Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه‌های صنایع و معادن، نفت و گاز، پتروشیمی، شیمیایی، صنایع دارویی و صنایع غذایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، فرامرز اختراعی، رییس هیات مدیره شرکت طلایه داران صنعت فرآیند فعالیت شرکت را طراحی و ساخت خطوط تولید کارخانه‌های صنعتی در صنایع مختلف، چون صنعت مواد شیمیایی و معدنی، صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت مواد دارویی، ساخت تجهیزات صنایع عنوان کرد و گفت: ما یک مجموعه EPC هستیم که زمین را تحویل گرفته و به مشتری کارخانه با خط تولید تحویل می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رزومه کاری خود کارخانه‌هایی متنوعی در صنایع مختلف راه‌اندازی کرده‌ایم. علاوه بر طراحی و تولید کارخانه صنعتی، چند شرکت دانش بنیان نیز زیر مجموعه ما است، به عنوان مثال شرکت دانش بنیان «شیمی آذرجام» که در زمینه صنایع شیمیایی و تولید پوشش پلیمری و گرافیتی ضد خوردگی و خراشیدگی فعالیت می‌کند.


اختراعی ادامه داد: ما فرآیند‌های مختلفی را، چون شرکت‌های فنی و مهندسی فعال در زمینه طراحی، ساخت ماشین‌آلات صنایع شیمیایی، معدنی و دارویی و همچنین نصب و راه‌اندازی این ماشین لات انجام می‌دهیم. به عنوان مثال یکی از طرح‌های دانش بنیان این شرکت که به خاطر آن از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کردیم طراحی و ساخت خط تولید ویتامین E به صورت روغن ۹۶.۵ درصد قابل تبدیل به پودر حداقل ۵۰ درصد آلفا توکوفریل استات به سفارش شرکت رشد دانه گرگان بود. طراحی و ساخت اینگونه خطوط نیازمند توانایی فنی بالایی است که با توجه به سابقه و توانایی مدیران مجموعه و واحد تحقیق و توسعه به اجرا درآمده است.


رییس هیات مدیره شرکت طلایه¬داران صنعت فرآیند بر توان فنی و مهندسی این شرکت تاکید کرد و گفت: همکاری با محیط دانشگاهی و داشتن پروانه تحقیقاتی برای مجموعه دانش بنیان ضروری است. با وجود امکانات تحقیقاتی و آزمایشگاهی بالای شرکت، پیش از اجرای پروژه خط تولید و کارخانه یک نمونه پایلوت راه‌اندازی و بعد از انجام تست‌های لازم طراحی نهایی انجام می‌شود.


اختراعی، شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه شرکت طلایه داران صنعت فرآیند را معرفی کرد و گفت: ما به عنوان یک کمپانی مادر عمل می‌کنیم و مجموعه‌ای از شرکت‌های مختلف دانش بنیان را در مجموعه خود داریم که شامل چهار شرکت دانش بنیان پرند دارو، طاها، فرآیند شیمی حکیم و شیمی آذرجام می‌شود. عمده این شرکت‌ها صادراتی هستند و به کشورهایی، چون هند، ترکمنستان و کشور‌های همسایه محصول صادر می‌کنند.


رییس هیات مدیره شرکت طلایه داران صنعت فرآیند زمینه کاری آینده شرکت را ورود به حوزه واکنش الکتروشیمیایی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با نوآوری‌های جدیدی که به دست آوردیم تا اواسط سال ۱۴۰۱ کارخانه محصولات الکتروشیمیایی پایلوت با ظرفیت سه هزار تن در سال بر پایه کلرآلکالین را راه‌اندازی کنیم. البته شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما محصول مورد نظر ما در حوزه تصفیه آب و فاضلاب قابل استفاده خواهد بود که اولین کارخانه حوزه الکتروشیمیایی برای تولید این محصول در کشور خواهد بود.


اختراعی در ادامه به مجموعه آموزشی این شرکت تحت عنوان «شفا» اشاره کرد و گفت: مجموعه‌ای از آموزش‌های کاربردی برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد را در این مجموعه طراحی کرده‌ایم که دانشجویان می‌توانند توان علوم تئوری کسب شده را به‌صورت رایگان در یک محیط صنعتی بکار بگیرند. این دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی تجربه لازم را برای جذب در صنعت خواهند داشت. دانشجویان پس از اتمام دوره خود نسبت به کار در مجموعه شرکت‌های ما هیچ تعهدی نخواهند داشت، اما ما مکلف هستیم بعد از فارغ‌التحصیلی آن‌ها را در مجموعه‌های خود جذب کنیم.


رییس هیات مدیره شرکت طلایه¬داران صنعت فرآیند در مورد امکان احداث کارخانه‌های صنعتی در کشور‌های دیگر نیز گفت: در کشور‌های چین و ترکیه دفتر تامین راه‌اندازی کردیم که امکانات مورد نیاز شرکت را از طریق این دفاتر تامین می‌کنیم. ما بیشتر در احداث کارخانه در داخل متمرکز هستیم تا ضمن ایجاد اشتغال باعث توسعه ملی در کشور شود، اما کارکرد این دفاتر تنها تامین مواد اولیه و پایه وارداتی شرکت است.


وی ادامه داد: در افغانستان ۵ خط تولید نمک یددار راه‌اندازی کردیم. همچنین این کارخانه را در کشور‌های ترکمنستان، سوریه، آذربایجان و عراق نیز احداث و راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین کارخانه و خط تولید بتن سبک نیز در عراق احداث شده است.

اختراعی به برخی پروژه‌های انجام شده در داخل نیز اشاره کرد و گفت: پروژه‌های متنوعی در داخل اجرا شده است که آخرین نمونه‌های آن‌ها شامل تامین و نصب، تست و راه‌اندازی تجهیزات داخلی برج جذب پروژه اصلاحات و توسعه کارخانه اسیدسولفوریک مجتمع مس سرچشمه، احداث خط تولید استامینوفن، اجرای اتاق تمیز خط تولید مترونیدازول، طراحی، تأمین متریال، ساخت و نصب اسپری درایر و پروژه Solvent Recovery شرکت فرایند شیمی حکیم است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان کارخانه های صنعتی پتروشیمی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان راه اندازی خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین نشست هم‌اندیشی و بررسی چالش‌های پیش رو در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید علمی در نمایشگاه دستاوردهای وقف برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف در این نشست طی سخنانی خاطرنشان کرد: فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه مولدسازی تنها به ساختمان‌سازی محدود نمی‌شود. بلکه سرمایه‌گذاران باید صبور باشند زیرا در کمیسیون بهره‌وری اقتصادی برنامه‌ها بررسی می‌شود و هر اندازه بتوانیم در وقف حمایت می‌کنیم.

خاموشی با بیان اینکه می‌توان پول عایدات وقف را که ده برابر شده به صندوق دهیم تا این‌ حمایت‌ها توسعه پیدا کند، تصریح کرد: حلقه‌های نیروی انسانی قوی در کشور وجود دارد که به نظر می‌رسد برخی حلقه‌های ضعیف هم در زنجیر وجود دارد و کار ما این است از ضعیف‌ها حمایت کنیم.

 

حضور 39 شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف

 

او با تأکید به حمایت از حلقه‌های ضعیف اظهار داشت: هر کدام از غرفه‌های نمایشگاه اوقاف به این حلقه‌ها توجه می‌کنند. به عنوان مثال در مبحث در آبزی‌پروری درصدد تأمین 20 درصد از خوراک کشور هستیم. این در حالی است که در برخی استان‌ها امکان تولید میلیون‌ها تن تولید دریایی را داریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر ارزان‌سازی هزینه‌های درمان برای بیماران، گفت: جریان وقف می‌تواند نمای جدیدی به جامعه دهد و به جهش اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

او یادآوری کرد: دانش‌بنیان‌ها طرح تجاری خود را ارائه دهند، ما پس از بررسی‌های کارشناسی لازم و واجد شرایط بودن آنها را حمایت می‌کنیم. 

در این نشست مدیرعامل صندوق پژوهش ماندگار با بیان اینکه این صندوق دومین صندوق از بین 75 صندوق علم و فناوری است، گفت: دو سال و نیم از افتتاح این صندوق می‌گذرد. تاکنون 250 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مستقیم در حوزه دانش‌بنیان‌ها داشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه حدود 480 میلیارد تسهیلات پرداخت شد، گفت: امروز دو قرارداد در حوزه دیالیز و کیت تشخیص سرطان منعقد شد.

همچنین مدیرعامل شرکت سینا فناوران ماندگار  با اشاره به حوزه فعالیت این شرکت در عرصه تکثیر گاوهای پربازده اظهار داشت: این کار در حال حاضر کاری که در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود.

او ادامه داد: از  15 سال قبل در این زمینه وارد شدیم و از گاوهای برتر که 40 شاخص دارند تخمک می‌گیریم، لقاح انجام می‌شود و سپس جنین منجمد می‌شود و بعد در رحم قرار می‌گیرد و گوساله متولد می‌شود. از هر گاو در سال 20 گوساله می‌توانیم تولید کنیم.

او با اشاره به نیاز برای سرمایه‌گذار دلسوز اظهار داشت: شرکت فناور برای توسعه نیاز به سرمایه گذار دلسوز دارد و سازمان اوقاف می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده خوبی باشد.

در این نشست همچنین به تولید دو دستگاه درمان سرطان توسط یک شرکت دانش‌بنیان اشاره شد که از سال 95 آغاز به کار کرده اما در زمینه تجاری‌سازی با مشکلات زیاد مواجه بوده و از حمایت سازمان اوقاف برخوردار شد.

بر اساس اظهار مسئولان این شرکت دانش‌بنیان، با حمایت سازمان اوقاف این شرکت طی 5 ماه گذشته به اندازه فعالیت 3 سال پیشرفت داشتند و با وجود اینکه مقاومت حوزه درمان از استفاده از دستگاه‌های داخلی وجود دارد، اما سازمان اوقاف همواره تأکید داشته که این دستگاه‌ها تولید و به بهره‌برداری برسند.

در این نشست همچنین طرح‌های شرکت فعال در حوزه فناوری تولید واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از جمله چالش‌هایی که در این حوزه مطرح شد این بود که تولید واکسن به صورت سنتی هزینه زیادی داشت و وقت زیادی صرف می‌شد. اما اکنون این شرکت آمادگی تولید واکسن کرونا در سویه‌های جدید را دارد و پیش‌بینی شده تا شش سال آینده برای درمان تمامی انواع سرطان، ژن درمانی صورت پذیرد.

به همین منظور یک پلتفرم چابک طراحی و ساخته شده که انواع محصول در این زمینه را در داخل کشور تولید می‌کند. هرچند فعالان این عرصه نیازمند حمایت هستند و تاکنون سازمان اوقاف حمایت از این شرکت را بر عهده گرفته است.

نکته قابل توجه آن است که این شرکت ظرفیتی دارد که هفتصد نفر از نخبگان می‌توانند مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد