Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@15:32:54 GMT

مسمومیت الکلی ۱۲ نفر در بندرعباس/ یک جوان ۲۶ ساله جان باخت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۰۹۴۲

مسمومیت الکلی ۱۲ نفر در بندرعباس/ یک جوان ۲۶ ساله جان باخت

گروه استان‌ها-سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مسمومیت الکلی ۱۲ نفر در بندرعباس و جان باختن یک نفر خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فاطمه نوروزیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کمتر از 48 ساعت 12 نفر با علائم مسمومیت الکلی به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بیمارستان خلیج فارس، بندرعباس مراجعه کردند که متاسفانه یک نفر از آنها جان باخت متوفی یک جوان 26 ساله بود که علی رغم انجام خدمات درمانی و دیالیز جان خود را از دست داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مراجعه کنندگان 12 آقا در بازه سنی 18 سال تا 65 سال بودند.

مرگ خاموش در کمین اسکان مسافران نوروزی/ 25 مسافر از ابتدای تعطیلات در استان فارس مسمومیت شده‌اندتذکری مهم به خانواده‌ها برای خانه‌تکانی ایام نوروز/ مراقب مسمومیت ‌مواد شوینده باشیدثبت 2861 مزاحمت تلفنی برای اورژانس تهران در یک‌ هفته/ مسمومیت 10 تهرانی با گاز کربن مونوکسید

وی تصریح کرد: ممکن است شاهد یک طغیان جدید از مسمومیت الکلی باشیم ، لذا افراد از مصرف هر گونه الکل پرهیز کنند چرا که ممکن است همچون ادوار گذشته عده ای منعفت طلب جان انسانها را به مخاطره اندازند.

نوروزیان درخاتمه ضمن هشدار و تاکید بر عدم مصرف هر گونه مواد الکلی گفت: در صورت مصرف هرگونه مواد الکلی با مشاهده علائمی مانند سرگیجه، تهوع، سردرد ، اختلال بینایی، سریعا به اورژانس مراجعه کنند.

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسمومیت الکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی

دکتر فرزام بیدارپور گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ نفر در استان، به علت خوردن قارچ سمی فصلی در شهرستان های بیجار، سقز و مریوان دچار مسمومیت شده اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که خیلی از آنها سمی هستند.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

بیدار پور با بیان اینکه، قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آنها نداشته و معمولا غیرقابل شناسایی هستند، بیان کرد: تنها راه حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

دکتر بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر بوده و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین ۵ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
  • تیراندازی در عروسی؛ تکرار یک رسم غلط ٢ قربانی گرفت
  • تیراندازی در عروسی دو نفر را به کام مرگ فرستاد
  • دو زن قربانی تیراندازی در مراسم عروسی
  • تیراندازی در عروسی ۲ قربانی گرفت
  • نشت گاز در شهرک «نقش جهان» پیشوا/مرد ۳۰ساله جان باخت
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته