Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@20:59:44 GMT

تعطیلی نصف راکتورهای هسته‌ای فرانسه در بحران انرژی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۸۶۰

تعطیلی نصف راکتورهای هسته‌ای فرانسه در بحران انرژی

تعطیلی ۲۸ راکتور از ۵۶ رآکتور اتمی فرانسه تولید برق هسته‌ای این کشور را به پایین‌ترین رقم طی بیش‌از ۱۰ سال گذشته رسانده‌است.

به‌ گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، فرانسه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان برق اروپا، ۲۸ راکتور از ۵۶ رآکتور اتمی خود را به‌خاطر نقص یا تعمیر و نگهداری خاموش کرده‌است. این اقدام در بحبوحه‌ یکی از شدیدترین بحران‌های انرژی در تاریخ اروپا صورت‌ می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: حرکت جهان به سمت جنگ اتمی؛ تهدید یا واقعیت

راکتور گلفچ در جنوب فرانسه با ظرفیت ۱۳۰۰ مگاوات در روز جمعه به‌خاطر عملیات نگهداری تعطیل شد.

این تعطیلی که به‌خاطر ادامه خاموشی‌ها به‌دنبال فرسایش برخی بخش‌ها صورت‌گرفته، احتمالاً فرانسه را مجبور می‌کند در شرایطی که تقاضا برای انرژی به‌خاطر کمبود گاز طبیعی افزایش‌یافته، از شبکه اروپا برق خریداری کند.

عملیات‌ بررسی و تعمیر رآکتورها به همراه تعطیلی‌های برنامه‌ریزی‌شده برای نگهداری‌های معمول، تولید برق هسته‌ای فرانسه را به پایین‌ترین رقم طی بیش‌از ۱۰ سال گذشته رسانده‌است.

 انتظار می‌رود این تعطیلی‌ها مشکل عرضه برق در اروپا را تشدید کند. انرژی هسته‌ای بیش‌از دوسوم تولید برق فرانسه را برعهده دارد.هزینه روزانه برق در این کشور در سال جاری میلادی ۳۰ درصد بیشتر از آلمان است. آلمان برای راه انداختن نیروگاه‌های خود شدیداً وابسته به گاز و زغال‌سنگ است. قیمت برق در فرانسه ۴ برابر بیشتر از همین دوره در ۲۰۲۱ گزارش شده‌است.

واردات برق فرانسه در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی تقریباً برابر با صادرات آن بوده‌است. فرانسه در سال گذشته میلادی در همین دوره، ۸ تراوات ساعت برق به انگلیس، ایتالیا، آلمان و سوئیس صادر کرده بود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت انگلیس اروپا فرانسه رآکتور هسته ای خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و اشاره کرد که نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل دیدگاه خود در مورد احتمال رویارویی هسته‌ای را به تشدید تنش‌ها بین شرق و غرب نسبت داد و بر لزوم باز نکردن دوباره آنچه به عنوان جعبه جنگ توصیف کرد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: رقابت‌های تجاری شرق و غرب به دلیل عدم اعتماد در حال تبدیل شدن به درگیری است و اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی خود و اتکا به روسیه، خود را تضعیف کرده است.

جوزپ بورل پیشتر گفته بود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهر‌های نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهر‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. 

بورل در سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: تعداد شهر‌های غزه بیشتر از شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

او افزود: می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی غزه آسیب دید که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید