Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارقان جسور و پلیس بی تفاوت شده‌ است، در مقابل چشم ماموران پلیس سارقان موبایل افراد را به سرقت می‌برند، در اطراف کلانتری سارقان جولان می‌دهند و افراد را طعمه خود قرار می‌دهند و اصلا هم نگران دستگیر شدن، نیستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ روز گذشته خبرگزاری برنا، گزارشی درخصوص وضعیت موبایل قاپی در تهران که روز به روز درحال افزایش است، منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش به سرقت‌های زیاد تلفن همراه و پیدا نشدن اموال مالباخته بعد از سرقت اشاره شد و اینکه متاسفانه برخوردهای خوبی در کلانتری با مالباختگان نمی‌شود. همچنین در گزارش منتشر شده به موضوع دستگیری سریع و فوری سارقانی که اموال سلبریتی‌ها را به سرقت می‌برند اشاره شد اما مردم زمانی که برای ثبت شکایت به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند هیچ اتفاقی برای پیدا شدن اموال به سرقت رفته‌شان صورت نمی‌گیرد و فاتحه آن را می‌خوانند. به دنبال آن با چند نفر از خبرنگارانی که تلفن همراه‌شان به سرقت رفته بود صحبت کردیم‌، خبرنگارانی که بعد از سرقت موبایلشان امیدی به پیدا شدن تلفن همراه خود دیگر نداشتند و این در حالی است که اصحاب رسانه و خبرنگار همیشه کمبودهای جامعه را بازگو می‌کند و همواره در کنار پلیس و سایر دستگاه‌ها هستند تا اقدامات صورت گرفته را انعکاس دهند.

تجربه خبرنگار انتظامی از موبایل قاپی

خبرنگاری که همواره همراه پلیس برای انعکاس اخبار بوده از تجربه سرقت تلفن همراهش برایمان گفت، وی بیان کرد که یک شب داخل ماشین بودم که متاسفانه شیشه ماشین هم پایین بود و سارق تلفن همراه من را به سرعت برق و باد زد و رفت، شکایت هم کردم اما فایده‌ای نداشت و دیگر به موبایلم نرسیدم، این اتفاق برای من در دی ماه ۱۴۰۰ افتاد.

تجربه دبیر خبر از موبایل قاپی

جالب است حدود سه ماه بعد از اینکه این خبرنگار تلفن همراهش به سرقت رفته است، همسرِ خبرنگارش نیز در دام سارقی دیگر افتاد، او برایمان گفت که یک شب ساعت حدود ۱۰ و نیم، همسرم برای خرید به سوپر مارکت رفت، شیشه ماشین هم بالا بود حتی فاصله بین ماشین ما با ماشینی که پارک شده بود آنقدر کم بود که من نمی‌توانستم از ماشین پیاده شوم، اما در چند ثانیه سارق درب ماشین ما را باز کرد و تلفن همراه من را کشید و برد حتی من نتوانستم از ماشین پیاده و دنبالش کنم. این خبرنگار گفت که تا چند روز احساس رعب و وحشتی زیادی داشتم و شب‌ها خوابش را می‌دیدم و قسمت سخت ماجرا اینجاست که دخترم هم داخل ماشین بود و بسیار ترسیده بود و هنوز هم درباره آن شب و سرقت موبایل من می‌گوید.

از او پرسیدم شکایت کردی؟ خندید و گفت نه، چراکه برایم محرز شده بود شکایت کنم و یا نکنم هیچ اتفاقی برای من نمی‌افتد، همسرم چندماه قبل از من موبایلش به سرقت رفت و حتی شکایت هم کرد اما هیچ تاثیری نداشت برای همین من هم پیگیر نشدم و از آنجایی که روزهای آخر سال ۱۴۰۰ موبایلم به سرقت رفت و شیفت هم بودم فردا آن شب برای خرید تلفن همراه اقدام کردم.

تجربه دبیر خبر از موبایل قاپی

خبرنگار دیگری از تجربه سرقت تلفن همراه خود گفت که ماجرای این از سایر افراد جالب تر است چراکه سرقت از وی در مقابل کیوسک نیروی انتظامی بوده و هنگامی که سارق موتورسوار تلفن همراه وی را به سرقت بزده بود ماموران نیروی انتظامی در همان محل حاضر و ناظر بودند، این خبرنگار گفت که داخل ماشین نشسته بودم شیشه هم پایین بود یک موتور سوار آمد و موبایل را کشید و برد از ماشین پیاده شدم و فریاد زدم دزد دزد، اما پلیس‌هایی که در آنجا ایستاده بودند هیچ عکس العملی نشان ندادند، به آن‌ها گفتم مگر نمی‌بینید که موبایلم را دزد زد، ماموران پلیس حرف عجیبی زدند، گفتند این پالس قرمز چند وقتی هست که در این محدوده سرقت انجام می‌دهد و چندبار آن را دیده‌ایم و آنقدر بی تفاوت این حرف را گفتند که انگار هیچ فرقی میان آن‌ها که پلیس هستند با مردم عادی نیست چراکه آن‌ها نیز مانند مردم فقط نظاره‌گر هستند و هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. به کلانتری مراجعه کردم رفتار ماموران کلانتری نیز تعریفی نداشت و جوری با منی که مالباخته بودم رفتار کردند که انگار سارق هستم و از من طلبکار بودند و جالب است ماموران کلانتری نیز حرف همان ماموران را زدند و گفتند می‌دانیم که این پالس قرمز چند وقتی هست که سرقت می‌کند و حالا می‌خواهیم دستگیرش کنیم، نمی‌دانم دیگر چند نفر از مردم باید مالشان را از دست دهند تا پلیس نیت دستگیری سارق‌ معروف محلات را داشته باشد.

تجربه خبرنگار قضایی از موبایل قاپی

خبرنگاری دیگر از سرقت تلفن همراهش می‌گوید او بیان کرد که بعد از نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه به محل کار بازمی‌گشتم و در مسیر در حال تنظیم خبر آقای خداییان سخنگوی قوه قضاییه بودم، ماه رمضان است و هوا گرم بود، راننده اسنپ هم کولر روشن نکرده بود به همین دلیل شیشه ماشین را پایین دادم اما خیلی کم فقط در حدی که هوا وارد ماشین شود و غرق تنظیم خبر شده بودم، همین که داشتم خبرم را تنظیم می‌کردم دیدم موبایلم دیگر در دستم نیست، به راحتی و با سرعت موبایلم را زد و رفت. چند ثانیه مات و مبهوت بودم و بعد از چند ثانیه جیغ زدم اما موتورسوار به سرعت رفت. ترس زیادی داشتم بعد از اینکه به محل کار با حالت آشفته‌ای رسیدم با پلیس راهور تماس گرفتم که آیا در آن خیابان دوربینی بوده که پلاک موتور را ثبت کرده باشد، اما پلیس راهور به من گفت دوربین‌های سطح شهر پلاک خوان نیستند و حتی در آن نقطه‌ای که موبایل من به سرقت رفت دوربین نبوده درحالی که محل سرقت موبایل من تا کلانتری فاصله‌ای نداشت، جالب است موبایل قاپان آنقدر جرات دارند که در نزدیک کلانتری سرقت می‌کنند و آب از آب تکان نمی‌خورد. رفتم کلانتری شکایت کنم و در یک کاغذ ماجرا را شرح دادم، گفتم من الان باید چه کنم؟ گفتند اگر می‌خواهی شکایتت ثبت شود هفته دیگر با جعبه موبایل خود مراجعه کن. یعنی در لحظه هیچ اقدامی برای من و افرادی مانند من که موبایلشان به سرقت رفته و نگران و مضطرب هستند انجام ندادند و می‌گویند یک هفته دیگر بیا، برای ثبت یک شکایت انقدر تعلل می‌‌کنند. یکی از ماموران کلانتری خیلی بی تفاوت به من گفت موبایل قاپی زیاد شده باید حواستان را جمع کنید!

سارقان جسور و پلیس بی تفاوت شده‌ است، در مقابل چشم ماموران پلیس سارقان موبایل افراد را به سرقت می‌برند، در اطراف کلانتری سارقان جولان می‌دهند و افراد را طعمه خود قرار می‌دهند و اصلا هم نگران دستگیر شدن، نیستند چراکه برای آن‌ها نیز ثابت شده است پلیس کاری به کارشان ندارد و می‌توانند آزادانه برای خودشان هرکاری که دوست دارند انجام دهند. 

حرف‌های شعارگونه فرماندهان انتظامی 

این موضوع افزایش موبایل قاپی و بی تفاوتی پلیس را بارها خبرنگاران از پلیس پیگیری کرده و همواره با پاسخ‌های کلی و سراسر شعاری فرماندهان انتظامی روبه‌رو شده و حرف مشترک تمام فرماندهان این بوده که پلیس حافظ جان و مال مردم است و امنیت مردم خط قرمز ماست اگر واقعا پلیس حافظ مال مردم بود، تهران شهر امن برای موبایل قاپی نبود، اگر واقعا امنیت مردم خط قرمز پلیس بود، مالباختگان بعد از مراجعه به کلانتری‌ها احساس ناامنی را تجربه نمی‌کردند. 

روز گذشته رئیس پلیس تهران بزرگ از تأسیس مرکز واکنش سریع در مقابله با کیف قاپان و موبایل قاپان خبر داده و گفته است: مرکز واکنش سریع در مقابله با کیف‌قاپان و موبایل‌قاپان ۱۰۰ تیم عملیاتی دارد و در پلیس آگاهی شاپور فعال است. این ۱۰۰ تیم عملیاتی به طور نامحسوس در نقاط مختلف تهران فعال هستند. به محض وقوع کیف‌قاپی یا موبایل‌قاپی و اطلاع‌رسانی افراد از طریق پلیس ۱۱۰، این تیم‌های عملیاتی به سرعت در نقاط مختلف فعالیت خود را شروع می‌کنند که فعالیت این مرکز نیز آثار بسیار خوبی داشته است. اگر مرکز واکنش سریع راه اندازی شده یعنی برای خود پلیس هم افزایش موبایل قاپی محرز شده و جالب است حتی راه اندازی مراکز واکنش سریع هم نمی‌تواند دل مالباخته را شاد و موبایل و یا اموال به سرقت رفته‌اش را بازگرداند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرقت پلیس موبایل قاپی موبایل قاپان سرقت رفته موبایل قاپی سرقت رفت تلفن همراه واکنش سریع بی تفاوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ سیدرضا صادقیان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهر تفت، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. 
وی در ادامه افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی پلیس دو نفر از سارقان حرفه‌ای سیم و کابل فشار قوی برق شهرک عقابکوه را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنها را دستگیر کردند. 
فرمانده انتظامی شهرستان تفت تصریح کرد: متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت سیم و کابل‌های برق به ارزش ۸ میلیارد ریال اعتراف کردند. 
صادقیان در پایان ضمن تشکر از اعتماد مردم به پلیس اظهار داشت: چنین اقدام مجرمانه از سوی سارقان ضمن ایجاد خسارت به اموال دولتی و مردم باعث قطعی برق و نارضایتی شهروندان خواهد شد لذا شایسته است شهروندان گرامی نسبت به تردد بی موقع و دیروقت شبانه‌ی افراد مشکوک حساس‌تر بوده و مراتب از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • دستگیری ۳ سارق با ۷ فقره سرقت در یزد
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه