Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان شرایط پرداخت تسهیلات فرزندآوری در این استان را تشریح کرد و گفت: دستورالعمل تسهیلات بانکی فرزندآوری در استان سمنان ابلاغ‌شده است. - اخبار استانها -

سید محمد شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: برابر دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای تبصره 16 قانون بودجه کل کشور به‌منظور حمایت از فرزندآوری و حمایت از خانواده و جوانی جامعه مقررشده است که به پدرانی که از ابتدای سال 1400 صاحب فرزند شده‌اند و همچنین پدرانی که امسال صاحب فرزند می‌شوند تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند پرداخت این تسهیلات بانکی اضافه کرد: بر این اساس به پدران فرزندانی که از اول فروردین 1400 به بعد در داخل کشور به دنیا آمده‌اند؛ به ازای فرزند اول 200 میلیون ریال تسهیلات با اقساط 3 ساله، برای تولد فرزند دوم 400 میلیون ریال با اقساط چهارساله، به ازای تولد فرزند سوم 600 میلیون ریال با بازپرداخت 5 سال پرداخت خواهد شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان اضافه کرد: همچنین پدرانی که از اول فروردین سال گذشته صاحب فرزند چهارم شوند مبلغ 800 میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت 6 ساله و به ازای تولد هر فرزند از فرزند پنجم و بالاتر مبلغ یک میلیارد ریال با بازپرداخت هفت‌ساله به آنان پس از انجام مراحل قانونی پرداخت می‌شود.

شادمهر افزود: درصورتی‌که در حین دوران بازپرداخت اقساط تسهیلات فرزند آوری، فرزند دیگری در خانواده به دنیا بیاید؛ وام قرض‌الحسنه مربوط به فرزند جدید نیز به پدر خانوار تعلق‌گرفته و قابل تخصیص است.

وی با اشاره به گلایه برخی شهروندان سمنانی نسبت به عدم پرداخت تسهیلات فرزندآوری در هفته‌های گذشته خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه پرداخت این تسهیلات چند روز قبل و در تاریخ ششم اردیبهشت امسال به مدیران بانک‌های استان سمنان ابلاغ‌شده و این تسهیلات از آن تاریخ قابل پرداخت است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان با اشاره به شرایط پرداخت تسهیلات فرزندآوری برای متقاضیان عنوان کرد: شرایط اخذ این تسهیلات نیز ارائه سفته و معرفی یک ضامن بوده و این تسهیلات بدون الزام به سپرده‌گذاری به واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

شادمهر با اشاره به اینکه تسهیلات فرزندآوری دارای تنفس 6 ماه برای آغاز بازپرداخت است خاطرنشان کرد: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و کارمزد آن نیز چهار درصد است.

وی استنکاف بانک‌ها از پرداخت تسهیلات فرزندآوری را تخلف عنوان و تصریح کرد: درصورتی‌که هر بانک که در استان سمنان نسبت به پرداخت این تسهیلات قرض‌الحسنه امتناع کند؛ افراد ذی‌نفع می‌توانند به بازرسی بانک مربوطه مراجعه کرده و ضمن طرح شکایت مکتوب، رونوشت آن را برای پیگیری‌های بعدی به دفتر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان ارسال کنند.

280 هزار نفر در سامانه تسهیلات فرزندآوری ثبت نام کردند/ آغاز پرداخت تسهیلات در 13 استانراهکار نوین "خانواده‌درمانی" ‌برای رفع معضل اعتیاد در اردستان/ کاهش جمعیت معتادان نتیجه اجرای طرح بودامام جمعه ارومیه: طرح جوانی جمعیت باید سرعت بیشتری بگیرد

به گزارش تسنیم، در روزهای گذشته برخی شهروندان استان سمنان نسبت به بی‌اطلاعی شعبات بانکی در خصوص پرداخت تسهیلات فرزندآوری گلایه‌مند بوده‌اند.

خبرگزاری تسنیم فرایند اعطای این تسهیلات در استان سمنان را در هفته‌های آینده پیگیری و نتیجه آن را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون هماهنگی بانک های استان سمنان پرداخت تسهیلات فرزندآوری استان سمنان میلیون ریال قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون ۲.۵ میلیون واحد نهضت ملی مسکن مراحل ساخت خود را آغاز کرده و از این تعداد ۱.۸ میلیون سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند. ۰.۷ میلیون متقاضی نیز در حال طی مراحل اولیه برای معرفی به نظام بانکی هستند.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار

از طرفی از ۱.۸ میلیون متقاضی نهضت ملی مسکن که جهت دریافت تسهیلات به نظام بانکی معرفی شدند، کمتر از ۰.۸ میلیون متقاضی موفق به انعقاد قرارداد تسهیلات با بانک شده‌اند.

به معنای دیگر این آمار آن است که ۵۵ درصد از متقاضیان واجد شرایطی که مراحل آماده‌سازی زمین و تسهیلات را در بانک طی کردند، موفق به انعقاد قرارداد با بانک نشده‌اند.

نکته مهم اینکه انعقاد قرارداد با نظام بانکی به معنای دریافت تسهیلات نیست و تا زمانیکه وام متقاضی به دست برسد راه طولانی وجود دارد.

مطابق قانون جهش تولید مسکن، نظام بانکی مکلف به پرداخت سالانه ۲۰ درصد از تسهیلات خود به بخش مسکن است اما در طول ۳ سال گذشته عملکرد بانک‌ها با تعهدات قانونی فاصله دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1229488 برچسب‌ها مسکن ملی

دیگر خبرها

  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • دفاع «بانکی» از قانون جوانی جمعیت/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح