Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@17:54:38 GMT

۳۶۶ مگاوات برق صنایع در تابستان وارد مدار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۹۹۶۶

۳۶۶ مگاوات برق صنایع در تابستان وارد مدار می‌شود

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع کشور، از وارد مدار شدن ۲ واحد نیروگاه بخش صنعت، در مجموع به میزان ۳۶۶ مگاوات در تابستان امسال خبر داد.

گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، سید زمان حسینی اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ میان وزارت نیرو و صمت، برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط بخش صنایع معدنی، این طرح تاکنون متوسط ۵۷ درصد پیشرفت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروگاه‌های واقع در استان‌های اصفهان، هرمزگان، یزد، کرمان، فارس، سمنان و خوزستان به مرحله اجرایی رسیده است.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع درباره تعداد واحدهای نیروگاهی که در زمان اوج مصرف (پیک) تابستان امسال وارد مدار می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مبرم شبکه سراسری برق در پیک مصرف سال ۱۴۰۱ با برنامه‌ریزی فشرده، دو واحد (واحدهای شماره ۳ و ۴) نیروگاه ۱۸۳ مگاواتی شهید باکری سمنان در تابستان وارد مدار تولید می‌شوند.

حسینی افزود: با پیگیری و هماهنگی بین وزارتخانه‌های نیرو، صمت و نفت، مجوز و تخصیص ساخت نیروگاه‌های فولاد مبارکه، آلومینیوم المهدی، گل گهر، لامرد، سمنان و فولاد خوزستان نیز صادر و تأمین شده است.

گفتنی است ۱۹ مهر سال گذشته، تفاهم‌نامه احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید از طریق صنایع بین وزارتخانه نیرو و صمت مبادله شد. بر این اساس سرمایه‌گذاری این بخش توسط سرمایه‌گذاران صنعتی و معدنی کشور با هدف تأمین برق پایدار و مستمر انجام می‌شود که شامل صنایع تولید فولاد، مس و آلومینیوم است. به عبارتی صنایع می‌توانند خودشان برق مورد نیاز خود را تأمین کنند.

کد خبر 572118

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برق صنعت برق تولید برق انرژی برق تامین برق صنعت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ۱۰ هزار مگاوات وارد مدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از حفر و بهره برداری از ۱۳ حلقه چاه آب جدید در سطح حوزه امور آب و فاضلاب کرج طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با ورود چاه‌های جدید الحفر به مدار بهره برداری، میزان ۲۵۸ لیتر بر ثانیه به چرخه تولید آب در محدوده فوق افزوده شده است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل گرم سال و افزایش میزان مصرف آب در استان، تمهیدات لازم جهت مدیریت تقاضا اندیشیده شده و پرسنل شرکت آبفا به صورت شبانه روزی درصدد ارائه خدمات بهینه به مشترکان هستند.

کد خبر 6092170

دیگر خبرها

  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت