Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در این زمینه با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر بر اهمیت اقامه نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره در این عید فرخنده تاکید کرد و افزود: اقامه نماز عید فطر در زمان حضور امام معصوم واجب و در غیبت امام مستحب است.

وی در ادامه با اشاره اینکه پرداخت زکات فطره بر سرپرست خانوار واجب است افزود: وجوب پرداخت زکات فطریه پایان ماه رمضان بر شخص سرپرست خانواده و افراد تحت تکفل اش، از اذان مغرب آخرین روز ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ادامه گفت: فردی که در نماز عید فطر شرکت می‌کند باید پیش از نماز این زکات را پرداخت کند و کسی که توفیق شرکت در نماز را ندارد تا اذان ظهر برای پرداخت زکات فطریه فرصت دارد.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه میزان زکات فطره سه کیلو قوت غالب افراد در نظر گرفته شده است افزود: در منطقه ما قوت غالب نوعاً نان و گندم است و دفتر رهبر معظم انقلاب، زکات فطریه امسال را مبلغ ۴۰ هزار تومان را برای هر فرد اعلام کرده است.

وی با اشاره به اینکه ارجح است که ما خودمان زکات فطره رابه دست نیازمندان برسانیم افزود: در صورت عدم دسترسی و امکان شناسایی نیازمندان واقعی، از طریق شورای زکات استان افرادی با لباس و صندوق‌های مشخص شده کار جمع آوری زکات فطریه و رساندن آن به دست نیازمندان واقعی را بر عهده دارند.

زکات فطره بر تمام کسانی که قبل از غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و غنی باشند واجب است، یعنی باید برای خودش و کسانی که نان‌خور او هستند، هر نفر به اندازه یک صاع (تقریباً سه کیلو) از آنچه غذای نوع مردم آن محل است، اعم از گندم و جو یا خرما یا برنج یا ذرت و مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این‌ها را بدهد کافی است.

کد خبر 5480103

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی عید فطر 1401 روز قدس 1401 راهپیمایی روز قدس روز جهانی قدس روز قدس بوشهر کرمانشاه فلسطین ویروس کرونا ماه رمضان 1401 خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی آمار کرونا رژیم صهیونیستی پرداخت زکات زکات فطریه زکات فطره عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • مسئولان با ابتکار عمل برای افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار