Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@19:27:51 GMT

ایران دومین کشور در سرعت افزایش نرخ سالمندی در جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۷۴۰۹

ایران دومین کشور در سرعت افزایش نرخ سالمندی در جهان

آفتاب‌‌نیوز :

رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با اشاره به تصویب قانونی در مجلس در راستای حمایت از افزایش جمعیت گفت:این مصوبه ارزشمند در رفع موانع فرزندآوری بوده باید تقویت شود اما ممنوع کردن ارائه وسایل پیشگیری از باروری عوارضی در پیشگیری از سلامت مادران و کودکان دارد که باید توجه واقع شود.

 دکتر محمد محرمی روز شنبه در دیدار جمعی از ماماها با امام جمعه زنجان که به مناسبت روز ماما برگزار شد، افزود: فعالیت ماماها عمری به تاریخ بشریت دارد و یکی از ابتدایی‌ترین اصول پیاده‌سازی سلامت جامعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: این قشر مراقبت از مادر را قبل، حین و بعد از زایمان بر عهده دارند و ماماها در ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به مادران باردار نقش اساسی دارند که در راستای توانمند کردن آنها برای افزایش سطح سلامت خود و خانواده‌هایشان ایفا می‌کند.

محرمی با بیان اینکه نقش ماماها در ترویج زایمان طبیعی در دنیا مهم تلقی می‌شود، افزود: ماماها نقش مهمی در فاصله بین مرگ و زندگی برای صدها نفر را دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بااشاره به اینکه ماماها در تنظیم خانواده، بهداشت عمومی و غربالگری سرطان برای بانوان هم نقش ایفا می‌کنند، ادامه داد: این فعالیت‌ها در کاهش مخاطرات دوران بارداری و سلامت زنان مهم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: مسائل مطرح شده در مورد پایین آمدن نرخ باروری که از مهمترین مولفه‌های اثر گذار در جمعیت و سقوط نرخ باروری محسوب می‌شود و در این میان کاهش نرخ باروری در جامعه نگران کننده است.

این مسوول به گزارش های ارائه شده در مورد افزایش جمعیت سالمندی در کشور اشاره کرد و گفت: نرخ سالمندی در ایران در حال حاضر ۱۰ درصد است و طبق ارزیابی انجام شده تا ۳۰ سال آینده به ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد که یک تهدید بزرگ برای کشور به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ایران دومین کشور در سرعت افزایش نرخ سالمندی در سطح جهان محسوب می‌شود، ادامه داد: نکته بد ماجرا افزایش مجردهای سالمند است که همه ساختارهای اجتماعی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

این مسوول با بیان اینکه ۳۸۹ ماما در بخش بهداشت استان فعالیت می کنند ادامه داد: ۲۹۲ ماما هم با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند و تعداد همکاران مامایی در مراکز درمانی زیر مجموعه تامین اجتماعی ۵۵، ارتش ۱۱ و بخش خصوصی ۳۰ نفر است.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت: در این راستا ۲۷ ماما در حوزه آموزشی استان فعال بوده که در مجموع ۸۷۴ ماما در سطح استان خدمت رسانی می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سالمندی ایران سازمان نظام پزشکی فرزندآوری سازمان نظام پزشکی استان زنجان محسوب می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۷۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال غرب گفت: به دلیل پیگیری های مستمر و مداوم، سرعت بازرگانی منطقه شمال غرب نسبت به متوسط شبکه مطلوب است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، منوچهر صفری به اقدامات انجام شده در این منطقه برای افزایش سرعت بازرگانی اشاره کرد و افزود: عملکرد راه آهن شمال غرب عمدتا صادرات و واردات در ایستگاه بین المللی بناب به مقصد ترکیه است و به دلیل اینکه پیگیری قوی و منظم در این منطقه داریم و صدور بارنامه و تخلیه و بارگیری را به صورت مداوم پیگیری می کنیم بنابراین کارها به سرعت و با کمترین فوت وقت انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از توقف بی مورد واگن ها در ایستگاه های تشکیلاتی جلوگیری کردیم و اگر واگنی معیوب و یا به صورت شیر بسته باشد به سرعت آنرا منفصل می کنیم تا کمترین تاثیر را در سرعت سیر قطارها داشته باشد.

صفری تصریح کرد: در بارگیری واگن ها نیز سعی می شود با ملاحظات فنی و در نظر داشتن شیب و فراز منطقه، تناژ بارگیری حداکثری داشته باشیم .

دسترسی مردم به بلیت قطار بیشتر شده است

مدیرکل راه آهن شمال غرب با اشاره به فروش اینترنتی بلیت قطار گفت: عموم مردم از وضعیت جدید پیش فروش بلیت ها راضی هستند زیرا با اولویت دادن به پیش فروش اینترنتی، بلیت بیشتری در دسترس مردم قرار گرفته و حجم مراجعات مردم به ایستگاه راه آهن زنجان برای تهیه بلیت نسبت به سال گذشته کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته، مردم از عملکرد آژانس ها گله مند بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • از چه سنی به بعد جزو افراد پیر محسوب می‌شویم؟
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است