Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-یک گزارش جدید نشان می دهد که نزدیک به ۲۰۰ کودک در اروپا و آمریکا به علت ناشناخته به هپاتیت حاد مبتلا شده اند.

طبق این گزارش، شدت بیماری به حدی بود که کودکان در برخی موارد نیاز به پیوند کبد داشتند.

پس از تجزیه و تحلیل داده‌های موجود، کارشناسان می‌گویند علت ناشناخته است، اما آنها در حال بررسی هستند که آیا ممکن است نوعی آدنوویروس در این زمینه دخیل باشد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین می‌گویند هر ارتباطی با این ویروس باید با آزمایش بیشتر نمونه‌های بافتی از کودکان مبتلا تأیید شود.

این موارد غیرقابل توضیح هپاتیت در کودکان، مقامات بهداشتی در سراسر جهان را متحیر و نگران کرده است.

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری گزارش داد که حداقل ۱۹۱ مورد شناخته شده در بریتانیا، اروپا، ایالات متحده، کانادا، و ژاپن وجود دارد.

این خبر پس از آن منتشر شد که آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گزارشی را در مورد تحقیقات خود در مورد شیوع این بیماری منتشر کرد. آنها گزارش دادند که فرضیه اصلی آنها این است که عفونت آدنوویروس با افزایش مرموز موارد شدید هپاتیت در کودکان مرتبط است.

اوایل ماه جاری، سازمان جهانی بهداشت بیانیه‌ای درباره وضعیت شیوع این بیماری در سطح جهان منتشر کرد.

این سازمان گزارش داد که سن کودکان مبتلا از ۱ ماه تا ۱۶ سال متغیر است. حداقل ۱۷ نفر از این کودکان به قدری بیمار بودند که نیاز به پیوند کبد داشتند.

بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا، این کودکان پیش از ابتلاء به زردی که نشانه بیماری کبدی است، دچار ناراحتی‌های گوارشی از جمله استفراغ، اسهال و تهوع می‌شدند.

حداقل یک کودک به این خاطر فوت کرده است.

مقامات بریتانیا خاطرنشان کردند که عفونت آدنوویروس ممکن است تنها یکی از عواملی باشد که منجر به شیوع هپاتیت شده است. از ۱۱۱ مورد تأیید شده هپاتیت در بریتانیا، ۵۳ کودک از نظر آدنوویروس مورد آزمایش قرار گرفتند. آزمایش ۴۰ نفر از این کودکان برای این بیماری مثبت بود.

به گفته محققان، ممکن است یک کوفاکتوری وجود داشته باشد که باعث می‌شود یک آدنوویروس معمولی یک بیماری بالینی شدیدتر ایجاد کند.

آنها همچنین اشاره کردند که ممکن است نوع جدیدی از آدنوویروس وجود داشته باشد که علائم شدیدی ایجاد می‌کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ادامه حمایت دانشگاهیان استان از خیزش دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند