Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید محمدتقی شاهچراغی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی قم، در تالار امام جواد (ع) استانداری گفت: بخشی از نشاط دانشگاه‌ها به وسیله تشکل‌ها تحقق پیدا می‌کند.

استاندار قم با اشاره به نقش تشکل‌ها در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: اگر مسائلی در دانشگاه‌ها وجود دارد، تشکل‌ها باید وارد عرصه شوند، مسائل مختلف مطرح، و به دور از سیاه‌نمایی و اهانت به یکدیگر و در یک فضای آرام و منطقی محل مباحثه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مطالبه‌های صنفی دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: استانداری قم برای پیگیری مطالبه‌های دانشجویان از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری آمادگی کامل دارد.

استاندار قم گفت: موضوع حجاب و عفاف یک ضرورت است، ولی متحدالشکل بودن حجاب در دانشگاه‌ها ضروری نیست، این مساله در قانون تعریف شده و مسئولان دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی و آموزشی نیز باید به آن توجه کنند.

شاهچراغی خوابگاه دانشجویی و غذاخوری را از موضوع‌های کلیدی و اساسی در دانشگاه‌ها ذکر کرد و گفت: ما به تامین خوابگاه مناسب برای دانشجویان اصرار داریم، و از موضع حاکمیتی نیز ورود پیدا می‌کنیم، و در برابر تغییر کاربری خوابگاه‌های دانشجویی و زمین‌هایی که برای این امر واگذار شده هم ایستادگی می‌کنیم.

استاندار قم همچنین ارتباط مستمر دانشگاه‌ها با حوزه معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری را ضروری خواند و گفت: در دوران کرونا مشکل‌هایی ایجاد شده و ذائفه‌ها و خواسته‌ها و همچنین جنس ورود به دانشگاه‌ها در مقایسه با گذشته تغییر کرده، مسئولان دانشگاه‌ها باید در خصوص این مسائل با معاونت سیاسی استانداری رایزنی داشته باشند، تا در استان و یا در صورت نیاز در سطحی ملی پیگیری شود.

شاهچراغی همچنین با بیان اینکه پذیرش دانشجو باید مطابق با امکانات دانشگاه‌ها باشدگفت: نباید صرفا برای حل مشکل‌های اداری دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو کنیم.

استاندار قم در ادامه موضوع تجمیع دانشگاه‌ها را برای رفع مشکل‌های موجود در این مراکز مورد توجه قرار داد و گفت: برای جلوگیری از به‌وجود آمدن مطالبه‌های صنفی، تعداد دانشجویان در دانشگاه‌ها از ظرفیتی که وزارت علوم مشخص کرده فراتر نرود.

قم دارای ۲۵ مرکز علمی و دانشگاهی است و ۷۴ هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

نشست هم‌اندیشی استاندار قم با مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز علمی مختلف از جمله دانشگاه‌های قم، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، فنی و حرفه‌ای، جامع علمی کاربردی، حضرت معصومه (س)، پیام نور، طلوع مهر و پارک علم و فن‌آوری برگزار شد و طی آن طرح‌ها و برنامه‌ها در خصوص موضوع‌های گوناگون به‌ویژه تحقق شعار سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار قم دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت روز دوشنبه در نشست با فرماندهان فراجای استان لرستان گفت: استان لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه تعامل مردم و پلیس، عامل موفقیت پلیس است افزود: تحقق اهداف و ماموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود و در این راستا براساس گزارش‌های اعلام شده در لرستان فرایند خوبی وجود دارد.

استاندار لرستان با اشاره به تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و صحنه‌هایی که از خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های امریکا منتشر شده افزود: رفتار پلیس امریکا نسبت به دانشجویان، استادان و فیلسوفانشان بدترین رفتار انسانی است و این درحالی است که جامعه امنیتی ما با حضور مردم ایجاد امنیت می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900949

دیگر خبرها

  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد