Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@00:41:47 GMT

اهداف تالاخادزه ایران در یونان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۱۳۷۰

اهداف تالاخادزه ایران در یونان

حضور «علیرضا یوسفی» در مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان می‌تواند فرصتی برای این نابغه باشد تا با ارتقا رکوردهای شخصی به عنوان یک چهره در دسته فوق سنگین معرفی شود.

به گزارش ایران اکونومیست، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان از روز دوازدهم اردیبهشت‌ماه در کشور یونان آغاز خواهد شد. در این دوره از مسابقات ۳۰۴ ورزشکار از ۶۱ کشور جهان حضور دارند که در ۲ بخش دختران و پسران به روی تخته رقابت خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم‌های آمریکا و یونان در هر دو بخش پسران و دختران با ترکیب کامل ۱۰ نفره حضور دارند و تیم ترکیه نیز در بخش مردان با ترکیب کامل گام در این دوره از رقابت‌ها گذاشته است.

با وجود برنامه‌ریزی گسترده فدراسیون وزنه‌برداری در سال ۱۴۰۰، از ایران تنها ۲ ورزشکار به این دوره از مسابقات اعزام شدند. یکتا جمالی در بخش دختران و علیرضا یوسفی در بخش پسران نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی وزنه‌برداری جوانان به شمار می‌روند. یکتا جمالی قرار است در دسته ۸۷ کیلوگرم به روی تخته مسابقه برود و رکورد ورودی وی نیز ۲۲۲ کیلوگرم اعلام شده است. بالاترین رکورد ورودی این دسته مربوط به ورزشکار آمریکایی با ۲۴۰ کیلوگرم است. 

جمالی مدال برنز مسابقات جوانان جهان در سال ۲۰۲۱ را در کارنامه دارد و در رده سنی نوجوانان نیز مدال نقره را از آن خود کرده است. از وی به عنوان دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری کشور یاد می‌شود. این دختر خستگی‌ناپذیر ایران در  سال ۱۴۰۰ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مسابقات جهانی حضور پیدا کرد.

در بخش مردان نیز علیرضا یوسفی نابغه جوان این رشته به یونان اعزام شده تا در سرزمین اساطیر بتواند از عنوان قهرمانی خود در این رده سنی دفاع کند. یوسفی که مدال طلا المپیک جوانان در را کارنامه دارد اکنون رکورددار جوانان جهان به شمار می‌رود. وی در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در ازبکستان موفق شد با ۲۳۸ کیلوگرم در دوضرب رکورد جوانان جهان را به نام خود ثبت کند.

یکتا جمالی روز ۱۹ اردیبهشت در گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم به رقابت خواهد پرداخت. مسابقه وی ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت برگزار می‌شود. همچنین علیرضا یوسفی روز ۲۰ اردیبهشت در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم مردان به روی تخته خواهد رفت. این مسابقه نیز ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد.  

به نظر می رسد که تالاخادزه وزنه‌برداری ایران در یونان به دنبال ارتقا رکوردهای شخصی خود است تا بتواند در رده سنی جوانان نامی برای خود دست‌ و پا کند. وی که سابقه حضور در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان را در کارنامه دارد در مسابقات ۲۰۲۱  ازبکستان تا آستانه مهار وزنه ۲۴۵ کیلوگرمی رفت اما هیات ژوری حرکت وی را خطا اعلام کرد تا وی نتواند نخستین مدال جهانی را در بخش بزرگسالان کسب کند. یوسفی در مسابقات جهانی ازبکستان در حضور بزرگانی مانند لاشاتالاخادزه گرجستانی، لالایان و گورمنیناسیان ارمنی و ادوارد زیازولین از بلاروس به روی تخته رفت.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: یکتا جمالی ، فدراسیون وزنه برداری ، علی داودی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: یکتا جمالی فدراسیون وزنه برداری علی داودی علیرضا یوسفی وزنه برداری جوانان جهان روی تخته یکتا جمالی رده سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی

در دومین روز رقابت‌های جوانان و امید بوکس آسیاریال چهار نماینده کشورمان مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز دوم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا امروز(یکشنبه - 9 اردیبهشت ماه) در قزاقستان پیگیری شد و چهار ملی‌پوش تیم امید کشورمان موفق به شکست حریفان خود شدند.  

استکی: وضعیت تیم امید بوکس مثل هندوانه در بسته است

در رقابت‌های امروز، آرشام حسنی در وزن 48کیلوگرم از سد بوکسوری از کره‌جنوبی گذشت تا حریف نماینده هند در دور بعد شود.در وزن 57 کیلوگرم، نیما بیاتی در مصاف با نماینده فیلیپین به برتری دست یافت و حریف نماینده مغولستان در دور بعد شد.

امیرحسین پیشرو نیز در وزن 63.5 کیلوگرم مقابل نماینده سریلانکا به برتری دست یافت تا در دور بعد به مصاف نماینده ازبکستان برود. عیسی فردین نیز در وزن 71 کیلوگرم نماینده عراق را برد تا حریف بوکسوری از قزاقستان شود. 

روز گذشته نیز رضا فضلی در وزن 57 کیلوگرم رده سنی جوانان مقابل بوکسوری از امارات به پیروزی رسیده بود.

 در ادامه مسابقات، فردا(دوشنبه- 10 اردیبهشت ماه) رقابت‌های رده سنی جوانان پیگیری خواهد شد و در وزن 48 کیلوگرم هدی شعبان با حریفی از فیلیپین مسابقه خواهد داد و مهدی سلطانی نیز در وزن 54 کیلوگرم به مصاف نماینده مغولستان خواهد رفت.  

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی