توسعه این محصولات می‌تواند زمینه را رفته رفته برای کاهش و از بین رفتن وابستگی کشور به محصولات خارجی و گران‌قیمت فراهم کند. 

گزارش از مجتبی افشار

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان