Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار ماماها با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: قشر ضعیف جامعه به دلیل هزینه‌های بالای غربالگری از پیگیری سلامت جنین ممانعت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله علی خاتمی در دیدار با جمعی از ماماهای استان زنجان که به مناسبت روز جهانی ماما برگزار شد، با بیان اینکه کاهش جمعیت در ایران بر اساس یک نقشه حساب شده به این مرحله رسیده است، اظهار کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، به ازای هر پدر و مادر دو فرزند هم در ایران متولد نمی‌شود که این در نوع خود می‌تواند زنگ خطر بزرگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیری جمعیت یکی از مشکلات جامعه ایرانی است، افزود: طبق آمارهای موجود، فرزندآوری در کشور کاهش یافته و شمار سالمندان مجرد نیز افزایش پیدا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به آمار بالای سقط جنین در سال گذشته، افزود: گروه‌های معاند در فضای مجازی با تأثیرگذاری و تبلیغات فراوان، مادران ایرانی را در این خصوص مورد هدف قرار داده‌اند که زنان نباید فرزندآوری داشته باشند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه خطر کاهش فرزندآوری از بیست سال گذشته آغاز شده است و اکنون خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: بحث غربالگری، مراقبت، هدایت و بهداشت از جمله وظایف ماماها است که باید به این نکات توجه لازم را داشته باشند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تعدادی از قشر کارگر به دلیل هزینه‌های بالای غربالگری مادر باردار شکایت دارند و به همین دلیل از پیگیری سلامت جنین و مادر می‌گذرند، تاکید کرد: بیمه باید همه افراد و گروه‌ها را شامل شود.

خاتمی با بیان اینکه بحث سقط جنین آژیر خطری برای همه است، اظهار کرد: ملتی که احساس هویت نکند، تحت سلطه قرار می‌گیرد اما وقتی پیشینه خود را بداند تحت سلطه قرار نمی‌گیرد.

۸۷۴ ماما در استان زنجان خدمت‌رسانی می‌کنند

محمد محرمی رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان نیز اظهار کرد: پانزدهم اردیبهشت‌ماه روز ماما است که اولین و قدیمی‌ترین حرفه در حوزه سلامت بوده و نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری‌های حوزه زنان دارد.

وی با بیان اینکه ماماها نقش مهمی در زایمان سالم دارند و در دنیای کنونی برای هر زن یک ماما نیاز است، افزود: ماماها رسالت‌های مختلفی در قبل، حین و بعد از بارداری و تمام طول عمر یک زن دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طبق گزارش اعلام شده توسط وزارت بهداشت، سالمندی جمعیت و بحران جمعیت به وجود خواهد آمد، تصریح کرد: ایران کشوری است که با سریع‌ترین نرخ سالمندی در حال یکه‌تازی است و افزایش پدیده مجردهای سالمند را افزایش خواهد داد.

محرمی با بیان اینکه اکنون ۸۷۴ ماما در استان زنجان در حال خدمت‌رسانی هستند، خاطرنشان کرد: بحث سیاست رشد جمعیت و پیشگیری از بارداری ناخواسته باید با موازنه ایجاد شود تا سلامت مادر و جنین لطمه نخورد.

کد خبر 572085

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زنجان روز مامایی غربالگری زنان باردار سلامت زنان باردار سقط جنین آزمایش های غربالگری جمعیت سالمندان نماینده ولی فقیه در استان زنجان کاهش فرزندآوری در کشور نرخ سالمندی رشته مامایی در دانشگاه ها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089131

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • همه مرد‌های مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند